Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 29

Viestit - lynx700500

Se ei paljon vaadi että saa ketterämmän kuin tuosta a4 sarjasta
Kyllä muut merkit näyttää vanhanaikaisilta tuon rinnalla.  Vähän kuin 3000 sarjan julkaisu 80 luvulla. Silloin hypättiin iso askel mukavuudessa. Nyt seuraava askel. Toivotaan ettei ole luotettavuudessa samalla lailla haasteita kuten silloin. 
Alkas traktorissa oleen molemmissa päissä renkaat vaihto kunnossa. Ennen paikoillaan 480/70r38 380/70r28 jos laittais 520/70r38 420/70r28 parin alle niin kasvaako leveys niin, että ei voi laittaa samalle vanteelle/ käsittääkseni tuossa massikassa 16 tuuman leveys vanteella. Sopivasti kasvais vähän korkeus ja leveys. Miten pyörimissuhteelle käy?
Ei ole hirveästi tarvinnut erikoisempaa osaa. Perus suodattimet ja nivelet tulee kahdessa kolmessa päivääsä turusta. Kyllähän ne ulkomaalta saa halvemmalla jos haluaa nähdä vaivaa.
Samanlainen kone itsellä. Kompura käy pätkittäin. Luulen että kuuluu tehdä niin
Hiukkasloukku menee tukkoon jos ei käytä oikeaa sottaamatonta öljyä. Sen kun vielä purkaa pois pakoputken sisältä niin ehkä.
Onko raatilaisilla kokemusta apukäynnistimistä traktori käytössä. Ei aina talvella viittis sen traktorin viereen isoja koneita kantaa että saa lisävirtaa. Tuollainen taskuun mahtuva ensiapu olis kätevä, mutta jaksaako se traktoria auttaa. Autoihin kyllä pelaa.
Orbitrol venttiilii rikki. Meni joku vuosi sit 4255 massikasta myös.
Aika harvassa työssä siitä painosta on paljon hyötyä. Itsellä ollut 4000kg painava 130hp traktori vuosia. Noukinvaunua vetäessä paljon tehoa menee voimanoton kautta kärryyn ja ei ole pelkoa että renkaat luistais. Pelto hommissa paripyörät päällä ei ole pito ongelmia äestä tai lantakärryä vetäessä. Ainoastaan talvella kone on liian kevyt tehoonsa nähden. Sekin ongelma poistuis ketjuilla.
Nii ja jos käy jotaa nii kuka maksaa? Kun eikös se ollu silläviis ettei sit vetokoukkuukaa saa täyttö hitsaa? Jos meinaa et vakuutuksil jotaa tekee.
Jos alkaa joka asiaa tuolta kantilta ajattelemaan, ei voi tehdä yhtään mitään. Saathan sinä tehdä itse millaisen peräkärryn perään kuin haluat tai työkoneen. Yhtälailla ne voi särkyä ja sattua jotain. Asiat pitää tehdä niin että ne on ainakin omasta mielestä turvallisia. Jos vakuutusyhtiö haluaa päästä pois vastuusta se keksii kullä aina keinon. Väittää vaikka että sun sivurajoittimet oli liian väljät ja sen vuoksi särkyi.
Kun vaihdoin isommat renkaat traktoriin, jäi vetovarret lyhyviksi. Vedin vetovarret poikki. 10 cm tankoa väliin hyvin on kestänyt monta vuotta.
Mua kiinnostais tietää miten toteutat sen kaiken mekaniikan jos itsepurkavan kuivalantakärryn teet? Lietekärry tyhjyy varmaan hydrauliikalla. Mut kontti minkä voi nosta metsäkärryn päälle pitää sisältää voimansiirron takapurkajalle, pohjakuljettimet jne. Saattaa tulla äkkiä aika korkea rakenne. Sit se tukkikuormain on siinä nivelakselin edessä jne. Ei mahdoton mutta onko järkevä. Paskoja mutta kuitenkin tuota parempia kuivalanta vaunuja saa aika edullisesti. Luultavasti halvemmalla kuin tuon rakentaminen.
Vois olla ihan toimiva laite sellainen 100hp koneella oleva sähkö traktori. Tällaisella koneella yleensä pyöritään siinä pihapiirissä. Jotain rehua otetaan aumasta tai pyöräpaalua kuskataan. Ehkä joskus jotain  tunkiota  tyhjennetään ja lastataan kuormaa. Toiminta aikana riittäs se 2h, kun voi olla kaikki tauot piuhan nokassa. Vaikea kuvitella että veis pellolle kovin painavaa laitetta. Nuo akut vääjäämättä painaaa paljon ja jos 12h pitää kestää niin niitä pitää olla paljon.
Kuka nuo kaikki jaksaa opetella käyttämään. Ite on niin laiska että ei jaksa edes päisteautomatiikkaa opetella. Onneksi niin pienet pellot ettei satelliitteja tarvi.
Joo lämmittimen etuvastus palanut. Jonku kympin maksaa ja vartin työ. Vanhemmissa sellainen lanka spiraali. Uudemmissa joku piirikortti.
Sivuja: [1] 2 3 ... 29