Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 9

Viestit - tonto

Rellun lämmityslaitteen puhallin toimii n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sammuu sitten.  Onkohan kellään tietoa/aavistusta viasta?  Autossa on webasto.

Lämmityslaitteen etuvastus tullut tiensä päähän. Sama vika oli kesällä. Tarvikeliikkeestä uusi tilalle ja kovaa ajoa.
Jos haluaa mitattua tietoa voi tuloksia katsella esim. www.energiapakkaus.fi sivulta.
Tässä esimerkki uudistalosta. http://www.energiapakkaus.fi/maalampopumppu-kustannukset-omakotitalo-nivala-169.php

Kylläpä vaikuttaa kamalalta tuo nivalan esimerkin käyttökustannukset ;)


Vaikka itsekin lämmitän talon maalämmöllä, niin epäilen vahvasti noita tämän esimerkkitapauksen mittaustuloksia. Nivalan korkeuksilla on välillä pakkastakin ihan oikeasti pitkiäkin jaksoja... Joku kusettaa tai sitten toiset on vaan parempia toteuttaan nuo ratkaisut kuin toiset...
Ja taas kerran SAS, faktat kuntoon:

https://www.tilastokeskus.fi/til/mata/2014/11/mata_2014_11_2015-01-15_tie_001_fi.html


Vaihtotase oli marraskuussa 0,3 miljardia ylijäämäinen. Vaihtotaseen 12 kuukauden liukuva summa oli 3,0 miljardia alijäämäinen. Tavaroita vietiin marraskuussa 4,5 miljardin arvosta kun vastaava viennin arvo edellisen vuoden marraskuussa oli 4,7 miljardia. Maksutaseen mukainen tavaroiden tuonti oli 4,4 miljardia. Palvelutase marraskuussa oli lähes tasapainossa. Vaihtotaseen muista alaeristä ensitulo oli 0,3 miljardia ylijäämäinen tulojen uudelleenjaon tilin ollessa 0,1 miljardia alijäämäinen.

Kyseessä siis marraskuu 2014. Lähde: Tilastokeskus
Niin alijäämää oli jo huikeat 3 miljardia huh huh !
Tonto oli margariinipaketissa kun Sassi jo elätti itsensä maataloudella ! ;D

Niin, väitit aiemmassa kommentissasi, että marraskuussa ostimme tavaraa 115 miljoonalla eurolla enemmän, kuin veimme. Nyt nokkelana miehenä ja suomalaisuuden edustajana käännät takkia mallikkaasti, kun huomaat puhuneesi aivan täyttä paskaa. Vaihtotaseeseen vaikuttavat muutkin asiat, kuin tavaran vienti ja tuonti.

Tavallaan ajat ihan oikeaa ja hyvää asiaa mutta tyhmyytesi edessä olen voimaton.
No ei se kuukausi kesää tee maailman viisain mies Tonto  ;D,et tainnut itse huomata miten draamaattinen tilanne on Suomella kun katsotaan koko vuotta. ???


Kyllä olen sen huomannut ja olet ihan oikeassa, että viennin pitää vetää. Mutta pointtini tässä on se, että heittelet vähän joka topicciin lukuja ja asioita, jotka ei pidä paikkaansa. Sillä tavalla Suomi ei nouse eikä se hyödytä suomalaisia. Päinvastoin. Pidän sitä jopa epäisänmaallisena toimintana.

Ja jos olisin maailman viisain mies, niin en varmasti olisi lauantai-iltana a-netissä  ;D
Ja taas kerran SAS, faktat kuntoon:

https://www.tilastokeskus.fi/til/mata/2014/11/mata_2014_11_2015-01-15_tie_001_fi.html


Vaihtotase oli marraskuussa 0,3 miljardia ylijäämäinen. Vaihtotaseen 12 kuukauden liukuva summa oli 3,0 miljardia alijäämäinen. Tavaroita vietiin marraskuussa 4,5 miljardin arvosta kun vastaava viennin arvo edellisen vuoden marraskuussa oli 4,7 miljardia. Maksutaseen mukainen tavaroiden tuonti oli 4,4 miljardia. Palvelutase marraskuussa oli lähes tasapainossa. Vaihtotaseen muista alaeristä ensitulo oli 0,3 miljardia ylijäämäinen tulojen uudelleenjaon tilin ollessa 0,1 miljardia alijäämäinen.

Kyseessä siis marraskuu 2014. Lähde: Tilastokeskus
Niin alijäämää oli jo huikeat 3 miljardia huh huh !
Tonto oli margariinipaketissa kun Sassi jo elätti itsensä maataloudella ! ;D

Niin, väitit aiemmassa kommentissasi, että marraskuussa ostimme tavaraa 115 miljoonalla eurolla enemmän, kuin veimme. Nyt nokkelana miehenä ja suomalaisuuden edustajana käännät takkia mallikkaasti, kun huomaat puhuneesi aivan täyttä paskaa. Vaihtotaseeseen vaikuttavat muutkin asiat, kuin tavaran vienti ja tuonti.

Tavallaan ajat ihan oikeaa ja hyvää asiaa mutta tyhmyytesi edessä olen voimaton.
Ja taas kerran SAS, faktat kuntoon:

https://www.tilastokeskus.fi/til/mata/2014/11/mata_2014_11_2015-01-15_tie_001_fi.html


Vaihtotase oli marraskuussa 0,3 miljardia ylijäämäinen. Vaihtotaseen 12 kuukauden liukuva summa oli 3,0 miljardia alijäämäinen. Tavaroita vietiin marraskuussa 4,5 miljardin arvosta kun vastaava viennin arvo edellisen vuoden marraskuussa oli 4,7 miljardia. Maksutaseen mukainen tavaroiden tuonti oli 4,4 miljardia. Palvelutase marraskuussa oli lähes tasapainossa. Vaihtotaseen muista alaeristä ensitulo oli 0,3 miljardia ylijäämäinen tulojen uudelleenjaon tilin ollessa 0,1 miljardia alijäämäinen.

Kyseessä siis marraskuu 2014. Lähde: Tilastokeskus
No ehkäpä se ilkkuminen loppuu kun mennään muutama vuosi ja euroopasta maitua tulvii tänne niin voipi hymy hyytyä.
Tässä talous tilanteessa jokainen maajussin euro olisi hyvä jäädä Suomen taloutta pyörittämään kun siitä kuitenkin on sitä veronmaksajan euroa aika paljon.
Viimeisimpien tilastojen mukaan marraskuussa ostimme enemmän ulkoa 115 miljoonaa kuin veimme ulkomaille,eli tuli vaihtotaseen vajausta,joka on todella huolestuttava ilmiö.Ymmärrän että kaikki ei näitä asioita käsitä,mutta kannattaa opiskella talouden perus periaatteita ihan itsekin.


Anna SAS hevosten murehtia, niillä on isompi pää. Et sinä noista luvuista tajua oikeasti mitään ja lisäksi epäilen, että et ole maataloudella elättänyt itseäsi päivääkään.

Mutta oli se maatalouskonevalmistaja sitten kotimainen tai ulkomainen ja se tuottaa heikkolaatuista ja/tai työhön kelpaamatonta tavaraa suomalaiselle viljejijälle, niin silloin sillä valmistajalla on käsi syvällä suomalaisen viljelijän taskussa ja se on harmi.
Vaikka kirjoitus on mielestäni vähän harkitsematon ohilaukaus, niin on siinä postiivinenkin puoli: Junkkari sitoutuu kirjoituksen perusteella valmistamaan laadukkaita koneita asiakkaille.

Sitä en tiedä, että milloin niitä linjalta alkaa tulemaan mutta todistettavasti näin vaihtokonerivistössä Junkkarin perävaunun (käytettynä myynnissä), missä oli maali pysynyt laitojen ulkopinnassa kiinni. Piti ihan pysähtyä katsomaan.

Oman viiskymppiseni voisin lähettää (säälistä, en kateudesta) SAS:ille ja niille, jotka tekevät/ovat joutuneet tekemään töitä maidon tuottajan mainitsemilla koneilla.
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...

Onnittelut onnistuneesta remontista :)

Jos nämä 6200-sarjalaiset alkavat sammua tupsahtelemaan, niin käykää tarkistamassa aina ensin pumpulta sammuttimen liittimet. Ne löystyvät ja lyövät sammutuksen päälle. Ainakin muutamassa nelimukisessa ollut tuota vikaa.

Hydrauliikan matalapainepuolen anturi ja vaihteiston öljynpaine/suodatinanturi on sama osa. Niille ei ole löytynyt korvaavaa tuotetta vaadituilla avautumispaineilla. Huoltomiehen mukaan alkuperäisen anturin jousi kuoleentuu jossain vaiheessa ja oireita tulee. Päivitetty anturi maksaa Keskolla 60 euroa ja siihen tarvitaan adapteri+johtosarja ja siitä kertyy yhteishintaa noin 160 euroa.

Ulkopuolisen hydrauliikan pikaliittimen hinta on kanssa melko kova Keskolla, 150 euroa ja tinkauksen jälkeen 123 euroa ja risat. Liittimen valmistaa Parker ja sellaisia oli Saksassa Parkerin varastolla mutta paikallinen hydrauliikkaliike ei saanut hommattua niitä. Em. tuotteessa on ilmeisesti joku "alkuperäinen varaosa" -leima ja niitä ei lähetellä tarvikeliikkeille. Hintaa liittimelle, jos sen olisi saanut tuota kautta, olisi tullut noin 16 euroa alv 0. No onneksi Fasterilla oli todella hyvin toimiva pikaliitin tarjota hintaan 30 euroa ja sillä mennään.
IKH:n pikaliittimessä ei "yllättäen" pysynyt letku kiinni, niin se ei ollut vaihtoehtoinen tuote  :D
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.
Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Hmph >:(  Just tulin hallilta. Irroitin molemmat jarruvalon kytkimet, kumpikin sökönä. Just huollon yhteydessä nuo vaihdettiin uusiin, a' 104,57e. Lisäksi olivat jotenkin muuttuneet, joten niihin tuli myös uudet kiinnitysmutterit, a' 13,40e >:(
Toinen katkaisijoista johti jopa aavistuksen verran sähköä...

Huomenna Motonettiin katsomaan sit vaikka jotain Kusiaisen katkaisijoita, Tonton vihjeen perusteella, varalle. Nuo irroittamani menevät takuuseen. Tai parempi jos saisin vain euroni takaisin.

Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Kuten tuossa edellä onkin kerrottu, niin perustekniikka on näissä 6200-sarjalaisissa ollut ihan kestävä. Kiusana enemmänkin juuri nuo kytkin- ja anturiviat. Seuraavat kytkimet ja anturit vaihdettu, jos nyt oikein muistan (kyseessä siis MF 6255 ls-hydrauliikalla):

- hydrauliikan matalapainepiirin anturi (pikavaihteet, neliveto yms. ei toimi, jos viallinen)
- nuo jarruvalokytkimet, mistä postasin aiemmin
- ovessa samanlainen kytkin, kuin jarruvaloissakin, vaihdettu, sytyttää sisävalon
- vaihteistoöljyn/suodattimen anturi vaihdetaan huomenna  ;D
- lämpömittarin anturi, mutta vika olikin mittarissa eikä anturissa

Em. toimenpiteet on tehty itse eli vian paikallistaminen on kohtuu helppoa, varsinkin jos on puhelimen päässä yhtä hyvä huoltomies kuin meillä :D

Jotkut varaosat saattavat sitten tuntua kalliilta, jos joutuu ostamaan marmoritiskiltä  ;D
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika

Miten tuo kytkinpolkimen ala-asennon anturi oireilee, jos se on mennyt rikki? Kop kop, ei ole tarvinnut vaihtaa vielä.

Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.
Pojat mites se teidän ikä ? kirjoituksista päätellen esim. tonto on murrosiässä. ;D
Tulkaa nyt tänne aikamiesten kerhoon ja lopettakaa tuo törkeä kielenkäyttö ja sassiin.
Asioista voi keskustella aivan rauhallisesti ei pidä menettää malttia.
Miten olisi talvisodassakin käynyt jos noin menettää maltin.

Tosiasia on että vikoja on oli sitten ulkolainen tai kotimainen ,mutta ei pidä korostaa kotimaisen vikoja turhaan.Tätyy muistaa että sen lauluja laulat minkä leipää syöt.Esimerkiksi Noitten ulkolaisten maakärryjen tehtailla
tuskin syödään Suomalaisia elintarvikkeita tämä asia ei vain kaikille aukea,olemme samassa veneessä metallikouran ja elintarviketeollisuuden kanssa.
Maakärryjä valmistetaan myös omien mieltymysten mukaan esim.RR
miksi pitää aina ostaa sitä heikointa tuotantoa ja täällä vollottaa kuin murkkuikäinen.
Kannattaa olla korvat höröllään ja seurata mitkä tuotteet on hyviä ,taatusti niitä löytyy kotimaasta.
;D Juu murkkuikä meni jo ja muutama vuosi on oteltu ikämiehissä  ;D

Jos luet tuon aloituksen vielä kerran, niin hoksaat varmaan mun pointin. Sen virheen tein aloituksessa, että otsikoin sen väärin. Parempi otsikko olisi ollut "Suunnittelu ja laatuongelmat maatalouskonevalmistuksessa" En hakenut aloituksella vastakkainasettelua kotimaisille ja ulkomaalaisille koneille, vaan halusin pelkästään tuoda esille sellaisia seikkoja, jotka ovat tapahtuneet minulle ihan oikeasti. En siis pelkää ottaa esille ulkomaisten koneitten laatuongelmia, jos niitä on.

Kirjotuksessa mainitut tuotteet eivät ole mitään "hinnat alkaen" -vehkeitä eivätkä latteissa olleet ongelmat johtuneet käyttäjästä, mikä todettiin molemmissa tapauksissa  tehtaallakin.

Ja SAS: käy jollakin sotatoimialueella joskus, niin saat paremman käsityksen millaista Talvisodassa on ollut ja miten siellä on pärjätty ;D
[quote  author=tonto link=topic=47901.msg818775#msg818775 date=1377979771]
Nyppää ensin se oma pää perseestä ennenku huutelet  ;D samalla ehkä voit huomata että taisin jo kirjoittaa, että tuskin niitä kotimaisia laatuvirheitä kukaan hyväksyy. Ja jos ***** ulkomainen laatuvirhe ei ole mikään uutinen, niin kotimainen ilmeisesti on. Siksi kai sinunki on pitänyt sille oikein oma otsikko perustaa!  :P

Taidat olla kova jätkä omasta ja äitisi mielestä. ***** sä oot neuvostoliitosta koko jätkä ja sut pitäs vatkata spermaksi ja nussia uudelleen, että tajuaisit. Lue nyt pelle tuo aloitus uudelleen tai mee nukkumaan ***** punikki. Kysymys ei ole kuin siitä, että se metallimies poraa reiän oikeaan paikaan ja hitsaa sauman oikeaan kohtaan ja joku valvoo, että näin tehdään...

Hahhah. Osuko noin arkaan paikkaan? Sinunlaisesi ihmisen fiksuilla palautteilla se maailma varmasti kehittyy tai sinun termeilläsi nussitaan uudelleen  ;) niin ja se syötävän hyvä Annaburger. Laadullisesti varmasti hyvä, mutta meni ilmeisesti niin hyvin kaupaksi että Agrimarket joutui pakkomyymään loput esittelyvaununsa kolmen vuoden jälkeen. Siinä vaiheessa saattoi olla jo Multivan hinnoissa  ;) Fliegl on hyvä ja ilmeisesti hinnaltaankin jo huomattavasti Annaburgeria halvempi. Lopetan nyt omalta osaltani ja lähden kattoon jos tosiaan tuolta itärajalta löytyis joku huippukampe tänne kehuttavaksi!
[/quote]

Ei osunut, valitettavasti. Ime sykkivää pelle ja hyvää yötä  ;D
Nyppää ensin se oma pää perseestä ennenku huutelet  ;D samalla ehkä voit huomata että taisin jo kirjoittaa, että tuskin niitä kotimaisia laatuvirheitä kukaan hyväksyy. Ja jos ***** ulkomainen laatuvirhe ei ole mikään uutinen, niin kotimainen ilmeisesti on. Siksi kai sinunki on pitänyt sille oikein oma otsikko perustaa!  :P

Taidat olla kova jätkä omasta ja äitisi mielestä. ***** sä oot neuvostoliitosta koko jätkä ja sut pitäs vatkata spermaksi ja nussia uudelleen, että tajuaisit. Lue nyt pelle tuo aloitus uudelleen tai mee nukkumaan ***** punikki. Kysymys ei ole kuin siitä, että se metallimies poraa reiän oikeaan paikaan ja hitsaa sauman oikeaan kohtaan ja joku valvoo, että näin tehdään...
Sivuja: [1] 2 3 ... 9