Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - leksa

Hyvää vuoden viimeistä päivää!

Ongelmana JD 6610 että se ei käynnisty. Välillä se toimii ihan ok ja välillä tykkänään ei lähde.
Nyt vikaa on analysoitu seuraavasti. Startti pyörittää reippaasti.  Tankin siirtopumppu toimii ja suodatin on vaihdettu. Suodattimelta tulee ainetta. Sammutin solenoidi pitäisi toimia. On vaihdettu vian ollessa päällä 6910 sammutin solenoidi tilalle ja ei siltikkään lähtenyt.

Nyt tuli tietoa että solenoidin jälkeen on se ns. kaasupolkimen sähköinen säädin, johon tulee 2 johtoa, että vika voisi olla siinä liittimessä. Yritin mitat liittimeen tulevien johtojen päät. Jatkuvaa virtaa ei ainakaan virtojen päällä ollessa kumpaankaan tullut. Minkälaista virtaa niissä pitäisi liikkua ja vaikuttaako se liitin ylipäätään siihen että lähteekö se käyntiin vai ei?

Onko ideoita vielä mitä voisi tutkia? Vaihtoehtohan on toki sekin että jakajapumppu on hajallaan.
JD 6910 teki jo joskus aiemminkin sitä että ei reagoinut kaasupolkimeen eikä käsikaasuun, silloin uudelleen käynnistys auttoi, mut nyt ei. Mikäs palikka siellä on hajallaa?
Nyt on jo tälle kevättä 2 kpl tullut tapauksia jossa kohtu tulee pihalle heti vasikan perässä ja molemmat hiehoja. Onko kellään mitään kokemuksia ja parempaa tietoa miksi näin käy? Eläinlääkäritkään ei oo osanneet mitään fiksua sanoa. Onko se liian vähästä kalsiumista, seleenistä vai mistä. Se on tullut ihan heti vasikan  perässä eli se on jo ikäänkuin ollut nurin niskoin jo tulossa valmiiksi.
Tuossa toinen keskustelu vertailee Transporteria Vitoon, ni ajattelin että en sitä lähde sotkemaan. Verrataan Hiaceen. Tarkoitus hankkia noin 200-250tkm ajettu paku, nelivetona. Ikäluokka varmaan 2003-2006 välillä. Onko niissä Transportereissa nyt niin kovasti vikoja mitä huhutaan, ilmeisesti olisi vähän parempi ajettava kuin Hiace, vai mitenkä on mielipiteet täällä?
Onkos antaa vinkkejä Bobcat 753 moottorin irroittamiseen. Jossain sisuksissa on hydevuoto ja se pitäisi etsiä ja korjata, kone vissiin pitäisi ottaa edestä poies.
Toinen probleemi on se että molempien ajovipujen päissä olevat napit on paskana. eli siinä on etusormella keinukytkimet ja samoin peukalolla keinukytkimet, kummankin puolen napit hajalla, molemmista kahvoista, joten joku viritys pitäis keksiä miten saa lisähydrauliikan toimimaan rehupihtiin.
Onko tietoa voipiko 6910 kytkintä säätää ku nyt ottaa todella pinnasta? Toinen asia on se että mikäköhän ääni on sellainen ku just esim suunnanvaihtajalla vaihtaa suuntaa esim. Ihan piha ajossa ni kuuluu sellainen suhaus/kitinä ääni, se tulee jotenki siitä kopin alta vähä ehkä oikealta,osaako joku näillä spekseillä lähteä tulkitsemaan?
Onko kellä sellasta ja siitä kokemuksia? Onko se ns. oikea ruohonleikkuri jonka jälki vastaa Husqvarnan ajettavaa vai onko kyseessä pelkkä lelu?
Onko kokemuksia seuraavanlaisesta probleemista

JD 6910, silla uudemmalla ns. T-mallin suunnanvaihtajalla. Aluksi ihan silloin tällöin käynnissä pysähdyksissä seisomisen jälkeen kun yritti liikkeelle alkoi suunnanvaihtaja piipata. Ei auttanut suunnanvaihtajan (sv) vapaa asennossa käyttäminen. Sammutti koneen ja sit toimi.

Nyt ongelma on pahentunut, se esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti ja aina sen jälkeen kun kone on seissyt paikallaan hetken. Sitten se ei lähdekkään pois vaikka kuinka käynnistelis uudestaan. Joskus lähtee korjaantuu joskus ei. Nyt kokeilin vielä piruuttani sellaista, että yritän startata vaihde ja suunnanvaihtaja päällä ja kytkin pohjassa. Eihän se startannu, eikä starttaa nyt vaikka laittaa sv:n vapaalle.

Mistäs lähtis vikaa ettimään?

Onko se siinä itse suunnanvaihtajassa?

Vaihdelaatikon pohjassa ja etukantilla on kaksi jotain juttua mihin menee sähköjohdot, niitä heiluttelin ja yritin ettiä huonoa liitosta, ei auttanut.

Sit kokeilin ränkälätä sitä vaihdekepin parkkivaihteen kytkintäkin, ei auttana sekään.

Oisko releissä vikaa....

Onko jollain nyt ollu samaa ongelmaa ja miten se on ratkaistu?
Onko otsikon mukaista komottia kukaan tehny? Ajatus oli että tekis henkilöauton peräkärryn päälle pois nostettavan eläinkuljetuskopin. Kärri vielä hankinnassa, mutta joku 2500-3000kg kantavuudella oleva kärri jolle on muutakin käyttöä. Siihen etukuormaajalla nostettava systeemi päälle. Mahtuis elukoita usiampia kuin hevoskoppiin.

Onko jollai kokemuksia tämmösestä?
No nii viksummat. Voiko jd 10 sarjan katon etutyövaloihin vaihtaa suoraan xenonit muuntosarjalla ilman että polttaa koko vehjettä?
JD 6910 vm2000. Neliveto ei kytkeydy päälle jarruttaessa, ei siis jarruta kuin takasilla. Onko vika vai ominaisuus? Jos vika, kuinka korjata?

Toisekseen, tässä miun yksilössä on etujouset ja se tuppaa vissiin "säätelemään" niitä kokoajan, ku jotain hydrauliikkaa se tuntuu jauhavan vähän päästä. Ni saako siitä etupäätä jäykäksi. Esim jos kuormain hommassa haluis että ei antais periksi.

Takapää tuntuu käyvän aika lämmänä siinä, normaalia tieajoa vain tänään. Ni hohki oikein lämmintä ku lasia avasi ja tuntu että putket oli todella kuumat. Mistäs tämnönen, lämpiääkö se aina noin paljo?

Nii, ja sitte ei tarvii vastata jos ei oikeesti oo tähän oikeaan asiaan liittyvää. Voipi pitää neroutensa ja sanaisen arkkunsa ummessa jos ei osaa asiassa pysyä.
Nyt kun on saanut taas rypistettyä kuitit kasaan ja taas on luvannut itselleen, että "nyt teen joka kuukausi kaikki kirjaukset ajallaan jne..." Niin aloin miettimään että jospa alkaisi maksamaan laskut Wakalla. Onko kellään kokemusta siitä? Nyt kun OP:n laskujen maksu meni ihan pelleilyksi sen avainlukulistan kanssa ni oisko aikas siirtyä johonkin muuhun. Saako Wakalla maksaessa ne maksut kirjattua samantien? Hakeeko se siirtotietona myös plussana tilille tulevat rahat, jotta ne sais suoraan kirjanpitoon?
Nyt 6610 ilmastointi on alkanu ränäämään. Ostin sen 3000h käytettynä ja se on muutes miulla olo ajan tehny sellasta, että jos esim kesällä käyttää ensi ilmastointia aikansa ja sit kääntää lämmöt päälle ni puhaltaa kopin huurteeseen sisältäpäin ja olo on ku turkkilaisessa saunassa. Eikä puhistu ihan hetkessä. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mitenkä sais ongelman pois.

Sit se varsinainen ongelma eli et se ilmastointi ei oikein toimi. Välillä ottaa ilmastoinnin päälle ja hetken päästä taas heittää pois vaikka mihinkää ei koskis. Onko kokemuksia, että oisko vika nesteen määrässä vai jossain muussa esim. painekytkimessä tai siinä lämpötilan säätimessä.
Tänään 26.5 maikkarin aamu tv:ssä oli asiaa lähiruoasta ja sivuttiin siinä hiukan Limousin asiaakin.

http://www.katsomo.fi/?progId=70124
Voiko Nelsonin kupissa säätää uimuria eli että se säätää pinnan tasoa ylemmäs tai alemmas?Onks se vaan siitä pohjamutikan syvyydestä suhteessa kupin pohjaan vai häh?Eli et miten pitkälle sen kiertää siihen pohjaan kiinni.Onkos sellasta mahollisuutta,et se on liian syvässä ni uimuri ei sulje kunnolla?Miulla se hiivatin kuppi kusee koko ajan yli,en tiiä mikä.Ei siellä nyt aina voi roskakaan olla.
Sivuja: [1] 2