Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 30

Viestit - Halliorja

Jos kone on vp-pumpulla (sähköjakaja) en suosittele vedenerottimen ohittamista.

Tarkasta onko vedenerottimen ja esisuodattimen välissä o-rengas paikallaan. Kaikki kupariprikat uusiin. Onko vanhan mallinen tankinkorkki vai lukollinen? Lukollisesta korkista purkaa sisältä venttiili pois jos ei saa korvausilmaa.
Vanhaan korkkiin 2mm reikä.
Onko tankin imuputken jengat tiivistetty esim. hydrauliikkatiivisteliimalla, joskus ovat vetäneet ilmaa kierteen välistä.
Ja perinteinen litussa oleva letku?

RG:ssä Sisun konetta ja vanhemmissa Clarkin muunninlaatikko, uudemmissa Sisu ja jotain maansiirtokoneen Powershiftiä. Teleissä oli jotain hajontaa, osaa oli jossain 10 koneessa kaikkiaan eikä osia mistään, mutta sillälailla normi vermeillä ja tarvikkeilla korjattavissa.
Voi olla imuputken klemmariliitos, imuyhteen o-rengas tai myös vaihteistokotelon päällä oleva voitelupaineen säätömulikka joka purkaa ylimääräisen öljyn pumpun imupuolelle.

Pääpainevaro jos vuotaa voi aiheuttaa myös vaahtoutumista.
Kyllähän nuo AM:iä työntelivät ihan 4-hitechillä ihan hyvällä menestyksellä. Saattaahan se olla karvan verran krouvi tuohon a koppaseen.
Eräs konekauppias eteläisen veljeskansan parissa oli tarinoinut kun joku oli huomannut ilmoitustaululle laitetut monenkymmenentuhannen shekit että on ostajia jokka tarjoutuvat ostaan köntällä vehkeitä ja kuulemma ne sekit ois pankin mukaan saanukki lunastettua. Homman juju on kuulemma kaupan purku ja sopimussakon maksu aivan oikein mutta kauppasumma jämä palautuu ihan jonnekkin muualle kuin on lähtöisin. Hopsansaa rehellinen kauppias on pessyt juuri huume tms. Rahaa aimo tukun
Kysy Kempeleestä Hakarattorista, heillä on ollut valmiita vaihtokoneita sillointällöin.
Paikallaan jos sen saat houdinina vanhan irti niin uuden saaminen tilalle niin että sieltä pulssikin tulee on melko epätodennäköistä. Vaikka siihen hieman tuntia kuluukin niin  silti halvempi vakuutus käyttää poikki. Ei nelivedon kuoren laakerien väljyys vielä kerro että kaikki on kunnossa, ongelma on vaihdelaatikon etuseinässä olevat nelivedon akselin kuulalaakerit jotka rikkoutuessaan aiheuttaa anturin pään katoamisen, pakkakompleksi pyörii hetken nelivedon kotelon laakeroinnin varassa mutta sitten tulee total potslojot.

Kannattaa kokeilla irrottaako neliveto, jos ei niin kiireesti poikki. Ei ole myöskään aina kytköksissä edes kovaan käyttöön.
Ei ole, vaatii erillisen rakennussarjan, johtosarja lähtee sulaketaululta lattian alta sivupilaria myöten katolle. Ei ole kovin vaikea laittaa, hieman töisevä vain.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 12.11.13 - klo:23:20
arttu tai mikko eli ltr-racing.

hx40 super ahdin,keskipakosarja ja versun jäähdyttimen siivikko. nokka pois ja hiotuta pakokaasun kierätys nystyrät pois. noin siitä tulee ihan ok. tapille joku 210-240hv on ihan hyvä. syylärin ja vesipumpun joudut laittamaan. jos aikasemmin ollu suht järee ohjelma vakio ahtimella niin kannentiiviste helposti vaihtokunnossa. myös kansia menee ja venttiilit painuu kanteen, se cr on niin pirun täynnä venttiileitä vrt vanha kansi.
-----------

sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Tai ostaa suoraan kusikoneen nokka-akselin niin ei tartte hioskella.
Sony Xperia, itellä GO on kestänyt vuoden kovaa menoa, isommatkin xperiat iskun, pölyn ja roiskeveden kestäviä.
Vapaa sana / Vs: Banaania tulee
: 17.10.13 - klo:22:30
Laitappa siitä..

http://youtu.be/vFdBjeVpLPs

Jospa se huomenna ei ois niin ankiaa iliman agronettiä..
Meinaakko että nelivedon pakka olis lähtenyt "liikehtimään"

Yhtä 8450:iä purettiin kerran tuommoisen vian takia. (tai siis viisaampi kaveri purki ja minä lähinnä soitin suutani vieressä)

Epäiltiin että oisko ollut liikaa akselien nopeuksissa heittoa.
Akselien nopeuksissa jos liikaa heittoa niin syö nelivedon akselin ja pakkahärhellin laakeroinnin laatikon etuseinästä ja silloin välys narskuttaa anturin pään pois. Ja samalla laatikon kuoriin miehekkään välyksen.
en tunne koko konesta mutta,

-tappi poikki?
-kynkkä halaki?
-poorit tms sileänä kynkältä?

luulis sylkkyjen olevan kumminkin samasta linjasta ettei mitää jakoventtiiliä välis??
joku letkun palkeenkieliki vois tehdä vastaavaa, miksei myös ohivirtaus männältä..
Epäilisin myöskin kynkkien pooreja. Jos poikkiakseli katkeaa niin asentoanturi mykistyy. Tunteja jos reilumminkin alla niin pooreista ei ehkä ole ollut jäljellä paljonkaan ja hieman terävämpi nykäys suoritti ns. viimeisen voitelun?
Etuvedon akselista nopeusanturin johto irti.Löytyy luukun alta,vetokoukun etupuolelta.
Tai jos ei ole johto irti niin seuraavaksi kokeilla irrottaako neliveto, jos ei irrota niin öljyt pois ja katsoen onko anturista pää irti, jos on niin sitten hopihopi remonttiin ennenko maksaa paljon.
Paljonko lautasmuokkari tarttee vetokoneelta paukkua että työ joutuu niinkuin on tarkoitus?

Kuis syvältä on tarkoitus muokata? Se vaikuttaa tehontarpeeseen niin paljon, että ilman tuota tietoa vastauksiin tulee vielä suurempi haitari kuin Eastwoodilla.

Lovet eivät vaikuta tehontarpeeseen, vaan pohjan tasaisuuteen ja ehkä joissain olosuhteissa pöyrimiseen ja irtonaisen oljen tai maan läpimenemiseen.
Raiviomailla koittaa kynnön korvaamiseen ettei tartte keppejä nokkia niin paljon. Muokkaussyvyys periaatteessa niin syvällä kuin tukkimatta menee.
Sivuja: [1] 2 3 ... 30