Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 69

Viestit - retku

https://www.nettikone.com/jcb/3230/1695280

JCB:n vaihteisto uusittu. Tunteja 2500. Jos on esim 1500 tunnin kohdalla uusittu, niin tuossa on huolettomia tunteja 500 tai ylikin.

***tuosta on mennyt vaihteiston ja moottorin välinen akseli poikki 5 tai 6 kertaa. Mateko ei ole saanut vikaa selville. nyt on vaihteisto vaihdettu ja vika korjattu?
Iso miinus keslalle se taiton letkutus. Mulla on ollu 13 vuotta kesla 600t. Siinä on muuten samanlainen letkutus kuin 304 mutta letkut on kotelon suojassa myös jatke ulkona. En ymmärrä miksi näissä pienemmissä ei voi olla samalla tavalla. 600t on ollut tosi hyvä nosturi! Cranab 53 ei sovellu oikeen hyvin risukäyttöön letkutuksen takia,sellainenkin minulla on ollut,hyvä nosturi sekin. Epsilon vois olla hyvä, etenkin jos tykkää lyhyestä nostopuomista (ei sovellu risun ajoon)
Mulla on ollu biojack 150. Naarva 25, ja joku omatekele, ne on myyty. nyt on NISULA 280E (myynnissä VAIN 3500e!!!) joka on siis keräävä giljotiinikatkaisulla oleva koura.

Tällä hetkellä ajossa on JAK 250. sopii minun käyttöön on yksinkertainen käyttää ja nopea asentaa. käyttö on satunnaista. painaa noin 300kg eli  Vaatii isohkon nosturin, Minulla kiinni Cranab FC80:ssä alustakoneena valtra 8950.
mitkä on joutokäynti kierrokset? viittaa ehkä pumpun säätöön nuo ongelmat ennemin kuin jarruihin.
Kyllä tarvii fendtiinkin ottaa lisävarusteita. Aivan niinkuin valtraankin...
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.

Halvimmillaan vajaa 4 tonnia tuo setti ilman veroa jos ostomäärää saadaan kasaan. Pyydä sähköpostilla lopullinen tarjous näistä jos kinnostaa niin laitan merkkivaihtoehdot myös.

***ok. hintaeroa jää siis muutama veroton satanen kun päälle lisätään kuljetus ja asennus. mainitsemani ("alle 6000") hinta on asennettuna traktorin alle.
Bkt on yksi parhaista.  Erittäin hyvä talvipito vrt trelleborg. Minulla on tällä hetkellä 4 koneessa  710 leveät renkaat. Eri merkkejä,38 ja 42 vanteella. Trellet on yhdessä koneessa vain kesäpyörinä koska talvipito on niin surkea. Talvella alla alliancen 710/42 palapyörät
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
kaikki mallit etujousilla aina lyhyellä akselivälillä.

jos ilman jousia niin 8400-8450 on molempia. 8550 ja 8950 aina pitkällä.
-----

peltohommiin saa edullisemmin parempiakin traktoreita. mutta kyllähän nämä hintanasa pitävät ja ovat varmoja.
Onko edellä mainitut järeämpää vai light mallia? Itseäni kiinnostaisi 16,5m3 light. Leveällä veitsimultaimella ja sivupumppukuormaimella. Tämä malli sen takia että "kylillä" tuntuisi   kysyntää olevan mahdollisimman kevyelle vaunulle. Veitsileikkuri sopii hyvin nurmelle, koska ei katko juuria ja on kevyt.  Onko ls hydrauliikka hintansa väärti? Onko sivupumppukuormain riittävä?Onko light vaunu liian kesy urakointiin, esim.20-30 000m3 vuoteen. Veturissa voima riittää ja hydrauliikka 160-200l/min
On. Mallilla ei väliä. 3 sarjaan tuli päivityksiä , niissäkin  kaikissa teholuokissa sama voimansiirto. T4 voimansiirto on huomattavasti vahvempi.
Nää on hauskoja nämä vanhat valtut.Tuos syksyllä oli optimoija käymäs ja sillä oli tehopnkki mukana.Siinä sitte poikkeili useampikin tehot mittauttamas.Ja tutun 8400 valtu jossa piti olla tehoo ihan tajuttomasti ja savua pukkas taivaan mustaksi,väänti koneesta 160hv. Serkkupojan n121 väänti jotain 185 ja savua ei tullu yhtään.


160hv? sehän niissä on vakiona. tarkotit varmaan 360hv? ei ainakaan 270 hevosella vielä hirveesti savuta näköjään:

https://www.youtube.com/watch?v=6pVuTLsNv2Y
Trygiä suosittelen.  7 mm. Mulla on alliancen palat Nastoilla  fendtin alla. Siltikin liukkaalla kelillä tarvii Etupyörä ketjut.  Ttaktori painaa 13t ja hakkuri enemmän. Hakkurissa Ka paripyörät talvipinnalla.
8950 ei lähde talosta ikinä. +16000h mittarissa ilman isoja remontteja :-)   Kolme Fendttiä on tullu välissä ja jouluna tulee taas uusi Valtra. Valtran edellisvuosien mallit ei ole minua miellyttänyt. 09 ja 12 malliset sai vaihtamaan merkkiä.  8550-8950 on ollut aina luottopelejä, niiden jälkeen on vaan huonontunut. Nyt 4 sarja on lupaava!  Itse tarvin koneelta kääntyvän penkin (haketus, metsänosturin käyttö) voimaa ja hyvät tienominaisuudet, mukaanlukien nopeus. maastokelpoisuus myös tärkeä valtti etenkin toisessa pää koneessa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 69