Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - natikka

Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384
elikkäskäs.... natikkaan täs putkia vaihdelles aloin ihmettelemään uusien putkimäntäsarjojen mukana tulleita kaksia eri O-renkaita sylinteriin. toinen 4.8mm ja toinen 5mm paksu, vissiin joissain vuosimalleis muuttunut paksumpaan. mutta minkä minä laitan vm.84 natikkaan ??? vanhasta ei mittaa saa kun niin muotopuoli. minkähä takia eres aikoinaan vaihtunut paksumpaan, eihän noissa miään ongelmia ole ollut vesien ja öljyjen erillään pysymisen kanssa.
elikkäs olis ajankohtaista vaihtaa meitin 956 vaihteisto öljyt, sinne pitää olla omat öljyt ja erimoiset. liikkes ne vi**upäät väitti kivenkovana että natikan laatikkoon laitetaan samaa öljyä ku hytrauliikkaan. jostaki oon lukenu että natku on ranttu siitä mitä sen askihin laittaa. jos sinne sitte samaa öljyä laittaasin niin miks se on tehty sitte erikseen hydrauliikan jo voimansiirron öljyt. voin vannoa että nämä "liikkehen" miehet vääräs.
ny jotaki kokemuksia :P...
elikkäs casesta vuotaa ojanpuolinen etunapa hiukan öljyä, tarttisin neuvoja ja vinkkejä sen stefan vaihtoon tai mikä nyt sielä vuotaakin. öljyä tulee etunavan ja akselin välistä. jos jollain on kokemuksia tästä toimenpiteestä, kyseessähän on carraron akseli. valmetti miehillä saattaa olla kokemuksia tästä samasta etuakselista, kun joissain valmeteissa on sama akseli.
elikkäs tarvitsisi jostain löytää 120hl tuhtiin jarrurummullinen napa. oli laakeri alkanut pyöriä ulkokehältään ja oli väjistänyt navassa olevan laakeri sovituksen. mistähän mahdollisesti löytäisi käytetyn tommosen, uus saattaa maksaa mansikoota.
minkähän hintaiset mahtaa olla 5150 casen takalokasuojat? meinaa olla ruostevikaa reilusti. >:(
elikkäs asentelein ahtopaine mittarin 956 natikkaanm ja ottaa 0,5baaria ahtoja. onkohan normaali määrä? tuntuu jotenki pieneltä. siihen on turpo itte asennettu, garretin to4e.
elikkäs itellä on tämmönen 956 turbo natikka, sellasta vaan kysyysin että onko 1056 natikas erimoiset suuttimet kuin 956 natikas? ajattelin jos laittas tohon ne 1056 suuttimet.
Sivuja: [1]