Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 15

Viestit - jep jep

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Renkaat
: 27.03.16 - klo:13:46
Mulla etusissa mitas 480/65r28 möivät vianorilta trelleborgien tilalle, että kestäisi käyttää ketjuja vaan näkkyypi kylet pettävän näistäkin. Parempi pito oli kyllä trelleborgissa. Takapyörät on trelleborg tm 800 nastoitettuna ei niissä ole murenemisen merkkejä havaittavissa ja kaikki nastatkin on pysyneet, nastat ollut noin 1000h.
Ei kait se voi hydraulipumppu olla?  ::)
Näkkyy menevän tuosta karhusta monenlainen suvilumi läpi  :D Pakkaslumesta ei vielä kokemusta, mutta ei varmaankaan ole ongelma. Olen pyörittänyt linkoa 1000 ulosotollo, 540 tai 540e ei lumi lennä tarpeeksi kaus pikku kierroksilla. Murtopultit m16 laitoin heittolapoihin muuten pitää semmosta rilinää että koko kylän mummot herää  ;) pitää vielä kokeilla ajella murtopultit syöttölavoissakin. Ei mitään muuta pahaa sanottavaa kuin tuo höyläysleveys 233cm ikh kyllä ilmoittaa 245cm se ei varmaan ole mitattu terän alareunasta  ::)
tuo tie aukasu on nykyjään aika väljä toleranssiltaan!   joskus ei tietä ole edes tehty joskus on ihan hyvä ja kaikki siltä väliltä.   ja kaikki pitäisi aukasta todella hyväksi, kuin valtiontiet!   ite en enää jaksa kiinnsotua noista mettäteitten aukasuista, kuin vain omien polkujen putsaamisista.    hinta ei korvaa sitä kulua mikä yleensä on palkkana.

Ainahan sitä sanomista tulee teki niin tai näin! Yksityisteillä toiset valittaa kun ei ole auramies käynyt sitä 3cm lumikerrosta auraamassa ja toiset valittaa kun liika aurataan. Pihojen auraus onkin jo sitten ihan henkimaailman hommia ja varsinkin hiekoitus  ???

Aamuiseen aurauslenkkiin alatalkkarin kanssa kyrpiintyneenä tuli ostettua karhu 255 linko. Äsken sitä tuossa nopeasti testailin ja meni +0,5-1 asteen lumi kyllä yllättävän hyvin läpi jopa katolta pudonneet lumet sillä siirtyi penkan päälle. Yölle lupailee taas suvilunta huomenna näkee miten karhun käy. Ainut miinus tässä vaiheessa höyläysleveydestä 233cm traktorin leveys230, Toki korjaantuisi laittamalla vähän pitemmät terät ja hitsaamalla rautaa siivenpäihin.
Tämä ostos oli varmasti hyvin isänmaallinen teko. Tehdas kiittää.

 8)  :D
Aamuiseen aurauslenkkiin alatalkkarin kanssa kyrpiintyneenä tuli ostettua karhu 255 linko. Äsken sitä tuossa nopeasti testailin ja meni +0,5-1 asteen lumi kyllä yllättävän hyvin läpi jopa katolta pudonneet lumet sillä siirtyi penkan päälle. Yölle lupailee taas suvilunta huomenna näkee miten karhun käy. Ainut miinus tässä vaiheessa höyläysleveydestä 233cm traktorin leveys230, Toki korjaantuisi laittamalla vähän pitemmät terät ja hitsaamalla rautaa siivenpäihin.
Pakko avautua sen verran,että olkoon sitten olevenaan sitä optimointia (lue ohjelmointia). Tänään kävi ohjelman sisään laittanut asentaja toteamassa, että vetolevyhän sieltä on menossa( syksymmällä sanoi että vetolevyn vaihto olisi tuossa 5000h kantturassa, silloin ei vielä ollut tietoa tulevasta virittämisestä tai jonkun väittämästä( optimoinnista).
Kone ollut uudesta asti pelkästään pihojen auraus hommissa, kysynkin missä muussa kuin lumi hommissa tulee kokoajan edestakaisin ajoa päivässä (9-14h ja 300-500h talvessa) Ja tarkoitan edestakaisin ajolla "2 metriä eteen päin ja saman verran taakse" ei kaikissa pihoissa voi ajaa rinkiä pelkästään eteen päin  :o Minä en tästä vetolevyn aikaisemmasta hajoamisesta voi syyttää kuin itseäni ja koneen aikaisempaa omistajaa  :-X Ei ole ikävä sitä aikaisempaa vakio nyykkäriä  ;D Ainiin suunnanvaihtajan vipu alkaa kanssa vedellä viimeisiään se on kyllä jo valmistajan vika  8)

Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.

Totta, tosin optimoinnissa (lue: tehonnostossa) on hyvä tietää mitä konetta rassataan ja sen mukaan sitten tehoja. Oikeasti lujaa konetta voi sitten kutitella enemmän. Tähän on varmaan esim. hakettajilla enempi kokemusta.

Tietyt koneet kun ei tahdo kestää vakionakaan niin siitä on huono lähteä nostamaankaan?
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Kiitoksia asiallisista ja hyvistä kommenteista! Tuo karhu 255 tai 285 kiinnostaisi kovasti, tosin joku mainitsi jotta yritys olisi yrityssaneerauksessa ( itse en äkkiä googlettamalla kyllä löytänyt moista tietoa), tarttee tovi odotella jos huhulla on perää.
Lähinnä mietin että jos lingon nyt ostaa, mistä myöhemmin varaosat jos huonosti käy  ::)
Oxsa evoa mainostavat nuoskan lumen surmana. pitääkö paikkaansa?
Pari pihaa ja pari km tietä menee hyvin takalanal ja lumikauhal, oli puuterilunta tai nuoskaa. Ei oo linkoa vielä tänä talven tarvinnu.

Parikymmentä pihaa ja muutamia kilometrejä teitä ei onnistuisi mulla noilla varusteilla  ??? Terveisin 11h traktorissa istunut ja huomenna mennään taas, onneksi pakastuu  ::)
Meneekö noista karhu linkoista  nolla+ kelin lumi läpi?
Starkkilainen kiinnostas myös?

Kyllästynyt tuohon alatalkkarin ats 250 nuoskan läpi menemättömyyteen  >:(
Naapurin nyykkäristä levis pakat ohjelmoinnin myötä..

Olko 4 vai kuuspyttynen? Kuuspyttysistä pitäs kuulemma askin paineita nostaa ohjelmoinnin myötä.
Johan se paremmin jakso pyörittää tuota alatalkkaria ats250 540e ulosotolla. Eikä hyydy mäkilöihin ihan samalla tavalla kuin vakiona.
Nälkä vaan kasvaa syödessä, että oisko kuitenkin pitänyt laittaa vielä himppu lisää  ::)
Koneteho kävi tänään laittamassa ohjelman sisälle 153hp ja 688nm. Huomenna näkee jaksaako pyörittää linkoa paremmin. Vielä saa kuulemma lisää jos tarvetta/ uskallusta  :)
Vakiotehot oli126/134hp ja 573/557nm jälkimmäiset lukemat lisäteholla jännä että vääntö on huonompi lisäteholla.
Tarkoitus olisi ohjelmoituttaa t6040.
Mitä hyötyä/haittaa ohjelmoinnista olisi?
Ala vääntö koneessa tällä hetkellä aika onneton, sen luulisi parantuvan?
Sivuja: [1] 2 3 ... 15