Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - MFV8

Seulaston viisari menee punaiselle heti kun kääntää virrat päälle. Tappiohin ei ilmeisesti reagoi mitenkään mutta ajonopeuteen kyllä, mitä lujempaa ajaa sitä enempi viisari laskee vihreälle päin. Anturin johdon jos ottaa irti niin viisari tippuu nollille. Onko tuossa muuta vaihtoehtoa kuin uusi anturi hommattava?
 
Kohlinten puoli toimii OK.
Minkälaisen hakelämpökeskuksen saa tänäpäivänä 70-80 tuhannella verottomalla eurolla? Pohjatöistä eteenpäin, eli rakennus ja laitteistot asennuksineen, mutta ei kanaalia, sähkön+veden syöttöä ynnä muuta ulkopuolista. Kokoluokka voisi/pitäisi olla 100-150kW ja varaajalla (n.10m3).
Koneet, laitteet ja tekniikka / Raideväli
: 02.04.12 - klo:22:33
Löysin Verkuun (125hv) käytetyt etupyörät kiinteällä keskiöllä, eturaideväli jää 130 cm tienoille. Kyntö taitaa olla ainut homma missä tuolla oleellista merkitystä, Kvernelandin ohjekirja suosittaa 110-150 cm, mutta ei puhu siipiluvusta mitään, eikös sen pitäisi vaikuttaa? Takapää suositus 2-10 cm kapeampi, eli jäis jonnekin 120-125 cm tienoille...

Vanhassa kyntökoneessa etupää 140 ja takapää 130, samoja auroja (ES 4-siip.) vedelty, hyvällä menestyksellä. Uudet renkaat toki sitten ulkomitoiltaan leveämmällä, n. 240 cm. Eturengas 540 leveä, taakse tullee 580 mm.

Kuulostaako sopivalta vai kattelenko levittävämmät vanteet?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vredestein
: 17.01.12 - klo:16:38
Mitään haisua kellään minkälaiset renkaat on tuollaiset Vredestein Traxion+:t ? Ei kovin yleinen merkki täälläpäin mutta kuitenkin. 480/70R28 ja 580/70R38 kokoisista olis kyse.
Koneet, laitteet ja tekniikka / MXU 115
: 10.12.11 - klo:19:46
Casessa ei pelaa suunnanvaihto viiksestä hitaalla alueella, nopealla toimii normaalisti. Yleensä pääsee liikkeelle kun käyttää kytkintä mutta joskus ei lähde sittenkään. Tauluun tulee N ja kuuluu piipitys, kone kyllä vähän yrittää lähteä liikkeelle mutta ei kuitenkaan.

Onko näissä pakat suunnanvaihdossa vai synkrot?
Kasvintuotanto / Hukkis
: 19.11.11 - klo:22:10
Kanadalaisilla näköjään omat konstit hukkakauraa vastaan: http://www.uap.ca/products/documents/Avadex_wheat-wildoatsCanada2010.pdf

Rakeista tavaraa, levitetään syksyllä tai keväällä. Koska Suomessa?
Miten nuo toimii myyntiviljan kuivauksessa?

http://www.nettikone.com/muu-merkki/2407/914730

nimim. Vanhan kuivaajan eläkeikä lähestyy ja löpö 1€/l, jotain tarttis keksiä  ::)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Patu
: 11.01.11 - klo:17:51
Onko kokemuksia minkälainen on Keslan kuormaimiin tarjolla oleva sähköinen esiohjaus? Merkki ilmeisesti Valvoil. Myyjän mukaan jatke on on/off ja koura propolla. On ilmeisesti vähän edullisempi kuin Johanssonin pöytä. Hydraulinen esiohjaus olisi vielä halvempi mutta kouran ohjaus on/off mistä iso miinus.
...muka hidasta http://www.youtube.com/watch?v=8XFE_ySKwWA  :o

Joskus 15-20 v sitten oli Kurikassa 3-tien varrella kyntökilpailut ja muistaakseni sielä oli samaa touhua, joltain taisi irrota toinen vetovarsikin vauhdissa.
Onkohan yleinen ongelma noissa että Lombardinin kone kuumenee? Syyläri on auki ja nestettä on, huomasin vaan että alavesiletku lämpiää käsituntumalta polttavan kuumaksi pienenkin paikallaankäytön jälkeen. Flekti työntää ilmaa moottorista päin syylärin läpi, aika erikoista.
Kone ei ole oma enkä saanut sitä koeajolla kiehumaan mutta näin se kuulemma tekee pidemmässä ajossa.
3060 nostolaitteen kynkkien boorit on väljät, täällä tais joku joskus kirjoitella miten niitä on tivistetty. Nyt ei vaan mikään koneistamo suostu ko. hommaan, akseli kuulemma niin kovaa että teriä menee. Millähän vehkeillä noita on onnistuttu tekemään? Ajatus oli siis että porataan reiät akselin suuntaisesti kynkän ja akselin väliin, ja tapit sinne.
Sivuja: [1]