Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - Mäksä

Enpäs olekaan aikoihin kirjottanut, mutta nyt kirjotan. Onko kenelläkään käsitystä miksi nostolaite nostaa ja laskee epätasaisesti, eli vähän niinkun vuorottelee oikea ja vasen puoli osittain ja osin myös yhtäaikaa? Nyt meni vaan mahdottomaksi sen jälkeen, kun täräytin (en kovaa, mutta kuitenkin) murtopulttiauralla johonkin missä ei pitänyt enää kiveä olla, mutta niin vaan napsahti. Sen jälkeen alkoi vasen puoli laskea alemmas, kuin oikea. No, ajattelin, että vika on auroissa, koska niihin tuli vähän muutakin laittamista, kuin pultti. En vaan ensin huomannut. Päätin kokeilla kultivaattorilla, mutta sama juttu. Vasen puoli menee työsyvyyteen ja oikea puoli raapii pintaa.

Tämä siis -10 sarjalainen
Semmosen meinasin tuohon vm:n 3 metriseen perälevyyn tällätä, mutta tää on sitä vanhempaa mallia jossa pulttijako on 290mm ja reikäterällä se pitäis olla 305mm. Onko kukaan tehnyt kyseistä operaatiota, että sattuuko enempää, kuin yksi pultti kohdalleen kairaamatta lisäreikiä? Hitsaamalla tietysti sais kiinni, mutta terän lasku on vähän työlästä... tai no, eihän ne kulahtaneet ja jumiutuneet mutteritkaan niin mukavia aina ole irroittaa :-\
Näitä alkaa olla pikkuhiljaa eri merkeillä markkinoilla. Onkos kellään kokemuksia? Millä merkillä on hyvä toteutus lavanvaihtoa ajatellen/kestävyys ym. Multivan rungolle taitaa käydä kaikenlaiset vaihtolavat ja taas esim. tempo näyttää siltä ettei käy kuin sen omat lavat..?

Mietin vaan, kun olisi aika-ajoin tarvetta maakärryille ja taas toisaalta tulevaisuudessa voi olla, että alan ajamaan viljat isolle kuivurille vähän kauemmas nykyisestä jolloin olisi mukava olla isompi lava, eli vähemmän ajokertoja.
Laittaiskohan kuusakoskelle ??? Tuossa toisessa keskustelussa olikin jotain juttua, että tarvii parin tunnin välein säätää ja pitää kyllä ihan paikkansa. Monella eri koneellakin koitettu ja aina yhtä hankalaa. Jos vaikka toiselle päin saakin viilut kääntymään nätisti niin toiseen suuntaan ajaessa sitten meinaakin jäädä viilut pystyyn. Sekin ihmetyttää, kun siinä on se ohjelappu mille mitalle kumpikin vanttiruuvi on käännettävä eri viilunleveyksillä ja raideväleillä. Sen mukaan kun laittaa niin aurat vetää kyntämättömälle päin niin paljon ettei mitään rajaa. Sitten kun saa viimein jäljen kohtalaiseksi niin eipä kauaa tarvi ajella, kun jo saa taas olla ruuvaamassa. >:(
Vaihdettiin uusi hihna ylöön niin onkohan se nyt vielä liian löysällä vai minkä takia terälaput kilkattaa toisiinsa kiinni. Lautaset käänneltiin sellasiin asentoihin, että vierekkäisten lautasten terät tulee eri aikaan teräpalkin päälle eli ei ottais yhteen, mutta kun koneen käynnistää niin jo alkaa kilkatus ja kipinöinti. Ohjesäännön mukaan hihnan kireys kuitenkin pitäis olla sellanen, että yhdestä lautasesta kun pitää kiinni, niin toista on voitava helpohkosti käsin pyörittää.
kylvölannoitin ja laaha- vai kiekkovannas? Siinäpä vasta pulma. Hinattava tietysti. Savikot kyseessä ja joskushan näillä on ollut sitä kuorettumisongelmaa, jos liikaa tiivistää kylvön jälkeen, mut jonkunlainen jyräys kuitenkin olis yleensä tarpeen.

Sivupyörä norsteeniin tein itse "jyräpyörät", sellaset putkipakkerityyppiset, mutta tänä keväänä siitä lesahti kytkin ja on jo muutenkin ollut aikansa elänyt ja pettänyt milloin mistäkin joten tuskin korjataan enää..eikä siihen kyllä löydä osiakaan.
ja sillä toimiva tuuletin. Kuuluuko sen "napata kiinni" moottorin normaalissa käyntilämpötilassa, vai vasta sitten kun lämmöt nousee siitä yli esim. jossain raskaammassa vedossa? Tuntuu, ettei tuo flekti oikein pelaa niin kuin pitäisi. Putsailin niitä ripojen välejä ja kylmiltään käynnistäessä se vähän aikaa pyöri kovempaa/kierrosten mukaan. Ajelin sitten koneen lämpöseksi, niin pyörii ainoastaan hiljaisella nopeudella riippumatta kierroksista (pystyi myös vasaran varrella sivusta kevyesti painaen pysäyttämään) ja sammuttamisen jälkeen jäi rullaamaan omineen.

Lämpöongelmia siis on ollut, etten ihan huvikseni vaan ihmettele. Termarit on vaihdettu jo eikä auttanut.
Avainta, kun tarjoaa starttausasentoon, niin *naps* palaa sulake F101-30A (virtalukko) jonnikka ja kymppi sarjalainen.

Aikaisemmin teki samaa silloin tällöin hehkutusasennossa ???
Mielenkiintoista. Onkohan kellään täällä kotomaassa käytössä (nykyrattoriissa)? http://www.youtube.com/watch?v=OK-lUd7TxaA&feature=related Kylhän tuos senverran vettäkin on, että voi tommosella siipiratas-aluksella mennä.
Koneet, laitteet ja tekniikka / On se.
: 05.01.11 - klo:19:23
Oikein vihoviiminen paskakasa. Jarrurempan jälkeen kerran vaihdettu suodattimet, kun metallia oli edelleen liikenteessä. Nyt sitten ykskaks meinaa paineet kadota eikä jaksa liikkua taaksepäin ennenkuin pistää kunnolla kierroksia koneeseen. Täytyy vaan toivoa, että olis ainoastaan vaihteiston imusihti tukkeessa, ettei nyt enää mitään isompaa ennenkuin pääsen eroon mokomasta maanantaimallista.
Koneet, laitteet ja tekniikka / SE malli
: 31.10.10 - klo:08:00
Onkohan tuo semmonen minkä tohtis ostaa. Pikavaihteethan tässä on kepakolla ja suunnanvaihtaja vähän jäykempi (vrt premium), kun ei ole sähköhyd. mutta kait nuo molemmat ilman kytkintä voi käyttää kuitenkin ??? Mites se hyd.pumppu... vähempituottonen, mutta onko muuten pelittävä, eli ei ole semmonen juuttuvatilavuuksinen?

Olis vaan sopivasti tarjolla... yks epäilyttävä juttu on, että kuulemma joskus lämpösenä vilkutellu kytkimen toimintapaineen valoa... mistä tuo sitten mahtaa kertoa, ellei ole anturivika, joka taitaa olla perusselitys kauppiaan toimesta??

Niin, kyseessä 6610.
se on vähän niinkuin ostaisi kinder munan. Etukäteen ei tiedä minkälainen yllätys sisällä piilee.  :D Hintaluokka vaan on vähän eri.

-Päivän hajatelma-
Koneet, laitteet ja tekniikka / 6410 jarrut
: 30.09.10 - klo:19:38
Onko täällä palloilevat teettäneet kymppisarjan jonnuun jarruremonttia? Meinasin vaan, että onko odotettavissa hyvän hintanen setti. Pitäis vissiin harkita. Pysähtyy kyllä hyvin edelleen, mutta alkaneet vinkua ja peräöljy vaihdon yhteydessä kattoin imusihdin perästä ja sieltä löyty mujua... metallista. Tarvis nyt vielä kattoa uudestaan se sihti, kun vilkuttaa valoa, että suodatin tukkeessa. Kun vaan keksis hyvän konstin saada öljyt puhtaana perästä ulos.
Tämän vuoden touot. Kalustorikoiltakaan ei taas vältytty, mutta harvoin sellasta kevättä onkaan. Kylvölannoittimesta tippui taas toinen pyörä, sekä vetoaisa poikki ja yhestä raktorista etuveto poijes sekä hydrauliletkun katkeutuminen.
Se mikä ihmetyttää eniten on nuo foortit... öljyä ne vuotaa ja sähköt on mitä on, mutta aina vaan käy ja kulkee.
Sivuja: [1] 2