Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - nalli

Yhteistyökumppanin wv passat 2.0 tdi 140 hv 6 vaihteinen välillä 162 th-270 th:

-kaksoismassapyörä
-rattipylväs vaurioituneen rattilukon vuoksi
-ruiskujen ojausjärjestelmän johtosarja
-molempien takaovien kahvojen käyttövaijerit
-öljypumpun pyöritysakseli korkkasi, alakerta uusiksi, turbo
- uusittu turbo jumiin, korkkas jakopään, yläkerta uusiksi
- kaksi vuotta sitten uusittu rattilukko uusiksi (onneks päivitys, ei tarvii vaihtaa enää koko pylvästä)

lisäksi repullinen etutukivarsia ja muuta pikku hilpettä.
vuosien 2009-2012 välillä ajettu tuo 110 tkm ja kkorjauskulut huoltoineen aika tarkoin 13 400 euroa.

ja tämä on tosi, käytiin yhdessä laput läpi....
 
Jos on synkkä päivä niin piristää aina ku alkaa lukeen näitä arvailuja  :D

1. polttoaine

Kun traktorilla veretään vaunua tai yli 2 kuution hiekoitinta kuormattuna täytyy maksaa päivämaksu tai olla diseli tankissa mikäli ei ajo kohdistu maa- ja metsätalouteen. koneen omistajasuhteet tai rekisteriote ei vaikuta asiaan. kun traktori on työkoneena omisti kuka tahansa, saa ajaa mpöllä.

2. liikennelupa

kun traktorilla kuljetetaan toisen omaisuutta korvausta vastaan yleisillä tieosuuksilla tulee olla liikennelupa.
Joskus on ollut 30% urakkapoikkeamasäännöksiä, alle 10 tn telisääntöä jne, liekö enää, mutta karkeasti näin

3. ajopiirturi

tulee käyttää kun suorittaa kohdan kaksi mukaista tieliikenteen tavarankuljetusta

Voit aurata vaikka 12 tuntia  ja sen jälkeen saat ajaa lunta 40 motin kärryllä laillisesti 4,5 tuntia + 45 min tauko ja toiset 4,5 tuntia......   tai niin mie ainaki joskus nuorena tein.
Kyllähän sen kaappari idea oli että saadaan terä pysyyn maassa kun sitä vasten lunta kertyy, ei niinkään polanteen poisto.

Olette oikeassa ja väärässä, kävin katsomassa niiden kotisivuilta  :P


no nuo oli tehtaan edustajan sanat talvipäiviltä vapaasti lainaten. mie katoin paikanpäällä, en netissä.
Kyllähän sen kaappari idea oli että saadaan terä pysyyn maassa kun sitä vasten lunta kertyy, ei niinkään polanteen poisto.
Mitä  kyselin niin hinta on de luxe etukuormaajalla ilman toimituskuluja. sehän sisältää zetorissa silloin Traktorissa vakiona mm. seuraavat

Ilmajousitettu istuin, lohkolämmitin, sisätilahaaroitus, ohjaamon ilmastointi, CD-Radio USB liitännällä, nelivetoautomatiikka, lukkoautomatiikka, VUO 540/540E/1000/1000E, 420/70-24 / 520/70-38 Mitas vyörenkaat, 2 majakkaa, valopaketti Halogen, takalasin ja peilien lämmitys, istuin matkustajalle, vetovarsissa CAT 3 kourat, hydraulinen jarruventtiili, koukun peili, aktiivihiilisuodattimet ohjaamossa, 3kpl 2-toimista hydrauliikkalohkoa+vapaan paluun, kääntyvät etulokarit ja ohjaamojouset.
taas meni auto uusi mäkkäri kyydissä ohi, vähän ajan päästä palasi claasi lavalla.... niin ne vain ihmiset koneita vaihtaa.
Löytyypäs. eka suomeen keskon kautta myyty, vaihtunu vissiin mäkkiin. http://www.nettikone.com/claas/455-rollant-uniwrap/1086752#yritys=lakkapaarovaniemi
meillä nuo telemicin laitteet tallissa missä myös hitsataan ja jossa myös pannuhuone sekä talossa. toimivat moitteetta ja ilmoittavat myös luvattomat kulkijat ja vesivahingot....
Itekki miettiny biologiseen siirtymistä, varsinkin nyt kun ajosilpuuria mietin, olis annosetlumäärätkin pienempiä.

Tämmönen tuli vastaan: http://aholanmaito.fi/ajankohtaista_2012.php
Terve! On tässä alkanu kiinnostaan ajatus tuoda käytetty ajosilppuri urakointiin hinattavan silppurin tilalle. Onko kukaan tuonut/tuottanut? Merkkejä, malleja mitä välttää ja mistä vois hyvin katsella ennakkoon? Lähinnä NH kiinnostais....
Oisko ollu kyseessä vaihtokauppa? Jos kyllä, niin onko asiakas kertonut vähän liikoja omasta vaihdokista puhelimessa/s-postissa? Eivät nimittäin tee varsinkaan kelkoista jamönkkäreistä sitovia kauppoja näkemättä. Kyllä mulla ainaki tänne itärajalle pellaa kaupankäynti hyvin heidän kanssa.... Tehty parit konekaupat (muokkari ja mönkkäri) ja bioloogiset olen ottanu sieltä siiloon.
Tuo kone oli maalattukkin niistä kohdista mistä maali kuluu pois :)
Ei tuo hinta paha ole siihen nähden että voi taas ajaa vähintään 10 000 paalia huoletta.

Omas konees ny kymppitonni rikki mut täytyy varmaan ottaa vaan ketjusarja kotio ja painella syksyyn saakka ni saa sit kiirettömääl ajal koneen huollattaa


Meillä ajettu 18 000 paalia ja nyt aletaan vasta vaihtaan ketjuja. Huoltomies kävi keväällä toteamassa että antaa mennä vaan. Tosin ketjut ollu varastossa varoiks keväästä....
ei onnistu lampolan kuivikepohja....
kauan kauan sitten nuorena poikana harjoittelupaikassa tommosella Bilke-koneella tehtiin huonolaatusta haketta. Ongelma oli siinä että syöttökuljetin on nopeasti pyörivä matto. Kun se kului sileäksi melko nopeaan ja oli kosteita rankoja kostealla kelillä niin pitoa ei ollut olenkaan ja puu syöttyi miten sattui. Isäntä laittoiki parin vuoden jälkeen stokerin ja oikean hakkurin ja totesi elämän helpottuneen. Samoiten bilke-koneissa on ollut jonkin verran terän murtumisia meilläpäin.
Sivuja: [1] 2