Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 14

Viestit - erppo

onko kokemusta tuosta?   entä onko lukitus asentoihin riittävä kun kuormitus on kohillaan..?                       suomalaisissa tuotteissa olen huomannu monta kertaa että se kriittinen piste onkin sitten se akilleen kantapää..   pettää kesken rasituksen.
Pitää varmasti sen, mitä aisasto kestää. Alkusarjan malli käytössä yli 8000 tuntia, Vilan sovitteella, ainut rikkoontuminen toisen kallistussylinterin korvakkeen murtuma. Sekään ei aiheuttanut karastrofia vaan homma jatkui toisen sylinterin voimilla. Sorvarin vika, liian pieni r olakkeessa, korjattu myöhempiin malleihin. Painavimmat taakat  olleet n. 3,5 tn puutavaranippujen käsittelyä. Aisastokin tuntuu noissa kuormissa jo aika hengettömältä.
Sen verran vankka tuo koneesi että unohda kaikenmaailman adapterit. Jos hyvän haluat laita tuo
https://halgreteco.fi/index.html. Saat samalla ominaisuuksia joita ei muihin turpalevyihin saa edes rahalla. Eikä tarvi sepitä kovankaan käytön jälkeen.. Hintakin saattaa olla iloinen yllätys.
Pistäkäähän jakoon linkkejä noihin ulkomaisiin varaosaliikkeisiin.  Niistä hyötyy moni palstan lukija.
Toimiiko vaihteensiirtäjät normaalisti, ellei, voi olla siirtäjän lukituskuula karannut.  Onko vaihteistolle tehty aiemmin remontteja, ettei vain olisi kuula siinä yhteydessä pudonnut laatikkoon ja otettu hyllystä uusi. Laakerikuulan karkaaminen oireilisi jo muutenkin.
Kyllä  nuo kuivaamot on pitkäikäisiä. Oma vanhempi Antti pyörinyt rapiat 11000 tuntia, hihnoja elevaattoriin uusittu pariin kertaan ja ainaski  yksi laakeri. Itse kuppihihna vielä originaali,  5 kuppia vaihdettu kun viljan sekaan oli joutunut liki nyrkin kokoinen kivi joka teki vauhdista jumin.
Nuo vanhat umpikupit on kyllä lujia. Viljaputket vaativat  joka vuosi jotain remppaa kun kuluvat.
Väärin asennettu putki kuluu syksyssä puhki.
Uudemman Antin elevaattorin reikäpohjakupit heikkoja. Joka syksy saa uusia ison kasan.
Antin pannujen kans ei ole ollut mitään ongelmia, hyvin kestäneet, lähtivät tosin tänä syksynä hakejärjestelmän tieltä eläkkeelle.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: S-jousi
: 03.09.23 - klo:17:20
Jos ei löydy kohtuudella, heppaa kiinni, avaa sauma yli puolen välin, hitsaa, avaa toinen puoli, hitsaa ja tao kuumana jännitykset pois.
Tuossa rungon päällä olevien venttiilien kelat kannataa tarkastaa tarkoin. Omassa 1-mallin versiossa  oli suunnanvaihtajan kelassa aivan olemattomia halkeimia  kuoressa.  Seisottiin kertan 10 minuuttia keskellä risteystä lavetti perässä ja odotettiin että  päästäis liikkeelle. Taakse kulki muttei voinut peruuttaa kun letka autoja takana. Kela vaihtamalla vika poistui.
Noissa laakerin vaihdoisssa, olipa siten lannoite- tai siemenvannas, mielestäni työläin homma oli vantaan nappuloiminen työpöydälle ja takaisin paikalleen, kevythinattava kone  kun oli.
Oma kone oli aivan alkupään malleja, maali tahtoi irtoilla lauttoina. sinkkimaalia korjaukseen.
Mitään puhkiruostumisen oireita ei ollut koko aikana vaikka taittiin ajella parikymmentä vuotta.
Lannoitepuolelle vaihdettiin kiekkovantaat  alkuperäisten tilalle,  toimivat paremmin täkäläisillä maalajeilla. Lannoitevantaaan jousi saattoi katketa liiasta taipumasta kiven tms yli ajettaessa. Oikein hitsattuna kesti kyllä.  Lannoitepuolen syöttölaitteet vaihdettiin kerran, osat edullisia.
Hyvä kone, oli vain vaihdettava tehokkaampaan.
Okei. Noita ykkösiä kai kannattaa vältellä melkoisesti. Oma on kakkonen. Tapanani on hankkia vanhoja ja halpoja koneita ja kuvia katsellessa noilla hytin eroavaisuuksilla pystyy erottamaan.

En nyt sanois noinkaan. Omassa käytössä aivan alkupään 6850, tällä hetkellä n. 14 000 h. Voimansiirron kanssa ei mitään ongelmia, olen ollut tosi tyytyväinen. Pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä koskaan.
Pressut ja muut suojat kyllä suojaa traktorin laseja. Meillä Temposta karisseet pois jo vuosia sitten ja  lasisulkeisia kyllä  piisaa joka kesä. 4:n  lautasen Tempo kyllä luja kone, karmea kytkettävä mutta kun saa perään, sillä ajelee heinät ja risukot. Kestää ehkä parhaiten väärinkäyttöä... ;D
Tähän vastaan muille jos jollain käy sama. Reppu irti, kansi pois, kytkinakseli pois, asentotunnistimen reijästä epäkeskon kuusiokolo ruuvi irti ja sen jälkeen akseli tulee vetämällä.
Jos pultti katkeaa tasapinnasta, hitsillä mutteri kiinni päähän ja tumppi irti. Lähtee yleensä kohtuudella kun ei ole pohjannut. Kun kerran katkeaa, kannatta vaihtaa  koko nostokynkkä,  boorit sen verran kuluneet, että katkaisee seuraavankin pultin pian. Oli varmaan oikeanpuoleinen...
https://halgreteco.fi/tuotteet-varustelevyt.html  tuon kun laittaa kuormaimen keulaan, voi kivitalikolla napata vain sen kiven eikä puolta kuutiota maata kykiäisenä. Talikon laidan näkee  melko hyvin ja hieman kun kallistaa yksittäisenkin kiven noukkiminen on helppoa. Monipuolinen laite.
Ihan vain heitto. Onhan sähköpuoli kunnossa, alijännitteellä ei magneettiventtiilit pysy päällä.....
8950  oli myös solenoidi sammuttimen hallinnassa, samaa hintaluokkaa.  Korvasin 10 € vaijerilla. Toiminut häiriöittä  yli 5 vuotta.
Sivuja: [1] 2 3 ... 14