Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 402

Viestit - bouli

Olipas cruiseri ruma ja kallis, tainnut aina rumentua kun malli uudistunut.
Tuollaisen sähkövispilän voisi huolia ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Bf3GxdRzXN0
Tossa ulkonäössä on varmaan ajateltu USA markkinaa ja sikäläisiä mieltymyksiä. Ja Lähi-Idän öljymaita.

https://www.toyota.com.au/landcruiser-70  Tää olis hieno cruiseri vaikka on tämänkin vanhemmat mallit tyylikkäämpiä.
Kieltämättä vähän pettymys noitten led-putkien kestoikä, karkealla arviolla ensimmäisillä mitkä vaihdoin jäi puoleen niitä edeltäneistä loisteputkista.
Riippuu tietysti perunatilasta, tiedän yhden punavanteisen mikä oli ensimmäisen elämänsä viettänyt perunavaossa. Huollot oli tehty ehkä just kirjan mukaan, ei mitään ylimääräistä (esmes akku ollu 7 vuotta rapun alla multakasassa, olkatappien alapäät voitelematta jne...) ja korjaukset teetetty kai jossain kyläsepällä mikä ei ihan ole ollut kuusalla että mitä pitäis tehdä, miten, millä työkaluilla ja millä aineilla. Toinen omistaja sitten kiroaa.
Reilu toistakymmentävuotta sitten kävin katsomassa yhtä 8150:stä, joka oli aika olemattomilla tunneilla. En edes muista, oliko kaksi vai kolmetuhatta mittarissa. Huoltokirja oli jotenkin hassu ja aloin kovistella myyjää, oli siis liikkeen pihassa. Sanoi, että isäntä vaihtaa traktorit hyvin pienillä tunneilla. Käski soittaa huoltomiehelle, joka sitä konetta oli laittanut. Se olikin juttumies. Sanoi, että isäntä tykkää ajaa uusilla koneilla ja vaihtaa kohtuullisen tiheään, mutta huollot tehdään sitten hyvin edullisesti. Tuppaa moottoriöljyt ja suodattimet menemään reilusti yliajalle. Venttiilien säätö oli saatu tehtyä, kun hän alkoi sanomaan, että nyt sitten oikeasti, täytyisi edes kerran katsoa omistusaikana läpi. Eikä mikään ainutkertainen tapaus. Vaikka kalusto olisi viimeisen päälle timmiä, niin ei sitä tarkoita, että huollot olisi mitenkään samassa linjassa kromin kiillon kanssa.
Kattelin tuolla paikallisen kylvinvalmistajan vaihtokone rivissä paria premium maineessa olevan ruotsalaisvalmistajan kylvintä. Ihan autosta jalkautumatta näki että säiliöt on ulkopuolelta ruosteessa, ei uskalla edes ajatella miltä kone silloin näyttää sisältä. Toki koneet oli jo liki 20 vuotiaita ja sen ikäisessä laitteessa saa käytön jäljet näkyä mutta kyllä ne nyt pitäisi ihan simppelillä perus ylläpidolla saada pysymään ruosteettomina paljon pidempäänkin.
Toyotalla ajmisessa on kaikkein parasta se kuinka paljon se nyppii heikkoa libidoaan pönkittäviä euroautoilijoita.  ;D :-X
Nythän on ollut todella vähä sateinen talvi. Silkkaa vettä ei oo kait satanut ollenkaan
Niin se on erilaista eri puolilla maata. Joki tulvii kun toissapäivän satoi vettä. Jos kaikki talven sade olisi tullut lumena ja pysynyt olisi lunta hyvinkin toista metriä mikä tällä korkeudella on poikkeuksellisen paljon.
8400ha kylvöt yhdellä kolmessa vuorossa liikkuvalla 12m koneella. Aiemmin oli käytössä kaksi konetta mutta halusivat tehostaa toimintaa ja luopuivat toisesta yksiköstä.
https://www.facebook.com/BullaBurra/posts/pfbid02s3ee7pCfgwefvCyxPWZGmHjn4kxTACPM7iCH1MHDoqVE1rhasJzCqAcQEUDaj8NZl
Myös paikkakohtainen lannoitus ja siemenmäärän säätö käytössä.
https://www.facebook.com/BullaBurra/posts/pfbid02RPzMZ5ChSQD11NE5GqkaPBnaWJn2MEvunuArk8ff32CXspB2zTnifGh7Z4tpWe1cl
Peuranliha taitaa tätä nykyä olla monelle metsästysseuralle niin merkittävä rahanlähde, että kantaa "pidetään kauniisti". Kaatomäärät voisivat olla huomattavasti suurempia ainakin pahimmilla alueilla - ja sinnehän myös sudet ovat keskittyneet.
No tuossa toisella puolen pitäjää missä peuratilanne on ollut pahempi siirsi jonkinlainen joukko maanomistajia maitaan toiselle seuralle kun aiemman seuran porukalle ei mennyt jakeluun että kannattaisi kuunnella maanomistajienkin näkemystä.
Entinen 50€ lienee nyt 40€, eli haarukka kenties 30-50€? Ei tuota sänkipeitettä kauaa kannata rahan takia pitää.
Toisaalta näyttää siltä, että kevätäestetty sänki on kyllä tuoreen mehevää kylväessä, mutta kylmä tiivis pohjamaa heti jyvärivin alla karkottaa juuret pintamaahan. Sitten kun sateeton hellekausi alkaa, ei rehevän kasvuston hintelä juuristo pysty sopeutumaan veden painumiseen aina vaan syvemmälle.
Sama havainto. Sitä sängen kosteutta pitäisi ihan oikeasti viitsiä tutkia ja malttaa tarvittaessa odottaa sen kuivumista, märkänä avattu kuivuu näennäisesti pinnasta hyvän näköiseksi mutta on tosi arka sekä kuivuudelle että liialle märkyydelle.
Ainakin 6020 ja 30 sarjan 4-koneissa menee kannentiiviste huoltomiehen mukaan 4000-5000 tunnin kohdalla, 3 ja 4 sylinterin välistä. Tämän teki myös meillä, toisaalta nyt on sitten kunnossa, suuttimet katsottuna ja venttiilit hiottuna. Ei tuossa muuta sitten ole ollutkaan, voisin jopa suositella. On kuitenkin sen verran peruskoneita nuo vielä.
No mulla on semmonen käsitys että olisi noitten neliventtiilikansien ongelma pääasiassa. -20-sarjaa on kumpaakin versiota, uudemmat Premium mallit on neliventtiilikannella ja commonraililla, vanhemmat kaksiventtiilisiä ja jakajapumpulla.
Onhan täälläkin kunnalla aika huomattava pinta-ala peltoa tulevaa rakennustoimintaa varten reservissä.
Peltoheittoja niistä ei kyllä saa tekemälläkään, valtaosin lohkot on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aktiivisessa viljelyssä olevia erittäin hyviä peltomaita. Itseasiassa yhdet varsin pitkän pois viljelystä olleet lohkot palautui takavuosina viljelykäyttöön omistuksen siirtyessä kunnalle. 
Se pitää kylvää hajakylvönä. Siinä elämänhalua uhkuvat kaurantaimet saa elää vapaana sattumanvaraisessa paikassa eikä pakotetettuna ahtaaseen riviin.
Kiinteistöinsinööri voisi olla se taho joka kunnassa noista vastaa.
Jättiremomontin kasvipeitteisyys ilmoitusta koittanut tehdä Firefoxilla, ei onnistu. Kasvulohkojen piisrtäminen kyntötilanteessa, missä märkyys on estänyt kynnön ja haluaisi siihen märkään kohtaan kasvipeitteisyyden, niin en siinä onnistunut. Onneksi on vielä kolme viikkoa aikaa. Palkkatyöläiset menee harrastamaan jääkiekkoa iltaisin, mun harrastukseni seuraavat kolme viikkoa on yrittää piirtää noi viivat tonne lohkolle.  Millähän ne saisi tarkasti, kun ei ihan metrilleen muista, missä se traktori yritti sukeltaa, kun siitä sukelluksesta, tulee kohta 4 kuukautta.  :)

Elämä on valintoja..  ;D
Mut juu se piirtäminen ei edelleenkään toimi kunnolla. On toki valovuosia parempi kuin ne ekat sovellutukset vuosia sitten.
Ai, mikäs siinä tökkii? Mulla se on kyllä toiminut hyvin.
Jonkun oven lukon kanssa nyt pärjää, jollei muuten niin tekemällä itse tarvittavia osia.

Joku aika taaksepäin kuuntelin kun valitettiin että voimansiirtoon (vaihteistoon) ei saanut jotain ratasta enää varaosana... en vaan muista mistä mallista oli kysymys.
Etumaskit olivat järjettömissä hinnoissa, kaveri juuri eilen kertoi että tonnista kahteen kun oli kysynyt.... äly hoi?
Joo, tässä tulee se että näitä on myyty isossa kuvassa ajatellen suht pieni määrä niin samanlaista uustuotantoa ei ole virinnyt mitä joihinkin ns. isojen merkkien malleihin. 
Sivuja: [1] 2 3 ... 402