Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - +750

tänään saatiin heinät pakettiin, 10ha 269 paalia :)

mukavasti hehtaarilta ;)
Paali ja toinen paali eivät aina ole vastaavan kokoiset.  Paalimäärään vaikuttaa kovin moni seikka. Ensinnäkin Viconilla tulee vastaavia paaleja vähemmän. ;)    Materiaalin  ''vanhuus'' sekä kosteuskin vaikuttavat ha-määrään ja viimekädessä hän joka istuu ratin ja penkin välissä.

Ittellä legendaarisen 46 RC:n hehtaari saldot 10-30 kpl  ;)

No sitten,  voip tulla hyvissä olosuhteissa  viiskinkymmentä.  ;D

Yks vuos tuli nelikutosella 40 paalia/ha.
Mäkkärillä täytyy paalata kax hehtaaria todella hyviä kasvustoja tohon määrään..
Mäkkärin saapumisen  myötä urakoinnista paalitaksalla lähti kannattavuus  :(
Ps. Urakoinnin lopettaminen tavoitteena seuraavien 2-3 vuoden aikana, sekottaa omia hommia enemmän kuin tuottaa nimimerkki omia yli 200 ha pystyssä >:(

Kappalehinnoittelu on vain rikkaita varten. saa hyvin verovähennystä.  :o :o

Onkohan kukaan urakoitsija keksinyt tehdä noukinvaunulla urakointia kuormahinnoittelulla? Siinä voisi olla hyvä liikeidea.
Omko

plipni1

koskaan

ikinä+

pannut

tihveräistä+


Niin tuo tiäks katto maata vastem+
Hei toveri Mu££iK€i$ari


Oletko miettinyt mahdollisuutta suorittaa koneurakointia hankkimallasi äkeellä? Voisin tilata sinut muutamaksi viikoksi koneurakoimaan.

Kylvämisen urakoitsijan tavoitin paikallisesta metsänhoitoyhdistyksestä. Kylvö suoritetaan lentolevityksenä, mutta ainoastaan omalle pellolle. Tästä syystä helikopteriin asennetaan paikannusjärjestelmä jossa tarkennussignaali varmistetaan Glonass ja GPS-satelliiteista. Harmittavasti Galileo-järjestelmän satelliitit eivät ehdi tämän kevään kylvöille. Uskoisin kuitenkin että 2,5 cm tarkkuus signaalissa riittää siten että kylvöä ei vahingossa tapahdu naapurin puolelle.

Koneurakoinnin käytön etuna on ehdottomasti mahdollisuus käyttää oma aika lomaan. Nautinto on sanoinkuvaamaton kun saapuu kotoiseen Suomeen, Thaimaassa ja kotitiluksilla on kylvetty pari viikkoa.
Tua noinnii, olisin hiukkasen sitä mieltä, että noin pitkä rakennus kannattaisi jo laittaa keskeltä poikki, että ei vasikka-autolle  ja rehuautolle tule niin pitkää matkaa kierrettäväksi. Sinullehan asialla ei ole merkitystä, mutta autoilijat ovat piukalle ahdistettu, ja polttoainekulut ovat järkyttäviä.
Etelä-pohjoissuunta on paljon parempi, koska silloin on toinen pää paljon lähempänä loma-asuntoasi välimerellä!


Hei toveri sirkussonni


En ymmärrä miksi vasikka-auton tai rehuauton tulisi kiertää rakennusta? Piha-alueeksi on varattu ensimmäisessä vaiheessa 3,2 hehtaaria, joten uskoisin että periaatteessa siinä auton pitäisi päästä kääntymään. Olen pyrkinyt ottamaan huomioon kuljettajien mahdollisen ammattitaidon puutteen.

En myöskään osta ajatusta puolittaa rakennusta koska puolitettu rakennus olisi toisessa vaiheessa rakennettavan rakennuksen tiellä. Tällöin tulisi rakennettua ikään kuin turhaan. Kustannuksia pitää osata säästää.

Itä-länsi-suunta ei myöskään tule kysymykseen koska en ole sitä ajatellut. Sekin on säästöä.
Hei toverit


Raiviot ovat vihdoin saamassa tukea. Hyvä niin.

Haluaisin tehostaa ternivasikoiden välikasvatusta vähän. Kannattaisiko 540 metriä pitkä kasvattamorakennus sijoittaa tontille pohjois-etelä-suunnassa vai etelä-pohjois-suunnassa?
Sivuja: [1]