Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - heinänen

605 jos ei raskaita töitä, ketterä ja kestävä.
sehän riippuu käytöstä miten loota kestää :-\.. .vai? auraus hommissa 5000 tuntia ja koneesta riippumatta loota auki "kyliltä kuultua"
605 volvovalmetti vielä riittää täällä susirajalla. on se vaan niin väärin jos toisilla on isommat vehkeet ;D
Nykykoneissa on sellasia taipumuksia, akunkengän irtoaminen tai muuten virtojen katkeaminen aiheuttaa sen että käsijarru lyö päälle välittömästi. Akunkenkien huolto ja niiden kunnon tarkkailu nousee arvoon arvaamattomaan. Muutenkin koneet missä elektroniikalla on toiminnassa suuri osuus voivat oirehtia ihmeellisesti virranvähyyden takia, eikä syynä tarvi olla kuin löysä akunkenkä.



605kin kerran vaihteli sitä ainutta pikavaihetta kun oli akku liki lopussa.
valot sammutti niin kulki hiukka paremmin ;D.
Jaa että 100-0 ?

Huolto- ja varaosapolitiikka ei ehkä käy ihan niin näppärästi kormikilla ja muutenkin onko se mitään muuta kuin alkuperäinen Case Maxxum uusilla pelleillä ja maaleilla. Sinänsä ei tekniikassa mitään sanomista ole, maxxumit kun ovat lujan koneen maineessa.

-Se on kyllä jännä että aina tähän huolto/varaosa juttuun tartutaan. En vähättele yhtään sen merkitystä, mutta kuitenkin kaikkiin koneisiin varaosat olen saanut ja huoltomiehiäkin löytyy ihan valita asti. Maxxumi ja Kormikki, molemmat löytyy tallista ja joskus siellä oli Samekin. Ja naapurin mies sai takavuosinakin Fendtinkin huollatettua vaikka ei ollu huoltomiestä lähimainkaan.
Tuosta Kormikista vielä senverran, että eihän se tosiaankaan ole mikään uusi kone, vanha hyvä Casehan se. Luotettavaa hyvää perustekniikkaa, kilpailukykyinen kone vielä nykyäänkin. Edelleenkin väitän että tilanne on 100-0 saman ikäiseen Valluun verrattuna.


Itse en alle 5000 tuntia ajettua konetta näillänäkymin osta. Uudelta haisevasta kopista kun ei ole sen suurempaa hyötyä meillä ikinä ollut. Muutaman tuhannen ajettua konetta ei taasen yleisen hintakehityksen takia kannata ostaa jos varustelu ei satu ihan nappiin ja hinta ole edullinen. Nykyinen kone tuli liki 7000 tuntia ajettuna ja kunnostuksessa rahaa on mennyt lähinnä kosmeettiseen fiksailuun ja renkaisiin.

Itse kyllä auraushommiin hankkisin 8050 tai 8150 hitechin ennemin kuin jakajapumpullisen 6800:n, uskaltaisin veikata että menee varmasti vähemmällä aineella ja tasaisemmin ja metsäajoa varten kun nappaa mahdollisen kuormaimen keulalta pois niin ei ole juuri kömpelömpi kuin nelipyttyinen. 40 rahalla pitäis jo saada moinen hankittua. Ag hutulla tais olla ainakin pari myynnissä.

joo pittääpä paremin katella 8tonnisia. hitekistä jokinlaista kokemusta mutta ei tietoa kestävyydestä kun ei oma ollut ja sillä isännälläkin vasta puolivuotta käytössä, ei ainakaan kehunu.   

kerran stoppasi täydestä vauhdista yllätti hieman tollanen temppuilu.
nyt toimii vaihdettiin uusi jalka osa ja uusi patruuna. pitää ja pysyy öljyt sisässä. entisestä jalasta oli kierteet paskana ja se patruuna meni vinoon siinä vika. kiitoksia neuvoista
Vilkaseppas tuosta Kormikkia, näyttäs ihan kähäkältä peliltä. http://www.saarikone.fi/Traktorit/index.htm



saako kormikissa penkkiä käännettyä? takakakuormain käyttöäkin on.
kattelin uuttakäytettyä rattoria lähinnä urakointiin tien auraus, lanaus, kyntö, paskan levitys, yms. löyty kuutos motilla sisu.

 kellään kokemusta laitoksesta 7650 tuntia mittarissa eli kannattaako nuilla tunneilla olevaa ottaa ja mihin voisi tai pitäisi varautua? saako taivaspaikan?

ja alueauran kanssa pelaamisestakin voisi joku kertoa. tai riittäisikö 6400 vaalmetissa voima?

muitakin merkkejä saa toki ehottaa hintaa vaan ei 40 000. enempää. (ei anna laskin ylemmäs nostaa)
paalin ajosta lähti omakin ura. ja koneiden parissa pyoriny 8 vuotiaasta. isästä ei ollu kummoseks opettajaks niin ajelin sitte ite, no vahinkojahan sattu mm verku jäi kivenpäälle keikkumaan kun loppu maavara, volvo valmetista halkes pakosarja ja turbon öljyputki antautu,(ei mahtunu ovesta traktori= pakoputki laipioon) vetokoukun nostotangotkin katkesi kerran, maitohuoneen katto otti kuormaimesta osumaa kun pihan aurasin. mutta pyörillään on pysyny ajoneuvot ja työkoneet. ja kyllä  työ opettaa :)
joskus ei edes uskaltanu lingon akselia laittaa ennenku oli traktorin sammuttanu,
 ja sama homma niitten lingon pulttien kanssa kone piti sammuttaa ennenku uskals käsiään tunkea sinne linkoon
kestävä koppi ainaki ventissä.                            http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related
http://kuvablogi.com/nayta/1727774/ tässä vähän vanhempi mutta toimiva. ;D
Se o rengas ja muovirengas käyvät molemmin päin ja toimii aikansa väärinkin päin, varmista että ovat varmasti oikein päin.

Se vanhanmallinen painesuodin on vähä murheenkryyni, itellä 6300:ssa piti pari kertaa vuodessa uusia se o-rengas kun metsäkuormaimen paineiskut ja etukuormaimen rytkäyttelyt välillä ampuivat sen o renkaan hajalle. 90 shoren o rengas kestikin jo sitten paremmin, alkuperäinen on pehmeämpi. 

Tiivistekeskuksesta saa kovemman o renkaan alkuperäisen tilalle.
                                                                                                                                                                                                      joo voipi johtuakkin tuosta kuormaajan käytöstä melkosta rytkettä välillä nähny .  pittää ostaa säkillinen noita o renkaita.
Kyllähän se vesi pitäisi tulla öljyn mukana pois jo ensimmäisessä oljynvaihdossa. Ei se oikein voi mihinkään jäädäkään paitsi imu ja painesuodattimeen sen muutaman oljydesin joukkoon.

Riippuu koneesta, joissakin jää jarrubanjon syvennykseen useita litroja..
                                                                                                                                                                                                    neljä kertaa vaihettu öljyt.. vieläkin kuohukemaa  :o.ja ei jääny vanhaa oorengasta väliin. kierre oli vähän epäilyttävän rosoinen alusta mutta ei saatu väärälle kierteellekään väännettyä sitä kuorta.         
vaikutta siltä että on kehittäny melko suuren paineen suotimen koteloon o rengas on tursahtanu osittain ulos :-[. ei ainakaan näkynyt halkeamaa.      se pitää vaan sitte laittaa uudella o renkaalla pakettii lisätä öljyä käyttää kuumaks ja laskee öljyt ja vaihtaa uudet öljyt. (jos käsitin oikein)
Sivuja: [1] 2