Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Valtra Direct
: 01.12.11 - klo:09:11
cvx 195 oli myös 20 h ja risat koeajossa mutta ei miellyttänyt.
En ala moittia, kerron vain omat mielipiteet.
- jos directin laatikko on äänekäs, mikäs cvx:n laatikko on, todella äänekäs hyttiin laatikko.
- 25 motin apevaunu perässä, ei suostunut kahvitauon jälkeen saamaaan vaunu pyörimään kun oli "jämähtänyt". Se minkä zetori tekee muutaman kerran joka päivä- pakka kyllä yritti päälle mutta ei ottanut. ei ollut kaasulla eroa, ei vaan hyväksynyt. (vaunu irti ja zetori eteen)
- Iso kone ja vaatii isosti ruokaa, tyhjänäkin lavetin kans kova kulutus (vrt direct) muistaakseni ainakin 0,2 litraa enemmän per / km
- 20 t kuormia vedettäessä hyytyy samoihin mäkiin kuin 142 valtra samaan nopeuteen, (tarkalleen) jos valtrassa katoaa voimansiirtoon voimaa mihin nämä katos.
joo ja tiedän että kuulostaa mhadottomalta että samoin vetivät mäkiin lavettia mutta kello ja nopeus kertoivat.
- Etunavoista lähti maalit kun kuumeni nelivetoa käytettäessä tiellä, en tiedä oliko jotain vikaa (mäki ja nopeus testit takavetopäällä).... rengastus kuitenkin kait oikea.
- Meillä useat kuskit kokeilivat ja rankkasivat kyllä kauas fendtin ja directin taakse koneen.
- Tääällä usein vertaillaan vain laatikkoa ja se toimi ok, mutta kyllä se kokonaisuus ja kokonaistaloudellisuus kaikilta osin vaikuttaa.
Ja meillä valinta ei osunut caseen, eikä osu, silti sillä työt tulisi varmaan tehtyä kun vaan zetorilla auttais.
Ja lähtöhinta oli tehty aika kovaksi, ja ei tarjouskaan kovin hääppönen ollut, samalla rahalla saa traktorin.
Nää oli meidän talon mietteet lyhyesti kiteytettynä cvx:stä.
Joo ja tosiaan helppokäyttöinen kyllä oli se on plussaa...... mutta tarkoittaako se samalla ettei siinä ollut mitään kun kaikki osas käyttää, no ei kai oli siinä lähes kaikki mitä tarvitaan.
Hyvät talven odotukset kaikille.
En ala moittia, kerron vain omat mielipiteet.
- jos directin laatikko on äänekäs, mikäs cvx:n laatikko on, todella äänekäs hyttiin laatikko.
- 25 motin apevaunu perässä, ei suostunut kahvitauon jälkeen saamaaan vaunu pyörimään kun oli "jämähtänyt". Se minkä zetori tekee muutaman kerran joka päivä- pakka kyllä yritti päälle mutta ei ottanut. ei ollut kaasulla eroa, ei vaan hyväksynyt. (vaunu irti ja zetori eteen)
- Iso kone ja vaatii isosti ruokaa, tyhjänäkin lavetin kans kova kulutus (vrt direct) muistaakseni ainakin 0,2 litraa enemmän per / km
- 20 t kuormia vedettäessä hyytyy samoihin mäkiin kuin 142 valtra samaan nopeuteen, (tarkalleen) jos valtrassa katoaa voimansiirtoon voimaa mihin nämä katos.
joo ja tiedän että kuulostaa mhadottomalta että samoin vetivät mäkiin lavettia mutta kello ja nopeus kertoivat.
- Etunavoista lähti maalit kun kuumeni nelivetoa käytettäessä tiellä, en tiedä oliko jotain vikaa (mäki ja nopeus testit takavetopäällä).... rengastus kuitenkin kait oikea.
- Meillä useat kuskit kokeilivat ja rankkasivat kyllä kauas fendtin ja directin taakse koneen.
- Tääällä usein vertaillaan vain laatikkoa ja se toimi ok, mutta kyllä se kokonaisuus ja kokonaistaloudellisuus kaikilta osin vaikuttaa.
Ja meillä valinta ei osunut caseen, eikä osu, silti sillä työt tulisi varmaan tehtyä kun vaan zetorilla auttais.
Ja lähtöhinta oli tehty aika kovaksi, ja ei tarjouskaan kovin hääppönen ollut, samalla rahalla saa traktorin.
Nää oli meidän talon mietteet lyhyesti kiteytettynä cvx:stä.
Joo ja tosiaan helppokäyttöinen kyllä oli se on plussaa...... mutta tarkoittaako se samalla ettei siinä ollut mitään kun kaikki osas käyttää, no ei kai oli siinä lähes kaikki mitä tarvitaan.
Hyvät talven odotukset kaikille.