Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Viestit - Hasse

Oli Miamissakin nähtävyys,tosin kuusovinen malli.Ihmiset kuvas itteään auton kanssa.
Ei sielläkään kovin yleisiä,muutaman bongasin kahden viikon loman aikana.
Mitä suositellaan? Isolla lavalla, vetokoukku ja ei ongelma, vaikka se olisi kuorma-autoksi rekisteröity. Lähinnä jenkkiautoja ajattelin. Mistä kannattaa pysyä erossa ja mikä kestää?

Minkä ikäistä/hintaluokan pikkaria ajattelit?
Mun tapauksessa ei ole merkitystä polttoainekuluilla,se on mukavampi tapa maksaa veroa.
Japsitpikkarit siitä surkeita kun vaan 2-paikkasia pienellä verolla.Kokeilin espanialaista Navaraa takaovilla,surkeat oltavat takana amerikkkalaisiin verrattuna.Ja korkea vero,kun ei saa kuorma-autoksi.Ostohintakin on itsetuotuun jenkkiin verrattuna korkeampi.Kv kokeilussa oleva hiluxi maksaa jo lähemmäs 60 000 eur.
Kaikki pikkarijenkit on kestäviä ja mukavia tienpäällä.Ei voi verrata "japanilaisiin" se on jo liian julmaa,jenkit kun on ihan eri kokoluokkaa.Toyota Tundra on samaa luokkaa,mutta niitä ei liiemmin ole täällä näkynyt.Itse ajan Chevyllä,ja olen tyytyväinen.
ps tuo teromannin pitoteoria on tosi naivi kommenntti.Näitä kun komenetaan isovarpaalla,ja tehoa löytyy mitä tarvitsee joka tilanteeseen,vaikka halus tehdä "donitsit"asvaltilla.
Relluja ollut 6.ja kaksi 16 bensapaku Rellu Estafette Plymout Belvedere.Peugeotteja 504 sedan,farmaridiesel ja pick-up diesel.ja bensa sekä diesel 505 405 STI ja 406 ST.Mersu 190 siipidiesel,123-korinen 220 diesel,190 bensa.Datsun 1500 pick-up Bensa.Opel sorsa Toyota MK-2.BMW 530 Diesel.
Chervolet pick-up 6.5 Diesel ja Chervolet Duramax Pick-up.
Pösöt olivat kestäviä,505 ei koskaan hitsattu.Myös Chevy pick-up 6,5 kestävä.Datsun pick-up heikko(2 moottoria)Mersut ruosteisia mutta tekniikka kestävää.Rellut ruosteisia ja myös muuta korjattavaa.

Nyt käytössä BMW 190mersu ja Duramax.
schäffer 2022:n ollu päivittäisessä käytössä -03 lähtien eikä siinä mitään muuta vikaa ole kuin että sais olla pari pykälää suurempi. on jämerämmisti tehty kuin esim avant..


Rautaa lisätty kun järki loppuu.

Kait niillä jotain  tekee ????????

Tosin traktori lienee tehokkaampi ja moni----------- käyttöisempi kuin nuot lelut
 8)


Aijaa,minkä merkkinen traktori menee metrisestä oviaukosta sisään,ja siinä suunnanvaihto muuta kun mekaaninen?
Kyllä näin taitaa olla.Amerikkalaisissa on powershiftit,niin kun normaalissa kirossa.
Sieltä se uusi sukupolvi "itäkoneita" pikkuhiljassa hiipii suunnannäyttäjäksi tekniikassa.Toinen esimerkki on sähköinen voimansiirto Belaruksella.
Duramaksihan se: http://www.youtube.com/watch?v=lzLfGme5gf4

Mutta ei mikää kommonraili: http://www.youtube.com/watch?v=uk-2ViFLwPY&feature=related

Ja on/oli (samalla tyypillä?) myös 6.2 : http://www.youtube.com/watch?v=5PUwHt7SqVA

Pojat vedättää.Tossa ei Duramaxia muuta kun nimi.
Nimenomaan japanilaiset on suunnitelleet Duramaxin,missä sitten tehdään on kysymys.Boshilta ruiskutekniikka mikä välttämäti mikään plussa ole.
Kuitenkin ollut 9vuotta markkinoilla eikä muuta kuullut kun juuri Boshin korkeapainepumppuja vaihdettu,niinkuin muissa commonraileissa.
Onko muilla tietoa?
Mulle riittää Duramaxin 385hp mainiosti  :)
Voisitko kertoa mitä Duramaxissa on vanhanaikasta kun minä tyhmä en tiedä.
Commonrail ja neliventtiilikannet löytyy,muutenkin alumiinista motti.
Ei mitään hiammasremmejä eikä kettinkeitä.
Ja hyvin lähtee käymään pakkasessa,eikä saastuta,taitaa puhdistaa ilmaa :)
Katsastuksessa päästömittari antoi tulokseks 0.0.
Hirveitä hintoja pyydetään, ei mitään tolkkua.

Itse ostin lähes uutta vastaavan EKA-peto takakuormaimen 100 € ja konjakkipullolla (13 €).



Mulla kanssa EKA,etunostolaitteissa.Jaoin sähköisesti nostolaitteen noston,kätevä käyttää kun ensiksi nousee nostolaite joukkaria vetämällä ja kun painaa nappia nousee kuormain.Toimii nokalla,nostaa ihan tarpeeksi.Pienempään käyttöön ihan sopiva jos jo on etunostolaite.
Fakta on se että venäjän mailla on ollut jo kauvan isomman luokan maansiirtokoneita sekä dumppereita missä sähköinen voimansiirto.Elikkä venäjällä ei mitenkään uutta teknologiaa.Uusi asia on ainoastaan että on sovitettu sähköinen voimansiirto traktoriin, Belaruksen ansiosta.
Myös Ruottalaiset on kehitellyt metsäkonetta missä pyörissä sähkömoottorit.
Tottakai yleistyy myös muilla merkeillä,kuinka nopeasti riippuu tietenkin kulissien takaisista asioista.
Se että vain lännessä kehitetään huipputeknologiaa on väärä väite,tosin valuutalla on pystytty ostamaan muilta markkinoilta helposti innovaatioita josta on sitten otettu kunniaa itselleen.
Mulla on Wiperi aktiivikäytös,ei se ny kauhian herkästi tukkeudu.Mun kylläkin hinattava ja kaikki mahdolliset säädöt .Ajele ny ens vuos ja kattele sitten.
Hienoja koneita. Varsinkin tuo tulvivaa jokea ylittävä telakone :)

Kovasti Casen/McCormickin näköinen tuo Kamaz...
Pitääkö paikkansa että venäläiset ostivat Doncasterin tuotantolinjat ja siirsivät ne Venäjälle.
Liittyneekö yhdennäköisyys siihen?

--ilmeisesti,McC on nykyään Argo croupin(EI Acgo) tuote Landinin ohella,Argo teki muistaakseni sopimuksen traktoreiden valmistuksesta venäjällä

Aivan oikein,julkisuuteen on ilmoitettu että KaMAZ osti ja siirsi linjan,mitä sopivat en tiedä.
Kaikki traktoritehtaat yrittää jotain kuviota venäjällä,siellä kun on kasvupotentiaalia vaikka kuinka.
Mun suosikit on nämä uudensukupolven Kirovezit,siinä traktoreiden kuningas.Mersun kone ja Liebeherrin portaaton laatikko,muutenkin euroopan laadukkain,kilpailee erittäin tasapuolisesti jenkkikoneiden kanssa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6