Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - keissi

Olisiko jossain muualla hieman kehitettävää jos sieltä kopista pitää hyppiä kymmeniä kertoja päivässä?

Mikä lie kurottajan todellinen käyttöikä, paljon yli 10 000h ajettuja ei näy, pyöräkuormaaja on sisäänajettu samassa ajassa.
eka kone oli 7 vuotta rakennuksilla tuli uutena ja vaihtoon mennessä oli 9300h. käytännössä toimiva peli olisi kyllä toiminut varakoneena.
nyt toinen ajettu 6500h ja varakoneeksi kelpaa. Päivittäisessä keikkatyössä raksalla mun mielestä kone tulisi vaihtaa 5000-6000h kohdalla.
Raksakurottajan jalat on ainoastaan haitalliset jos tarve tönkiä lähelle seiniä. Puomin pidetessä kiipeämiskykyyn ei enää niin panosteta, joten säilörehukasalla sikälikin huonompi. Raksoilla taas puomin korkeus ja ne jalat oleellisimpia. Voi olla vaikea löytää sopivaa.

Mitenkä muuten broilerien lastaus, onko tiukkoja tsutisuojauskriteerejä mitä kurottajalla saa tehdä välillä?
ei ne kurottajan jalat/tassut ylä asennossa koneen leveyttä kasvata. Peilit ekana kiinni ottaa.
Rakennushommissa kurottaja on tietenkin ylivertainen, mutta silloinkin se vaatii erikoisvarustuksen jos haluaa ihmisiä nostella.
Saako siitä helposti modattu sellaisen yhden miehen version, että pystyy kauhassa ohjaamaan nosto/lasku/puomin pituutta. Mistään työturvallisuusasioista en ole kiinnostunut. Pääasia, että homma pelaa.
bobcat boomlader
IH 955 jarrunestesäiliössä lukee IH Hy-Tran Only. Kai siihen tavallinen jarrunestekin käy ..........
kannattaa kuitenkin laittaa sitä öljyä. Ei taida tiivisteet kestää jarrunestettä.
reppu mallin husku ihan hiton hyvä eniten käytetty talvella pakkaslumen poistoon ovien edustoilta ja rappusilta jättää hiekoitus sepelinkin mukavasti paikoilleen.
65+alv per tunti koko työ ajalta niin pääset 0 tulokseen jos ajat alle niin omasta palkasta se on pois. Urakan laskemistakin tullut harjoiteltua jonkun verran avoharjalle pystyy laskemaan jotenkin järkevän km hinnan mutta keräävällä + kastelut muodostuu km hinta sellaiseksi ettei sitä kehtaa äänee sanoa. Jos joskus näätte ison imuauton työssä missä molempien takarenkaiden edessä imuputket ja useampi kuppiharja edessä ite ainakin vein hamsterin hallin taakse piiloon.
Miten muuten juttu menee jos on virallinen työmaa teline peräkärryssä vaikka kiinni pultattuna niin onko ko kottero laillinen. On kuitenkin hyvin kätevä käyttää kun jollain takatuupparilla saa siirrettyä.
ei ole kottero laillinen esim. vaatimuksen mukainen vakuutus valmistajalta puuttuu. Laitetta ei ole valmistettu henkilönostoja varten.
Tavaran nostoon ei nuo nosturit käy eikä saa käyttää muistakaa se.
dino lift valmistaa puominostinta joka nostaa 500kg trukkpiikeillä kun kori otetaan irti.

Eikös nuo saksinosturit ja kuukulkijat pidä olla ns. katsastettuja, että vakuutus korvaa henkilövahingot. Vuokravehkeet varmaan onkin, mutta onko jotkin omistusvehkeet? Ja mikä siitä etukuormaintelineestä tekee niin vaarallisen, jos se on kunnolla tehty ja on pätevä kuski puikoissa? Ei se traktori ainakaan niin helposti kaadu, kuin joku saksinostin!  ::)
Harvemmin etukuormaajassa on letkunrikkoventtiileitä , nosto/laskunopeuden rajoitinta tai liikkeet katkaisevaa kuormanvalvontalaitetta.
Itse kun palkkasin työntekijän niin kirjanpitäjän ohje oli maksettu palkka esim 10€ tunti kertaa 2,1 eli voin myydä tekijän laskuhommiin 21€+alv .
Menee muuten ihan plus miinus nolla ja ei sillä tosiaankaan elä.
Ainakin minä vaadin urakan antajana että kuljettajat ovat työkeikalla pukeutuneet huomio vaattein sekä suoritetun tieturva 1 koulutuksen. Kaluston ikä ei niinkään vaikuta enemmän käyttötuntimäärä sekäluotettavuus ja kohteisiin valitut työvälineet. Kun on kunnon urakoitsijat löytynyt kannattaa maksaa sellainen korvaus että mielenkiinto työhön säilyy vuodesta toiseen. Se mikä on lumitöissä kaikkein kalleinta uuden urakoitsijan sisäänajo opetus siinä kun epäonnistuu niin keväällä korjataan reunakiviä nurmikoita yms roskakatoksia tai pahin vaihtoehto että ei sille nyt tänä yönä sopinutkaan.
en tiedä mistä johtuu kun dyna 4 vaihtaa aluetta siten että painaa t kahvasta sivunapin alas ja suunnan vaihto vipua tökkää eteenpäin on paljon nopeampi kuin se että työtää sitä t kahvaa. voi olla myös tunne juttu
Täällä eräs isäntä peruskorjasi pyöräkuormaajan Volvon l50 moottorin ja se kuuluisa Perkinnssi se oli. Remontti maksoi maltaita ,osat olivat todella kalliita,kertoi maksaneen 11 th euroa.
olisko vuos mallista mitään tietoa l 50 ja perkinssi ?
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Perkinssistä ei pahaa sanottavaa ajettu th 83 vm.98 uudesta asti mittariin 9300h turbo ja vesipumppu oli korjauslistalla ja kone olis vaatinut tapituksen ihan sika vahva kurottajaksi.
24" menee siinä kuin traktorikin. 20" ei ole kokemusta. Miksi puomin pituutta pitää kuormatessa säätää?
Ainakin useampi puomisissa koneissa missä teleskooppi on ketjuvedolla niin puomi ulkona kauhan täyttäminen tai muu puskeminen kuormittaa ketjua paljon suuremmilla voimilla kuin sitä on tarkoitettu.
Sivuja: [1] 2 3