Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - Heino_Leino

Poitsulla putosi pienkuormaajasta virtalukon avvain, eikä sitä löytyny ja tuskin löytyykää. Onko tietoa nuijjen virtalukkoista, että onko siinä joku avvaimena semmonen joka käypi usseampaan virtalukkoon, vai ovatko ne yksilöllisie.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mielipide/e330fc25-5317-4e3d-9de3-bed4c6902570

Olipahan hyvä kirjotus maaseutulaisessa, muistelen että kirjottaja on patuleerannu akronetissäki ennenvanahaanhyvväänaekaan. Heinollaki se oli piotooppi, mehtälaijjun semmonen, tekasin sitä oekeen lopptyön opistossa ja niin etellen. Mitä lie kolomattakymmentä vuotta sitä hoetelin ja hiehoja siellä pijin. Tarkastuksie oli monijaeta ja koskaan ei moitetta tullu, korkeintaan neuvvoja aukoista sannoivat että pittää tehä muutama lissää ja niin tein. Koetin sillon kysellä että saesinko harventaa enempi, mutta siihen ei luppaa herunu. Oli ympäristökeskuksen lausunnot (tae jonku muun virasto) ja niin etelleen.

Kunnes tuli tämä uus hallitus, joka hoksi että eihä mehtälaetumella saa olla puita, tae oliko niitä liijjan palajo, meeppätiijjä. Tekasin siinä viimmesimmässä hakemuksessa oekeen tolokun aijjankorjuusuunnitelman ja hajin tietennii rahotusta siihen. Mitä lie kokonaispotti ois ollu, siellä kolomen ja nelejän kympin välillä. Käväsi kolome hameväjen etustajja (tosin housuissa ne kuluki) ja tuli lausunto että on korjaus-,ynnä kehityskeleponen ja minä että ruvetaampa sahan viiluuseen ja tarvikkeijjen ostoon. Sitte tuli kysely että aijjokko rakentaa tämän syksyn aekana ja minä että joo. Sitte tuliki semmonen pimu joka sano että peruhan se hakemus (oli kuulemma tullu uuvvet hienot ohjeet), täällä kun ei oo tarpeeksi nurmea ja kaikki muut aluveet raakataan poes. Ja anto ymmärtää että virkaelijoella on mahoton työmaa mittaella ja rajoja vejellä ja taas tehä vähennyslaskuo (Olihan siellä juhannuksen tietämissä heinääki, vaen hiehonpirulaeset söe ne) No, perruohhan se piti ja tilasinpa sitte siihen moton...

Nii ja nehän hallituksesta nyt ihmettellee, että kun nuo perinnepiotoopit vähenöö...
Joko ootta liittyneet sähkön reservimarkkinoelle, taekka hommanneet kotiakkuja sähkön varastointiin, siis pörssisähkön varastoentiin halapana aekana ja käyttöön kalliina aekana? Siellä kuulosta rikastuvan, taella semmosen käsityksen saen un muuvvatta saarnaaja aeheesta kuuntelin. Ei sillä että ihan humpuukina pitäsin, sehä oesi mukava kun sähkökatkon aekana älyteknolokija rupejaesi ottamaan patterista sähköä. Kuinka pitkään siinä sitte virtaa riittäskää...
Heino se kuuli, vai lienenkö lukenu, että errään nimeltämainihtemattoman Suomessaki toimivan virman maijjontuottajiin pittää kuulemma ruveta ripustelemaan linnunpönttöjä puihin. Pitänevätkö sitte pöntönteko kurssie, kun seki taito lie nykynuorilta hävinny ja tottapa ne jossaki inssinöörit suunnittellee pöntönripustus konetta.

Tulipahan vain mieleen, kun huhun mukkaa eräs tuottaja oli etellämainitusta syystä ja  muusta humpuukihommasta johtuen vaehettanu leirie...
https://www.hankkija.fi/tyokoneet/vaihtokoneet/case%2Dih%2Dfarmall%2D100c%2D927%2D7618%2D2

Heino on vasite katellu hankkijan(ki) raktoreita ja tuommonen kase on Oulussa seisoskellu kohta kaks vuotta. Mikä lie kun ei käy kaupaksi, liekkö kalliimpi ku uus? Huutokaupassaki ne tuota koetti myyvvä ja joku tarjosi muistaakseni yli 40 tonnie, mutta ei myöneet.jamikä lie uuvven tuommosen hinta. A-mallinen uus maksaa nhk:lla
Case IH FARMALL 100 A PS   54 900 eur (sis. Kuormain)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Eleho 1010
: 25.08.25 - klo:10:07
Tietääpikö joku elhon käärijästä, että miten se vuosimalli näkkyypi sarjanumerosta ja jos tietää niin voisi sannoa
Mikä jippohan se mahtaa olla welkerin 235 profin silippuriterriin käytössä, kun eivät halua siliputa, tai siis pysyvät "piilossa"
Sanokaapa että miten menetellään pienkuormaajan mela-avustuksen kans, kun kone on ostettu joulukuussa ja myös otettu käyttöön,ynnä maksettu. Ja Avustus tullee kuulemma tällä viikolla. Ite ajattelin että lisätään koko summa poistoihin ja avustus tulloutettaan tämänvujen puolella pienentämäällä poistoa tai jos poistomenojäännöstä ei oo, niin merkatan tuloksi. Vai onko mahollista vähentää se viimevujen verotuksessa hankintahinnasta?
Maidontuotanto ja lihanaudat / Telavalli
: 02.01.25 - klo:04:27
Onko toverit tillaelleet de lavalin verkkokaupasta tavarata. Heino tilasi sielta marraskuun lopussa nännikumit ja postimaksun poistumisen persolla pari rullaa pyyhepaperia. Paperit tuli joulukuun alussa, mutta nännikumeja ei oo näkyny, eikä kyllä laskuakaan.
Heinolla rupesi lannapoesto ronklaamaan (navetassa), eppäelyttää että se suunnanvaehatusventtiili juoneusi. Onko teitillä kokemuksie sen osan vaehattamisesta ja siitä että minkälaesie vinkeitä konneella sillon on... Tämä rupesi pikkuhilijaa vikkaantumaan, teki vaen semmosta runkkausta se nappi siinä sinisessä laatikossa, sitte piti ruveta sormella paenamaan se nasta että linjastot toemii, nyt se sitte heitti kokonaan liikkumasta, een kun kone äkisee vaen.
Heinolla se pöllönpajan paskasylintteri rupesi taas vuotamaan, uus alakuperäesosa maksas näköjään melekeen 1400.... mitäpäluuletta, oesikko tuosta vaehtoehoksi?
https://kauppa.kailatec.fi/tuote/lannanpoistosylinteri-sha-63-50-2000/?srsltid=AfmBOop45reIKJPjXOAOWhPS-hx3TZpwL2nY6IfZcIZibN_mtNKt7L_V

Entinen mahtaa olla 90/50, ettätuota työntövoemaa pitäs olla, mutta tulleeko takasi surahtamalla, kun on nuin ohkanen ölöjytila palluupuolella, vae käsitänkö veärin? Kun aenevahvuus on 5 mm putkessa, niin eihän siihen juuri ölöjytillaa jää, vae onko tuo 63 sisämitta?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Etukuormain
: 15.11.24 - klo:06:37
https://agcosuomi.fi/tuote/valtra-etukuormain-g4s-selecto3-softdrive/

Tuommonen maenos rytkähti näkösille. minusta hinta on huokea, tae sitte siinä on jotaki mitä ei sanota. Eikö ne itäeuroopan etukuormaajat ooo tuota hintaluokkaa
Alakaa suivauttammaan tuo paskatunkiossa nelivejolla möyriminen, niin että onko nuista noin 5-7 tonnin pyöriväalustaisista sontakuormiin tekkoon? Miten niissä lie sen ulottuvuujjen kans....
Maidontuotanto ja lihanaudat / Sonnin koko
: 20.09.24 - klo:09:37
Alakasi tuo siemennyssonni olla jourtilaana, niin kysäsen että paljoko pittää olla liha- tai elopainoa, että siitä saisi rahhaa,
Heinolla mahto koo-satasesta poikia etuakselin napa, onko tietoa että kuinka tyyriiksi moinen remontti tullee ja jos on jollakulla tiijossa käytettyjä kunnossa olevie, niin maenitkaapa. Ja mahtaako muissa merkiissä olla samanlainen etuakseli, etä jos niitä muuvvaltaki sais..
Sivuja: [1] 2