Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 7

Aiheet - Waltteri

Onko kellään omia kokemuksia kyseisestä karhottimesta? Tiedossa on että mutkat hankalia jos paalain perässä yhtä aikaa. Mutta jos sitä ei mietitä. Kuinka kärsii vauhtia pitää ja kuinka noukkii maasta heinän? Millainen karho on paalata? Ja tarkoitus on että jos mahdollista erillinen traktori ajelisi karhottimen kanssa mutta jos kuski pula niin sitten voisi keulassa käyttää.  Kestävyys tottakai myös, saako heti pajottaa ja kuinka nailonit kestää käyttöä?
Paljonko  lienee t4 valtran ison huollon hinta, siis jossa venttiilien säätö ja kaikki öljyt ja suodattimet teetettynä?  Huolto sarja ja öljyt on vähän  yli kaksi tonnia, paljonko lienee työpalkat päälle? Kun siis herättää ihmetystä Kun aina kuulee jd R miehien puhuvan  ison huollon hinnasta että se on reilu tonni töineen? Voiko ero olla niin suuri? Tottakai valtraan menee enemmän öljyä kun erilliset hydrauli- ja voimansiirtoöljyt, mutta silti?
Onkos tietoa kuinkas paljon 180blc Volvon käännön kotelossa pitäisi olla rasvaa ja mistä sinne vesi pääsee?? Huomasin tuossa että kotelossa ei ollut kuin vettä. Imasin  veden sieltä pois ja laitoin 20 kg rasvaa tilalle mutta nyt sitä näkyy työntyvän jo osa pois kääntökehän välistä? Ilmeisesti yli täyttö.  Mutta lähinnä tuo veden pääsy ihmetyttää... mistä välistä se tunkeutuu?
Näkyi kammion yläosan tela rutistuneen, millainen operaatio vaihto?
Telakaivurin kääntökehän välys, mikä normaalia? Kaikki pultit ehjiä mutta ylävaunu lonksaa vähän. Kyseessä siis 20 tn kone. Välystä ei huomaa itse kaivaissa mutta viereltä katsoessa  huomaa...
Missähän vika kun versu on alkanut ryntäillä suunnanvaihdon jälkeen? Siis kun vaihdat suuntaa tai lähdet kytkimellä niin kun veto on jo kytkeytynyt ja kun painat nopeuspoljinta. Tuntuu että ensin vauhti ei kiihdy yhtään ja kun painat poltinta lisää niin sitten yhtäkkiä ryntää ja sitten mennään... hirvittää oikein polkasta aina... vinkkejä?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Kobelco 235
: 12.12.18 - klo:08:20
Millaisia kokemuksia 2000 luvun alun kobelco 235:stä? Onko niin sanotusti luotettava kone? Mitä heikkoja kohtia koneesta löytyy ja kuinka hankala huollettava lyhytperäisenä? Millainen hydrauliikka hallinnaltaan ja kenen tekemä hydraulipumppu(kawasaki)? Entäs moottori, Mitsu? Ajomoottorithan näissä ilmeisesti aika lujia verrattuna pienempiin malleihin?
Onko kukaan kokeillut laittaa traktorin telikärriin ketjuja jarrulliselle akselille? Tehoja varmaan haukkaa pirusti mutta pysähtyminen olisi varmaan paljon tehokkaampaa kuorman kanssa? Nää nykyajan traktorit reilulla massallaan ja nastarenkailla kyllä yllättävän hyvin kulkee peilijäälläkin mutta pysähtyminen on vähän perseestä etenkin alamäessä. Kommenttia...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Kaivurit
: 27.10.18 - klo:20:47
Kysymys telakaivureiden varaosahinnoista: missä halvimmat ja kalleimmat jos puhutaan -00 -10 välisenä aikana tehdyistä koneista. Kokoluokka 20tn. Se jo tiedossa että Komatsu ihanan kallis ja Volvo taas edullisimmasta päästä..
Onkos porukka tehnyt mitään virityksiä fusion ykkösen puhdistamisen eteen. Muuten tod.  Varma kone mutta puhdistus työlästä verrattuna fusion 2 ja 3. Kerää paljon heinää mm. Kammion takaosan akseliin jossa 3 ratasta rinnan ja keskimmäisestä menee ketju "ylimääräiselle" telalle.  Sitten pyörien ja kammion  ja ruonkipalkkien väli ketää myös paljon heinää. Mistä apuja?
Paljonko porukka on pitänyt paineita t4 valtrassa tai vastaavassa mitas 650 65 42 renkaissa? Ongelmana ollut yli 1.5 barin paineilla *****mainen hyppyytys.  Uskaltaako 1.2 bari n paineilla oikeasti edellä lietevaunua ja maansiirtokärryä jne. Kun tuoteselosteen mukaan pitäisi olla riittävä paine? Rengas on kyllä tooosi litteä jo silloin?  Niin ja toinen rengassarja jo menossa kun ekoissa oli kehä heittoa yli 10mm...
Onkos jollain faktaa kuinka paljon t144 voimansiirto eroaa isommista malleista?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Ritiläauto
: 20.03.18 - klo:18:47
Onko kellään maatalouden käytössä ritiläautoa? Tuntuisi ihan järkevältä vaihtoehdolta mutta kuinka kulut? Saako tuollaisen rekisteröityä työkoneeksi ja mikä polttoaine? Mitäs muita kuluja kertyy? Millaiset verot ja paljonko vakuutusmaksut? Saakos tällaisella kuljettaa sitten kaivurin lisäksi kappaletavaraa, paaleja?
Onkos kellään kokemuksia pihatosta missä lehmät syövät ja makaamat samoissa parsissa? Tullut nyt monelta taholta vastaan tällainen kun mietitty vähän navetan päivitystä. Siis parsinavetta tällä hetkellä ja takakäytävien leveys 3.5m kuinka paljon lehmät sotkevat tässä systeemissä. Ehdotettu vain että lehmät irti ja raapat takakäyäville ja robo lypsämään? Epäilyttää aika paljon!?  Näitä kuulemma on?
Olisikohan toimiva yhdistelmä tehdä vaman suoravetoiseen lumilinkoon samanlaiset keskipakosiivet  ja lavat kuin hukissa? Muuten hyvä linko mutta ottaa törkeästi voimaa käynnistyksessä kierrukkasyöttöisenä. Kaikki nivelakselit menee kierteelle käynnistyksessä vaikka linko ilmassa käynnistäisi. Pakkaa niin pirusti lunta kierrukan ja lapojen sisälle. Vanhan mallin leppä kun käynnisty kevyesti kun roottori oli kapeampi ja pienempi halkaisijaltaan kuin nyt. Jopa suvilumi menee yllättävänkin hyvin läpi.. Mutta tehontarve  käynnistyksessä 🤔 500 euroa putkiin tai 900 nivelakseliin jatkuvasti vähän liikaa 😲
Sivuja: [1] 2 3 ... 7