Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 11

Viestit - kenni_

Tuollainen käynyt mielessä... Mikähän mahtaa olla sähkönkulutus ko. systeemissä kun haketta menee n. 130m3/v?

Minkä takia moinen? Onko laitteet tulossa käyttöikänsä päähän?
Saapa nähdä saako kärryä ollenkaan kiitos koronan. On se jo kai linjastolla ja 26. päivä pitäis ilmeisesti tulla suomeen. Näissä tehdäänkin siis kärryt virossa ja osa kuormaimista suomessa. Ei nyt ollu ihan niin kotimainen kun ajattelin/toivoin, mutta eipä mahda mitään. Kunhan nyt ehtis ennenkö kelit menee, olis vielä vaikka kuinka paljon risuja ajamatta.
Valtun originaalissa paluunipassa on 1-2 bar vastapaine. Esiohjausta ei pitäisi siihen laittaa, eikä esim. Hardi Twinin puhallinmoottorin vuotolinjaa. Itse tein em. ruiskun takia omaan 6550 peräöljyn täyttöropun paikalle jatkoputken, jossa sitten vastapaineeton paluuhaara.

Miksei? Kyllä meillä toimii ihan normaallisti mettäkärryn ohjaus. Samaan nippaan on haarotettu esiohjauskahvojen paluu.
Löytyi...

Vanhemmissa 6000-8400 koneissa, runkonro 662343 - 668103 on Autocontrol II , jossa lukko toimii seuraavasti:

a) kytkimen etureuna alhaalla

- lukko on päällä, paitsi jos painetaan jarrua tai nostolaitteen kytkin on yläasennossa

b) kytkin keskiasennossa

- lukko on pois päältä, paitsi kun

c) kytkimen takareunaa painettu (jousipalautteinen asento)

- lukko kytkeytyy päälle. Lukko lähtee pois päältä, jos jarrua painetaan, ja menee takaisin päälle vain keinukytkimellä uudelleen kytkettäessä.


Tämä nyt ei tietysti aloittajan ongelmaa ratkaise, on paljon uudempi kone.

Joo kyllä meillä vasemmalla lukko pois, keskellä auto ja oikeella lukko päällä, paitsi jos painaa jarrua.
Mikä mahtaa olla vikana kun valo syttyy, mutta ojaa ylittäessä ei ruopinu kun toinen takanen? Sulakkeenkin koitin, mutta ilman sulaketta ei edes valo syttyny. Eikö se kuitenkin ole 100% eikä mikään kitka..

Täytyy nyt vielä varmistaa että onhan käyttöä yritetty keinukytkimen ON-asennossa, eikä AUTO-asennossa? AUTO-asennossa lukon valo kyllä syttyy, mutta pakka ei kytkeydy mikäli nostolaitteet on ns nostoasennossa tai jarrua painetaan. Ja hydraulisesti puristettava levypakka siellä on.

Kyllä katkasija on ollut oikeeseen reunaan painettu pohjaan asti.  Nyt tarvis vaan tietää missä se venttiili on että voisin tarkastaa sen johdon?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kuivuri
: 25.01.21 - klo:13:57
Sähkön tarve riippuu kaasuntoimittajasta ja siitä minkälaista höyrystintä se käyttää. Esim nesteellä höyrystin niinsanotusti "syö kuormasta" eikä käytä sähköö, kun taas olikohan teboililla vastaava operaatio tehtiin jollain 10kW sähkövastuksella. Nesteen säilössä ainakin on tasovahti, ja kun taso laskee riittävän alas, tulee auto automaattisesti täyttämään. Ei tarvi erikseen tilata. Näin ainakin kaverilla on.
Ei kai vältämättä muu kuin johto irti mg-venttiililtä? Olisi ainakin helpoin korjata....

Missähän päin se sijaitsee? Jossain hytin alla?
Mikä mahtaa olla vikana kun valo syttyy, mutta ojaa ylittäessä ei ruopinu kun toinen takanen? Sulakkeenkin koitin, mutta ilman sulaketta ei edes valo syttyny. Eikö se kuitenkin ole 100% eikä mikään kitka..
Laitetaan. Kuhan ny sais ees enste. Meinas että menee helmikuulle toimitus, vaikka jo marraskussa tilattiin.  >:(
Tuli nyt sitten tilattua farmin kärrypaketti. Katotaan millanen on.
Vetorattaista näkee aika hyvin kuinka paljon on ajettu. Jos on hammas ihan terävä, todennäkösesti on rullailtu aika paljon. Myös öljyt kannattaa vaihtaa vähintään 500h välein tai useemmin jos tulee ajoo paljon.
Vähän vanha juttu, kauan ollu jo bioa mukana.

Paitsi Nesteellä. Mutta nyt kai sillekkin on tulossa. Aina käyttäny nesteen aineita, eikä ollu ikinä mitään ongelmaa.
Aito japsikone. Ei juuri oo vikoja jos on vaan huollettu. Tunnitkaan ei vielä pahat.
Joo no meille ei mettäkone sovi, koska useasti siirretään useamman kilometrin päähän tavaraa, ja mettälohkoja on 20km säteellä niin ei aina vittiis lavetillakaan siirrättää jonkun pikkuhomman takia. Kyllähän sillä muuten pieksee minkä tahasa traktoriyhdistelmän.
Sivuja: [1] 2 3 ... 11