Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 37

Viestit - Monttu Simeon

Pohjois-Savossa on ELY keskuksessa 148 perusparannushanketta jonossa odottamassa valtion rahaa, joka loppui jo kesän lopussa. Noihin menisi n.30 miljoonaa. Koko valtakunnan avustusten potti tänä vuonna 8,5 miljoonaa, mistä tiehankkeisiin jäå reilu 5 miljoonaa.

Ihan tyhjää huuhaata on korotetut avustusprosentit. Ei niillä tyhjillä  prosenteilla mitään saa, kuten Uuno Turhapurokin totesi yhessä Uuno-filmissä.
Pienessä Valtrassa on ollut Kronoksen mittatilaus nosturi 6,5m mitalla aika kauan. Laskelmien mukaan tasapaino säilyy ilman tukijalkoja ja käytäntö on todistanut asian.   Sillon tilauksen aikaan ei muilta valmistajilta voinut tilata mittatilauksena eikä ollut  Jake sovitteita kait edes vielä olemassa. Ite tehtiin yhen sepän kanssa Jaken tyyliset sovitteet. Piti tehä sovitteeseen kerran muutoksia, kun siirsin uudempaan pieneen Valtraan. Paskoo mätän levitysvaunuun, soraa betonimyllyyn ja vähän ajan puita. Nosturi on aina paikollaan. Lumitöissä voipi nostella puliukot tieltä pois. Ainoastaan kyntämisen nosturi estää.
Käytettynä ostin aikoinaan MF puimurin. Etsin ja etsin vuotoa pa-imulinjasta,, ei ole kuin yksi liitoskohta imupuolella kupariputkessa ihan tankin yläpuolella. Vaihdoin uuden siirtopumpun ja  uudet kumiset putkiliitosten tiivisteet pumpun liitäntöihin, ei vaan ongelma poistunut. Eli lähti hyvin käyntiin ja samantien sammui, ilmausrumba yli vartin operaatio.
Lopulta löytyi syy. Cav pa-suodattimen pohjasta puuttui kokonaan tiiviste vedenpoistopropusta. Hätävarana laitoin sopivan O-renkaan ja ostin myöhemmin proppu+tiiviste varaosan.
10 vuotta vanha Bilteman työkoneradio on hyvä, osaa huomaamattomasti vaihtaa paremmin kuuluvan taajuuden. Viime vuonna ostettu malli ei enää osaa, vaan siinä tulee pitkiä mykkiä hetkiä. Sama ilmiö on Grundig merkkisessä uudessa radiossa. Pittää ite napista vaihtaa pikavalinnalla taajuus ja se automatiikka oltava pois päältä. Näköjään tärkeämpänä pidetään nykysin bluetooth ja usb ominaisuuksia.
Niin, yks hyvä esimerkki on nivelakselin nippa siinä ristikossa.Se kun on pääsääntösesti siellä putken puolella.Minkähän takia.Kun olis siinä boorien puolella toimisi ihan suorakin nippa. Vai onko joku uutuudeltaan onnistunut bongaamaan akselin jossa nippa ei olisi putken puolella.
Minulla on isossa lumilingossa Bondiolin 7 akseli ja siinä on nipat viimeinkin oikeassa paikassa eli ristikon päissä. Eikä tarvii arpoo rasvatessa missä asennossa onnistuu, onnistuu  aina.
Agrekaatin avulla käytän poravasaraa. 20mm reikää syntyy vielä sähkökoneella. 20mm kiiloilla sitten halkasen. Eniten on tullut kiiloolla lohkottua tiestä kivien päitä sillon, kun kaivamisesta syntys enemmän harmia siihen tiehen.

Etana-ainetta varten poraan Pionjärillä.  Ei se aine tehoa kunnolla pienemmissä reijissä. Ostin Juuasta Lehikoiselta Ruotsin armeijan käytöstä poistetun koneen. On siinä mukana sopivia kiilojakin. Niitä kiiloja on vaan 3, mutta onhan ne lähelle 40millisiä, vai oliko se porakangin tekemä reikä 38mm.
Tällä vempaimella saa yksin selville miten ne jännitteet muuttuu startin aikana ja latauksen aikana. Startatessa vois olla kytkettynä vuoron perään eri kohtiin, että vikapaikka löytyy. Ei maksa hirveesti.
https://www.ikh.fi/fi/akkutesteri-bluetooth-crx87
Testaa vetääkö startti puoleensa rautaa starttauksen aikana. Mutteri esimerkiksi narulla roikkumaan lähietäisyydelle.  Jos vetää, niin startti on paskana.
Kenttäviallinen startti jaksaa pyörittää 2 akun voimalla, kun on ylenmäärin amppeereita saatavilla. Yksi hyvä akku ei silloin riitä.
Maatila91 on riittävän yksinkertainen minulle. Yli 15 vuotta olen käyttänyt. Ylläpitävä firma vaihtui, muutama vuosi sitten. Apua saa uudeltakin , jos sitä sattuu tarvitsemaan.
Osta käytetty kirjanpitoon, tehot kyllä riittää.
Esimerkiksi Datarto Vimpelissä
https://www.datarto.fi/m-tili
10mm haritusta kuulostaa paljolta. En tunne JD akselia. Pikku Valmetissa 4-vedon etuakselissa oike arvo on aurausta 0-2mm eli ei edes haritusta.
Lisätuet menn nykymuodin mukaisesti erilaisesn konsulttitoimintaan, neuvonnaksi hienosti kutsuvat. On iso porukka erilaisia pörriäisiä maatalouden ympärillä ja tilojen luku vaan laskee. Elätettäviä porriäisiä on tilaa kohti aina vaan enemmän.
https://youtu.be/Z6nPgvaL7eM

Plosilan rakentama hoton nopee puimuri
Sivuja: [1] 2 3 ... 37