Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - agricult

http://www.agconews.com/na/newsroom#story/Challenger-Releases-MT700E-Series-Track-Tractors

http://www.agconews.com/na/newsroom#story/Challenger-Launches-MT800E-Series-Track-Tractors

Challengerit siirtyvät nyt kokonaan suomalaisvalmisteisiin moottoreihin. Pienemmässä sarjassa siis 7-sylinterinen (jota jo aika paljon puimureissa onkin käytössä) ja suuremmassa nyt tuo uusi V12 ensimmäisessä sovelluksessaan.
7600-sarjaan esitelty Tsekissä pienempiä malleja, korvaavat sekä jäljelläolevat 6400- ja 7400-sarjalaiset että 6-sylinteriset 5400-sarjan traktorit. Vaihteistovaihtoehtoina Dyna4, Dyna6 ja DynaVT.

http://www.youtube.com/watch?v=mHPIwfo6QSo
http://farmingforum.co.uk/forums/attachment.php?attachmentid=33271&d=1333312613
Esiteltiinhän se Avero 160 vihdoinkin laajemmallekin yleisölle, muutama päivä sitten Ranskassa. Saksankieliset Avero-sivut ovat jo päivittyneet:

http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/maehdrescher/avero/start,lang=de_DE.html

Samalla lanseerattiin molempiin Averoihin uutuutena Contour-lakoautomatiikka ja lisävarusteena Auto-Contour-kallistusautomatiikka, jota kait eniten jäätiin kaipaamaan 240:n ensiesittelyn yhteydessä leveämpien pöytien kanssa.

Oikeastaan ainoa asia, joka Averossa vähän jää kaivelemaan on jäähdytyspuoli. Ilmanoton olisi saanut järjestää pyörivällä verkolla kuten "oikeissa puimureissa". Tuosta kohtaa vielä huomaa, että Averon juuret ovat pikkupuimureissa. Hakkaavatko muuten ylä- ja alaseulat edelleen Averossa samaan suuntaan?

Uuden mallin ja noiden pöytäuudistusten kanssa tuossa on kyllä nyt sellainen paketti kasassa, että Claas tulee pitkälti korjaamaan potin tästä eurooppalaisesta pikkupuimurien vaihtoinnostuksesta. Esim. TC5050 tai edes 5070 ei kyllä ominaisuuksien puolesta täysin kykene Averoa haastamaan ja Sampon 2000-sarjan uudistukset ja 2095 vaikuttavat kyllä pikaratkaisuilta. CNH:n vastaiskua ja 2000-sarjan komiaa odotellessa?  ??? ::)
Onkos tota jo voinut tilata ja jos, niin toimitetaanko -11 puinneille? Minkäänlaista tietoa ei netissä vielä kierrä, missä mahtaa olla ensiesittely?
Mitäs tuohon Spezial-malliin on tullut uutta, KV:n taulukkoa tulkiten ainakin mopö-tankki on saatu oikean kokoiseksi (280l) ja oisko Perkinsissä muutama hepo tehoa lisää. Hyttiin uutta kuosia? Avokohlimia eivät liene saaneet aikaiseksi?
Sivuja: [1]