Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - massikka

Tarkoitin sitä, että miksi tarjolla olevissa ups:ssa on ulostulevalle virralle CE 14 -liitäntöjä schukon sijaan. Suurin osa liitettävistä laitteista (tietokoneet, näytöt, modeemit, reitittimet yms.) toimitetaan kuitenkin yleensä virtajohdolla, joka ei siihen käy. Luulisi, että ups:n takapaneelissa voisi olla ihan vaan schukoja.
Mitä sähkölle tapahtuu UPS:ssa, kun se ei osaa tulla schukosta ulos?
Toimivatko esiaurat nurmen kynnössä?
Pitäisi varmaan alkaa kehittää kyntämistä glyfosaatin loppumisen varalta. Onko kokemuksia Agroluxin esiauroista? Pääsikö niitä näkemään tositoimissa? Oma kalusto on 4-siipiset Agrolux MRT paluuaurat. 
Ohjausboksissa oleva liitin on ilmeisesti 6,3 mm monoplugi (naaras) eli anturissa pitäisi olla vastaava uros.
Löytyykö keneltäkään joutilasta bogballen nopeusanturia 9941-32 impulse sensor w/ wire and jackplug? Lähetä yv:ä jos olet halukas sellaisesta luopumaan.
Kytkennän tunnistus toisin päin kaipaisi myös kohennusta. Hydrauliikan pikaliittimiin pitäisi saada erivärisiä päitä, että letkut sattuisivat oikeaan järjestykseen. Toistaiseksi parhaiten on toiminut erilaiset nippusidemerkinnät, mutta nekin tummuvat ja tuhraantuvat vuosien kuluessa. Erilaiset teippinumeroinnit toimivat vain uutena.
Joo, sama ongelma oli agromatic 740:ssä (20 hv kubota).
Syksyn vähäisellä käyttökokemuksella suunnittelen ensi syksyksi täyttölaitteen, että voi murskata viljan tehokkaasti siilolla. Murskaus sujuu tehokkaammin ja jyvien osto helpompaa.
Onko joku kehitellyt keskuslämmityskattilaa, jossa vesi kiertäisi verkostossa lämpenevän veden tai höyryn voimalla? Asia tuli mieleen, kun sähkökatkon aikana virittelin tulia leivinuuniin. Olisi säästynyt siltäkin vaivalta, kun kattila olisi omatoiminen.
Palautan keskustelua vähän taaksepäin. Olen itsekin erilaisten askartelutehtävien kannalla. Suunnittelun taso nousee huomattavasti, kun käsillä on selkeitä KOLMIULOTTEISIA malleja. Suunnittelussa vähän käytetty vaihtoehto taitaa olla myös se, että valitsee vierailukohteistaan parhaan navetan ja lähtee kehittämään siitä parempaa mallia yhdessä vierailukohteen isäntäväen kanssa (kohtuullista korvausta vastaan tietenkin.) Monet yksityiskohdat on jo valmiiksi mietitty ja käytännössä testattu. Esille on varmasti tullut myös parannusta vaativia kohtia.
Naapurissa olivat lumet lähteneet pural-pintaiselta katolta kerralla liikkeelle. Tuvassa oli alkanut kuulua mahdoton ryske, kun lumimassa oli työntänyt kuistin kallelleen. Pikaisen lumien pudotusurakan jälkeen paine oli hellittänyt ja kuisti narahtanut pikkaisen takaisinpäin, mutta vuorilaudat ovat yläreunasta n. 10 cm irti talon seinästä.
Harjatuuletus ja verhoseinät. Tuuletus pelaa välillä turhankin tehokkaasti, sillä harjan sähkömoottoreiden ohjaus (käsisäätö namiskasta) sekoaa välillä ja vetää luukut selälleen. Lisäksi kahdesta moottorista on murtunut peräosa -> luukut selälleen. Molemmat murtuivat sen jälkeen, kun mittari kävi -25 alapuolella eli syynä lienee tanskalaisen(?) muovin heikko pakkasenkesto. Navetassa alkoi ilmetä jäätymisongelmia, kun pakkasta yli 30 astetta ja sulaminen alkoi, kun pakkanen lauhtui alle -25. Kylmimmät paikat ovat ruokintakourujen päiden lähellä, veto käy siellä olevien muoviliuskojen välistä. Harjaluukuista vielä sen verran, että palomääräysten vuoksi (savunpoisto) ne on rakennettu niin, että sähkökatkon sattuessa jousivoima vetää luukut auki. Mitä jos sattuukin sähkökatko talvella ja aggregaatti ei jostain syystä lähdekään pyörimään?
Millaisia yhdistelmiä teillä on käytössä (traktori + apevaunu)? Hankinnassa on noin 20 m3 vaunu ja kiinnostaisi tietää, joudutaanko samalla reissulla käymään myös traktorikaupassa.
Onko porukalla kokemusta traktoriksi varustelluista kurottajista (nostolaite, vuo)? Eräs "asiantuntija" ainakin väitti, että niitten ulosotto ei kestä apevaunun pyörittämistä. Ajettavuus pellollakin lienee aika kehno pienen rengaskoon vuoksi.

Sivuja: [1] 2