Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - rmv991

Vaihtoehtoja toteutukseen on varmaan monia, mutta jos joku on tehnyt toimivan ratkaisun niin se kiinnostaisi :-)
Japa 2000 klapikoneessa on teräketjun voitelu hydrauliöljyllä (öljy koneen hydrauliikasta).

Onko joku muuttanut kyseisen klapikoneen teräketjun voitelua erillisestä säiliöstä/kanisterista tapahtuvaksi (teräketjuöljyllä)?

Tällainen muutos on suunnitteilla itsellä ja ajattelin kysyä olisiko joku jo sellaisen tehnyt ja jos on niin millä tavalla se on toteutettu?
Eihä tos mallis oo enää kahta säiliöö niiku edellises? Siin oli ajolle oma säiliö ja työhydrauliikalle oma. Ajo oli ain kuumempi ku työ.

Koneessa on vain yksi hydrauliöljysäiliö, joka on ohjaamon alapuolella. Vaihdettaessa tulee ulos noin 110 litraa öljyä (hydrauliikan öljymäärä ohjekirjan mukaan 160 litraa).
Näin vähän arvelinkin eli ilmeisesti "Esson-baarin" juttuja :-)
Kuulemma nykyiset hydrauliöljyt ovat kuivia ja eivätkä voitele kunnolla esim. pumppuja.  Pitäisi tehdä kuulemma 10W-30 öljyn ja hydrauliöljyn seos esim. hydrostaattisella vedolla olevaan kaivurikuormaajaan tai vastavaan koneeseen? Lisäisi näin pumppujen elinikää? Onko jollakin tietoa/kokemusta asiasta?
Onko jollakin tietämystä tällaisesta asiasta eli Lännen 740 (vm. 1995, 10500h) kaivurikuormaajan hydrauliikkasäiliön kyljessä on "perinteinen" mittalasi/lämpötilamittari. Kun koneella tekee töitä muutaman tunnin niin mittari näyttää 40 astetta. Ohjaamossa on sähköinen (tehdaslainen) hydraulikkaöljyn lämpötilamittari, joka näyttää 30 astetta enemmän eli tässä tapauksessa 70 astetta. Koneen letkut ovat lämpimät ja niissä pystyy hyvin pitämään kättä eli eivät ole kuumat. Onko kokemuksta tällaisesta asiasta? Esim. missä mahtaa olla ohjaamon mittarin mittauspiste ja mikä on todellinen lämpötila?
Pähkäilen vielä renkaiden kanssa...

Continentalin kierros on 500 eur kalliimpi ja Trelleborgin on 1300 eur kalliimpi kuin Mitaksen. Trelleborgin kierros on siis 800 eur kalliimpi kuin Continentalin.

Mitä mieltä olette, mikä olisi paras vaihtoehto talvipidon, kestävyyden + muiden ominaisuuksien kannalta?
Mahtaako Trelleborg olla niin paljon parempi kuin on kallimpi?
OK! Todennäköisesti Continentalit hankitaan....
Keskustelu on 2008 vuodelta eli muovien/kumien (ja renkaiden mallit) koostumukset ovat todennäköiseti muuttuneet...onko kokemuksia esim. viime vuonna ostetuista renkaista/talvipidosta?
Eturenkaat (Michelin XM 108 480/65 R 28) alkavat olla vaihtokunnossa ja uudet pitäisi ostaa.
Näiden rengaiden talvipito on ollut erittäin huono (todella liukas rengas) ja nyt pitäisi löytää sellaiset gummit jotka pitäisivät talvellakin...eli kokemuksia kaivataan, mitkä renkaat kannattaisi ostaa..
Eli kärryt ovat järeät (20tvaihtolavalaite) ja ne pitäisi saada toimimaan omalla hydrauliikallaan (eli öljysäiliö&venttiilipöytä löytyy kärrystä,  vaihdelaatikko ja alkuperäinen hydrauliikapumppu on tarkoitus ottaa pois) mahdollisimman hyvin ja helposti (ilman nivekakselia jos mahdollista). Nyt pitäisi vaan tietää miten se kannattaisi toteuttaaa...

Katselin, että nettikoneessa on tällainen kärry myynnissä, siinä näkyy oleva voa pumppu.

http://www.nettikone.com/muu-merkki/sisu/976354
Osaako joku kertoa onko tämä "heinän kiertäminen murskaimen akselin ympärille" -ongelma ollut näissä koneissa jo heti uutena eli onko kokemuksia? Vai onko se vanhojen käytettyjen/kuluneiden koneiden ongelma?
Traktorin vaihtolavaperäkärryjen hydrauliikkapumppu alkaa olla väsynyt ja olen tässä miettinyt millainen systeemi olisi laittaa suoraan traktorin voimanulosottoon hydrauliikkapumppu (ilmeisesti tällaisia voa hydraulipumppuja löytyy, mutta minkä kokoinen se mahtais tarvita olla?) ja vetää siitä letkut peräkärryn hydrauliikkaan. Ei tarvitsisi nivelakselia väliin enää :-) eli onko kokemuksia tallaisesta systeemistä? Mahtaako olla toimiva käytännössä?
asiaan sen enenpää perehtymättömänä oletan, että kone on vuosien aikana jo kulunut rungoltaan, ja kulkee pikkusen vitasesti perässä.
Meillä 242 teki vanhuuttaan tuota, ja huomasin, et se ei kulje suorassa, tai 90ast kulmassa, takana.
Oli se iso nylon laakeri löystyny jo pahasti.

Kone kulkee "oikessa asennossa" ja se on ikäisekseen hyväkuntoinen...ainoa vika on tosiaan pitkän heinän kiertyminen murskainakselin ympärille :-(
Krone AM 243 CV niittomurskain on alkanut kiertämään heinää muskaimen akselin ympärille ja tämän takia akselin päässä oleva laakeri lämpiää tulikuumaksi :-(

Onko tietoa/kokemusta mistä tämä heinän kiertyminen murskaimen akselin ympärille voisi johtua?

Liiankin tuttu ongelma. Tekee vain pitkällä heinällä tuommosta. Paranee joko vaihtamalla konetta, tai sitte niittää ongelmaheinät jollai toisella koneella. Uudemmissa suursaksan koneissa on erimoinen se murska akselin pää, ja heinänrontot ei pääse kiertymään akselin ympärille.  Itte vaihtaisin 240.seen elhoon.

Onko tietoa millainen muskainakselinpää uudemmissa koneissa on, mahtaako pystyä tekemään helposti samanlaisen myös 243:een?
Sivuja: [1] 2