Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 7

Viestit - Wesku

Paalaimen olen saanut 2 eri syystä tukkoon ja toinen on huonon karhoittajan vika, eli liian leveä karho mutkissa jolloin noukin nappaa ulkoapäin rehuklönttejä mukaan. Kerran kävi isolla ja apilapitoisella märällä karholla niin että rehu jäi vaan junnaamaan sullojan eteen.

Näin on käynyt itselläkin. Koneen asento on tärkeä - nokallaan ei saa olla yhtään.
520/70-34 toimii 14 " Kvernen kanssa ihan ok. Eipä huomaa juuri mitään.
Kyllä toi on mulla menny keveilläkin mailla joita vähän on. pyörät vaan kannattamaan ja nostolaitteella kanssa. Lisää kannatuspyöriä saa kohtuu suolaiseen hintaa Seppo Kuismalta.

Helpottaa keventäminen toki.
Savimaille hyvä laite, kevyillä mailla tulee vaikeuksia. Mutta näinhän sanoi valmistaja konetta esitellessäänkin, eli pisteet siitä. Kevyillä mailla maa lauttaa, tai muuten tukkii raskaan äkeen ja takalata luovuttaa maan kasoille. Näitä ongelmia ei ole savi-/hiesumailla. Kunnolla liettyneeseen kivikovaan ja kuivaan hiesupaikkaan ei tahdo tuokaan äes purra.
Ketjujen rasvariin kun laittaa kunnon ketjuöljyä, niin annoksen voi säätää neljännekseen alkuperäisestä. Esim. Statoil Glideway 68 (ns. johdeöljy).
Epoksimaalaus auttaa syöpymisongelmiin. Jos kaluste on jatkuvasti paskassa, niin sinkki on pahimmillaan vuodessa puhki. Kokemusta on kuivikepatjan peittämistä rakenteista. Epoksimaali (esim. Inerta) on kestänyt vuosia ilman mitään vaurioita. Maalaus on muuten uutena helpompaa kuin parin vuoden päästä... :)
Epävirallinen testi eilen Fusionilla. Vauhdista ja karheesta riippumatta (5-10 km/h) sama 1200 kg/paali. Jaa, tuli semmoisesta heikosta karheesta 1100 kg paalejakin, mutta ne olikin päässeet vähän kuivahtamaan.

edit: Siis vaa'an maksimi 1200 kg ja erroria näytti melkein koko ajan.

Paljon sulla muuten paineet fuusionissa?
Ite lisäsin pari kierrosta ja alko tuntumaan 200hv aika kesyltä edessä
Mäkkärin pääpainepiirriinkin on tarttenu koskea jos tollasiin paalipainoihin mäkillä päästy ja jollain vahvemmalla nivelaksilalla.Kokemus + 20 000 paalia
Vesimärkää niin painoa kertyy!

Paalikammion koko 1500 litraa, joten on niihin paaleihin vähän heinääkin mennyt

 ;D

No ei kyllä paljoa, se on selvä asia... :)
Epävirallinen testi eilen Fusionilla. Vauhdista ja karheesta riippumatta (5-10 km/h) sama 1200 kg/paali. Jaa, tuli semmoisesta heikosta karheesta 1100 kg paalejakin, mutta ne olikin päässeet vähän kuivahtamaan.

edit: Siis vaa'an maksimi 1200 kg ja erroria näytti melkein koko ajan.

Paljon sulla muuten paineet fuusionissa?
Ite lisäsin pari kierrosta ja alko tuntumaan 200hv aika kesyltä edessä
Mäkkärin pääpainepiirriinkin on tarttenu koskea jos tollasiin paalipainoihin mäkillä päästy ja jollain vahvemmalla nivelaksilalla.Kokemus + 20 000 paalia

Jospa ne on tehtaalla koskeneet. Me ei nimittäin olla. Kokemus n. 25 000 paalia. Märkää oli tavara, kuten mainitsin. Karhotettu on kaikki parin vuoden ajan. Silpusta tulee hyvää kun heinää ahdetaan minkä kidasta sopii.
Epävirallinen testi eilen Fusionilla. Vauhdista ja karheesta riippumatta (5-10 km/h) sama 1200 kg/paali. Jaa, tuli semmoisesta heikosta karheesta 1100 kg paalejakin, mutta ne olikin päässeet vähän kuivahtamaan.

edit: Siis vaa'an maksimi 1200 kg ja erroria näytti melkein koko ajan.

Paljon sulla muuten paineet fuusionissa?
Ite lisäsin pari kierrosta ja alko tuntumaan 200hv aika kesyltä edessä

Paineet koko lailla maksimissa. Veturit n. 135 hp tai n. 190 hp, kuorman tuntevalla hydrauliikalla molemmat. Molemmilla työ käy ihan kohtuullisesti. Tosin nämä Pirkanmaan mäet tehokkaasti tappavat tuon heikkovoimaisemman esim. olkityömailla, kun vauhdit pitäisi saada hyvän matkaa toiselle kymmenelle. Tehokkaammalla tahtoo välillä olla ongelmana tunnottomuus, eli nivelakselin ylikuormakytkin laukeaa aika usein varomattomalla kuskilla.

Ps. Älkää sitten turhaan vaivautuko ostamaan Ikh:n myymiä italiaanonivelakseleita edes pakon edessä. Kestoikä traktorin puoleisella laajakulmanivelen ristikolla 500 paalia, jälkimmäisellä ristikolla taisi mennä toinekin mokoma. Vrt. Walterscheid 18 000 kpl. Silloinkin se taisi hajota enemmän kuskin takia. Mukolta tulee osat joutuisasti Helsingistä. Takuukäsittely ei myöskään Ikh:lla toimi urakointia silmällä pitäen.
Epävirallinen testi eilen Fusionilla. Vauhdista ja karheesta riippumatta (5-10 km/h) sama 1200 kg/paali. Jaa, tuli semmoisesta heikosta karheesta 1100 kg paalejakin, mutta ne olikin päässeet vähän kuivahtamaan.

edit: Siis vaa'an maksimi 1200 kg ja erroria näytti melkein koko ajan.
IKH 160e
Ikh:lta kannata ostaa yhtään mitään... Mezzon takalasi vääristää niin pirusti, nivelakselit ihan paskoja saksalaisiin verratuna. Halvalla ei saa kuin paskaa.
mikä on kova saavutus raatlaisille nykyaikaisilla paalainkäärijöillä. Eli ei puhuta paalimäärästä vaan hehtaareista. Onko 20 ha mahdollista nykyään paalata päivästä toiseen vaikka 10 tunnissa. Karhotuksen se vaatii muta onko se mahdollista. Niin ja kunnon kasvustossa viellä. Ittelle se tuntuu aika utopistiselle saavutukselle noin joka päivä tehtäväksi.

Keväällä ajettiin Kronen combilla 32ha/16h karhottamatta. Paalimäärä yhteensä 392kpl. Tuo on sellainen kombikoneen suoritus, että ei saa kovin paljoa vastustaa. Rehumäärä oli sellainen keskimääräistä vähän heikompi. Edellyttää sitä että varikolla ei viivytä ja joku muu hoitaa muovi/verkkotäydennyksen suoraan pellolle. Ajonopeuskin pitää olla aika reipas, eli vaatii muuttuvakammioisen toimiakseen.

20 ha/10 h onnistuu Heilillä kyllä ihan mukavasti. Vuorokauteen on tällä kaudella ajettu n. 650 paalia melko kosteissa oloissa, säilöntäaineet talouskeskuksesta noutaen ja muovit matkan varrelta poimien, lohkot n. 10 km sisällä toisistaan. 30 paalia tunnissa on sellainen normisuoritus sisältäen nämä em. sulkeiset. Märkä, vanha apila ylileveältä karholta pimeässä ei ole niitä toiveolosuhteita.

palioko metrejä karhees?

3 x 3,2 m
mikä on kova saavutus raatlaisille nykyaikaisilla paalainkäärijöillä. Eli ei puhuta paalimäärästä vaan hehtaareista. Onko 20 ha mahdollista nykyään paalata päivästä toiseen vaikka 10 tunnissa. Karhotuksen se vaatii muta onko se mahdollista. Niin ja kunnon kasvustossa viellä. Ittelle se tuntuu aika utopistiselle saavutukselle noin joka päivä tehtäväksi.

Keväällä ajettiin Kronen combilla 32ha/16h karhottamatta. Paalimäärä yhteensä 392kpl. Tuo on sellainen kombikoneen suoritus, että ei saa kovin paljoa vastustaa. Rehumäärä oli sellainen keskimääräistä vähän heikompi. Edellyttää sitä että varikolla ei viivytä ja joku muu hoitaa muovi/verkkotäydennyksen suoraan pellolle. Ajonopeuskin pitää olla aika reipas, eli vaatii muuttuvakammioisen toimiakseen.

20 ha/10 h onnistuu Heilillä kyllä ihan mukavasti. Vuorokauteen on tällä kaudella ajettu n. 650 paalia melko kosteissa oloissa, säilöntäaineet talouskeskuksesta noutaen ja muovit matkan varrelta poimien, lohkot n. 10 km sisällä toisistaan. 30 paalia tunnissa on sellainen normisuoritus sisältäen nämä em. sulkeiset. Märkä, vanha apila ylileveältä karholta pimeässä ei ole niitä toiveolosuhteita.
Elikkäs vikana automaatti toiminnolla ajettaessa kun paali tulee valmiiksi niin väittää että pöytä ei alhaalla. Anturi kyllä toimii. Tulipas vaikeasti kerrottua. Siis paaliin verkko ja kun pitäis pullauttaa se ulos niin siinä vaiheessa tulee ilmoitus näytölle. Sit pitää käsiajolla se kääriä. (Hidasta ja tympeää) Osaisko joku kertoa mikä vikana? ???

Vaihda joku toinen anturi tilalle, vaikka muovin valvonnasta (ja valvonta pois päältä). Muistaakseni samanlainen..? Vaikuttaa kyllä anturivialta, vaikka valo anturin päässä syttyisikin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 7