Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - puu

Onko porukalla kokemuksia noista pienistä N4 malleista? Etukuormaajakäyttöä enimmäkseen,vieläkö turbiinikytkin puoltaa paikkansa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Valtra A4
: 03.09.18 - klo:13:05
Onkos kenelläkään kokemuksia uusista A malleista,ihmeen hilkasta ollut?
Noissa T4 ja N4 malleissa ilmeisesti aina mekaaninen vetokoukun laukaisu vai kuinka?ennen piti ainakin ottaa hyttijousien kanssa hydr.laukaisu
Mikä ihme on  uusissa Fendteissä siinä voimanottoakselin päällä oleva vanerinpala?Liekö rauta loppunut`?
 Voi hyvää päivää..
Eli jos kone saisi kiertää vapaasti ylöspäin tuosta 2100 kierroksesta D5:lla nopeuden ollessa alle 43 km/h niin väitän, että mäet menisivät paljon jouhevammin.
[/quote]
     
-Mitä tässä nyt väännetään selvää asiaa?Sama ajaa sitte ne mäet sillä D4llä jos kerta haluaa että 5:llakaan ei kulkisi kovempaa? Eihän tämä tietenkään voi välitystä kuorman mukaan muuttaa,ei  ole portaaton kyseessä. Ja alueen vaihto varsin helppoa, kaasua löysää ja painaa nappia.Ei tarvi keppejä meloa. Ota huomioon että turbiinikytkin haukkaa osan tehoa.

Ei kuorma-autossakaan ole kuin  n.1300 r/min  80 vauhissa, kyllä sekin mäessa  tiputtaa kierroksia helposti, pienempää pykälää ja matka jatkuu.Minusta on oikein hienoa että traktorimaailmassakin on opittu että ei ole järkeä kun 40km/h ajo tiellä vaatii 2500 kierrosta!!! Eikä 103 ole ns.liikenneperää,niissä on vielä nopeammat välitykset,.piste.
Asia on niin että jos traktorin nopeus on yli 43km/h,se luetaan liikennetraktoriksi...   Ja siihen ne kierrokset on rajattu.On huomattavasti mukavampi kuitenkin että se nopeus saavutetaan pienemmillä kierroksilla,vähemmän melua ja kulutusta:)

Karma: +7/-5
[kehu] [moiti]
Profiili
 Yksityisviesti (poissa)
 




 

Vs: Kokemuksia N103 Hitech5

« Vastaus #186 : tänään kello 09:16 »


Lainaus

 

Juu huollossa muutamaa tapausta kuunneltiin ja kaikissa sama ääni, näköjään se sitten ominaisuuden piikkiin menee.. mut pakko sanoa et on kyl pirun outo "ominaisuus".  Noh tulipahan samalla reisulla tehtyä 500h huolto ja ohjelmistopäivityksiä. Nyt tuo nostaa liikkeelle lähtiessä automaattisesti kierroksia ja siirtoajossa risteyksessä d1 kun pysähtyy niin näkyy lähtevän liikkeelle c3 ja kun vaihtaa alueen niin menee vauhissa sitten suoraan D2.



Maksaako se ohjelman päivisty?Muuttuiko muuten moottorin luonne?
Laita se Grammerin kapeajalustainen malli,mitä käytetään nykyäään A-mallissa,kyllä siihen mahtuu ilmajakkara
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 12.11.13 - klo:17:23
Kaupat tein nopeasti, kun oikea kone löytyi. Kävin eri puolilla maata koeajamassa muutaman 8950:n ja T170:n. Nivalassa en käynyt. Ovat minun makuun liian hyvännäköisiä (lue ylimaalattuja). Saattavat olla ok silti.

Kumpi passas sun kätee paremmin T vai 8950?
Totta,ei rattia tarvi ruohonleikkurissakaan,pyöräkuormaajissa myös vipuohjaus huomattavasti mukavampi kuin se ratin veivaaminen
Tiedän että tämä aihe on käsitelty aiemmin,mutta  mikä näistä olisi paras ammattikäytössä, ettei ala  heti sapettamaan MATO,Milwaukee vai Lincoln? Lincoln tuplasti muita kalliimpi,saatavana myös 18v koneella.  Aikasempi prässi oli minulla joku halpismerkki,joten nyt saisi olla mielellään kunnollinen
noita nappuloite ne tosiaan arpoo niinku valtran insinöörit, joka vuosmallissa nappulat eripaikoissa...

keinukatkaisin nostolaitteenkäyttöön eikä tommosia erillisiä nappuloita, surkee käyttää toi deutsin nostolaite....

Miksi Ännä lähti vaihtoon? tuleeko minkälainen tilalle?
Mikä kone nuffieldmasterille on tulossa 85:n tilalle?
Olikos näissä ensimmäisissä T-malleissa  ,joissa mekaaninen pumppu,stanadyne vai boch???
Sivuja: [1] 2