Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - Mullitilallinen

Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olikohan virhe käytännön maamies lehdessä? Uuden A4-valtran moottorit tehdään kiinassa, samoin kuin massikan sisarmallissa. Syy siihen on se, että pienien perusmoottoreiden valmistus siirtyi kiinaan uuteen tehtaaseen kun linnavuoren tehdas ei kerkeä tekemään kaikkia moottoreita.

Vaihteisto on kyllä ranskassa tehty ja massikan suunnittelema. sama aski löytyy massikkaversiosta

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa... 
Niin, tai ettei vaan ole tulossa pikkuännä jossa vaihteisto ihan omaa tekoa. Ainakin sellaisesta oli hyvin vahva huhu liikkeellä ennen vuodenvaihdetta. Hitech5 laatikko ja alkaen 3syl/100hv luiskanokka ja ihan suomessa tehty ohjaamon jne.
Vapaa sana / Life seeker boat
: 03.12.16 - klo:13:01
Katsokaapa tämä video. Mitä mietteitä herättää tällainen toiminta veronmaksajien rahoilla. Tämä hanke sai 150 000€. Videoon on lisätty pari pätkää mutta muuten tuli sellaisenaan eilen aamuteeveessä. Kannattaa kiinnittää erityistä huomiota toimittajaan 2.09 kohdalla


https://www.youtube.com/watch?v=UQiPjnPyVWg
Aloittajalle tiedoksi, että älä ainakaan pidä märkiä tai kosteita rukkasia ohjaamon vasemmassa etunurkassa lattialla. Siellä alhaalla oleva ritilä on alalämmityslaitteen ilmanotto ja sen edessä pitämällä kosteita hanskoja tms. saa ikkunat höyryyn melko tehokkaasti. Huomasin itse tässä yhtenä päivänä kun oli samaa ongelmaa...siirsin hanskat toiseen kohtaan niin höyryt hävisi parissa minuutissa...

Se joka taas väittää T4 valtran ilmastointia huonoksi niin Fendtille se pärjää mainiosti ja lämmityslaite on paljon tehokkaampi. Itsellä löytyy T174Direct  ja Fendt 722
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 28.10.16 - klo:09:43
No on teilläkin jutut. Viime talvena oli kylmin aamu -35 ku jyräytin directin tulille. 2 tuntia oli lohkolämmittimellä lämpiämässä. Annoin käydä n. 15 min ennenkuin läksi ajamaan ihan vain järkisyistä. Kone oli taivasalla ollut koko yön. ei sitä tarvitse odottaa tuntikausia että voi ajaa, vaan heti kun tiimalasi lopettaa pyörimisen kyynärnojan näytössä. Se öljynsuodattimen merkkivalon palaminen ei merkkaa yhtään mitään kylmillä öljyillä/suodattimella. Öljy kiertää silloin vain suodattimen ohi. Aivan turhaa vouhottamista siitä asiasta. Silloin on ongelma jos se merkkivalo palaa kun öljyt ovat lämpimät. Ei estä ajamista vaan se on tehty toimimaan niin. Mallina on T174 direct, 1800 tuntia mittarissa eikä mitään vikaa. Toimii aivan kuin uutenakin. en mmärrä näitä puheita että ei muka uskaltaisi ostaa ja se myös ettei olisi portaaton. Siihen olisi hieno kuulla poerustelut. Pihassa on myös 724 fendt joten on kokemusta siitäkin. Valtra on ohjaamoltaan hiljaisempi. Fendtissä tulee etuosasta lattiaa voimansiirron äänet aika hyvin läpi etenkin n. 40km/h vauhdissa. Samoin ohjaamo on kylmempi kovilla pakkasilla ja huurteenpoisto on huonompi. Fendt myöd herjailee käsijarrusta että olisi muka päällä aika pitkään ennekuin öljyt lämpenee eikä anna vaihtaa aluetta vaihteistosta ennenkuin öljyt ovat vähintään +10 asteiset. Ja nehän ei fendtissä lämpene kuin ajamalla
Maatalousalan palkoista tiedän sen, että yrittäjälomittajalle maksetaan 26,50€ tunti + ALV.
Formula 1:ssä on nokka-akselittomat moottorit arkipäivää.  Että ei siinä mielessä uusi keksintö, mutta nyt tulossa "siviilipuolelle". F1:ssä toimivat hydrauliikalla solenoidiventtiilien ohjaamana.  Ja auto jossa ei ole vaihteistoa, toimii samalla periaatteella kuin dieselveturi... Tosin tuossa Koenigseggissä bensa-V8:n jatkona generaattori ja 3 sähkömoottoria. Molemmille takapyörille oma ja etuakselille 1. Taisipa olla vielä akkupaketti mukana, eli tavallaan hybridi
Eiköhän tuo ole ihan päivänselvää, että vanhan koneen nopeutta ei saa nostaa. Se saa kulkea sen minkä tehtaalta lähtiessä on kulkenut.
Valtralla taitaa myydä ihan hyvin uudet koneet?
Jep, paitsi Direct ei myy syystä x.  ;D

Saakos myyjät edes myydä Directiä?  Konsernilla on kovin matala profiili Directin kanssa. Koettavat saada sen pois pikkuhiljaa. Ieti ei anna periksi pistää sitä kertarytinällä listoilta pois, koettavat kiinnittää asikkaiden huomion vain näihin muihin.

Ruotsin puolustusvoimat tilaa seitsemän N163 Direct   http://ja.se/artikel/49173/forsvaret-koper-traktorer-av-lantmannen.html


Tuo on täyttä höpöhöpöjuttua ettei Direct myy/kauppiaat eivät myisi. Lapsetko täällä kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo?  Tehtaalla sanoivat, että Uusista T4:sta ja N4:sta lähes 50% on Directejä, vaikka malleja on hitech5, Active, Versu ja Direct. Jonossa tällä hetkellä odottaa esim. 1300 N4:sta joista Directejä on 600 ja kauppiaat myyvä niitä ihan siinä missä muitakin. Itsekin ostin uuden T4 directin ja kauppias kysyi kun kävin tekemään kauppaa, että mikä laitetaan ja esitteli kaikki mallit aivan tasapuolisesti

Miksi sitä ei tehty kerralla toimivaksi?

Toisekseen, Valtra on selkeästi ilmoittanut, että he jatkossa keskittyvät Powershift vaihteistoihin eikä portaattomien tarjoamiseen.

Ja missäköhän tällainen on ilmoitettu? Just jooo.... Edelleen Directiä tehdään ja myydään. 3-loppuisia t ja n-sarjalaisia ei saa enää directinä ja niiden valmistus loppuu kesäkuussa 2016. Siis N ja T sarjan 3-versiot. Directit jatkuu normaalisti. Aivan kuten versu/active ja Hitech 5
Valtralla taitaa myydä ihan hyvin uudet koneet?
Jep, paitsi Direct ei myy syystä x.  ;D

Saakos myyjät edes myydä Directiä?  Konsernilla on kovin matala profiili Directin kanssa. Koettavat saada sen pois pikkuhiljaa. Ieti ei anna periksi pistää sitä kertarytinällä listoilta pois, koettavat kiinnittää asikkaiden huomion vain näihin muihin.

Ruotsin puolustusvoimat tilaa seitsemän N163 Direct   http://ja.se/artikel/49173/forsvaret-koper-traktorer-av-lantmannen.html


Tuo on täyttä höpöhöpöjuttua ettei Direct myy/kauppiaat eivät myisi. Lapsetko täällä kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo?  Tehtaalla sanoivat, että Uusista T4:sta ja N4:sta lähes 50% on Directejä, vaikka malleja on hitech5, Active, Versu ja Direct. Jonossa tällä hetkellä odottaa esim. 1300 N4:sta joista Directejä on 600 ja kauppiaat myyvä niitä ihan siinä missä muitakin. Itsekin ostin uuden T4 directin ja kauppias kysyi kun kävin tekemään kauppaa, että mikä laitetaan ja esitteli kaikki mallit aivan tasapuolisesti

[/quote]


Mikä tarina mahtaa olla tällä koneella:

http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/valtra/n163d/338-ban
[/quote]

Esittelykone, koska omistajien määrä on 0...
No, oven lukko on saksalaista laatua....sama löytyy niin Jontikasta kuin Fendtistäkin. Tässä tapauksessahan siis ovi aukesi täydessä vauhdissa ja sen tietää miten käy...

Maajussit-ryhmässä oli tietoa että sama juttu on käynyt Jontikassakin
Tuli mieleen vahvasta vetojuhdasta kun enoni osti aikoinaan Massey Ferguson 3080:n  kuivalantavaunun eteen ja äestä kiskomaan(4m leveä). Vuoden kokemuksen jälkeen kommentti oli, että "sama kuin olisi hakenut Massikkaan menneet rahat pankista käteen, rullanut tiukaksi nipuksi ja laittanut taskuun. Sen jälkeen kävellyt navetan taakse, riisunut takin ja paidan pois, ottanut rahatukon housuntaskusta ja survonut sen nipun kaksin käsin metrin syvyyteen lantakasaan"
Sivuja: [1] 2 3