Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 28

Viestit - MFV8

Palmulta tilasin omaankin muutama vuosi sitten. Se vaijeri on ihan spesiaali, vaippa on teräputkea ja päät sekä kiinnitys ihan omansa. Tuskin oli vanhaa varastoa koska ei ihan sopinut suoraan vaan piti vähän antaa rälläkkää polkimen pään kiinnitykselle että sopi, sen verran eri muotoinen alkuperäiseen verrattuna.
Jarruthan on näissä vaijerilla vain alkupään koneissa (n. -85), muissa tankovälitteiset.
Oliskohan siinä samanlainen anturi/katkaisija laatikon kyljessä mikä 6200-sarjassa joka tunnistaa koska keppi vapaa-asenossa, 6280:ssä ei aina tahtonut alue vaihtua ja vika oli siinä.
https://www.nettikone.com/massey-ferguson/188-multipower/1892660
Tietääkö kukaan enempää tästä Hankkijan turboversiosta, ite en oo ainakaan koskaan nähny tällasta ;D. Ja mitenkä voi olla noin vähän ajettu, luulis että tollaselle tehokkaalle mutta näppärälle koneelle ois ollu töitä, vai onko sitten Hankkijan turbo räpellykset ollu nii susia...

Mittarissa vain 902,5h
Paljonko siinä edellisessä oli ;D
Ja toisaalta mitä tuon ikäsen tunneilla on väli kunto sen ratkaisee.

Aiheellinen kysymys, mittarin pohjassa lukee Vapormatic eli ei todellakaan alkuperäinen mittari :D Istuimen päällinen ehjä ettei varmaan aivan hirveästi ajettu silti, mutta osapuutteita, väärät takavanteet, väärät teippaukset ym., varmaan ihan hyvä aihio jos a:sta alkaen lähtee tekemään uusiksi ;) 
Samat havainnot täälläkin kun ostin tälle keväälle -01 JL700HT Multivan. Ex-omistaja oli jo vaihtanut liki puolet piikeistä uusiin Terraflexeihin. Loppuja vanhoja mennyt noin piikki/4ha tahtiin, uskomattoman helposti katkeilevat. Uusia piikkejä ei ole vielä katkennut yhtään. Entisestä Väderstadista ei mennyt 13 vuoden aikana yhtäkään piikkiä.
https://www.nettikone.com/massey-ferguson/6270-huippukuntoinen-uudet-renkaat/1781191

Mikäs on mielipide ton hinnasta?
Mulla on vuotta vanhempi, mutta vain 1500h ajettu 6280. Leveillä renkailla ja etunostolaitteella.  Vähä yrittäny kaupata sitä tutuille, 25 k€ alv.0% hintaan.

Onhan tuossa hinnassa ylimääräistä jonkin verran. Ilmastointi ja siisti joo, mutta pienemmällä hydrauliikalla eikä kuormaajaa/etunostolaitetta, etujousia ym. varusteita, renkaatkin aneemiset... Verollinen tarttis olla alle 30, jonkin verrankin....
Tuolla on ainakin jotain:
http://www.balerparts.co.uk/parts/manufacturer/Massey-Ferguson-baler-spare-parts

Teettäminen varmaan hyvä vaihtoehto mutta osuuko näiden standardi ketjupyörien jako tuohon pitkälenkkiseen noukkimen ketjuun?
Kasvintuotanto / Vs: Sadetus
: 09.06.18 - klo:00:54
Täälläkin Vattenville 3 naksuttaa parastakin aikaa, Rainbird tykki tässäkin mutta vain 15 mm suuttimella, löytyisköhän isompia suuttimia vielä jostain? Tää kone on muuten 370 m / 75mm.

Ja ilmeisesti suodattimet falskaa jostain sen verran että joskus vetosylinterin venttiili jumittaa, jotain roskaa pääsee vissiin läpi. Vanhat filtterit on vähän hapertuneet jo saakohan uusia vielä. Tai sitten pitäis lisätä yksi uusi linjaan.
Mä käytin riisikupin myös (raskaan kaluston) erikoisliikkeessä. Ei jäähdyttänyt enää oikeastaan ollenkaan, järjestelmä ollut koskematta ja toiminut 13 vuotta.
Ainetta meni 150 g ja hintaa sille tuli 14,70 e + työ 59 e. Halvalla pääsin ja tyytyväinen olen :-|

Aineen tyyppiä ei laskussa näy enkä huomannut sen huoltoautomaatin pullostakaan katsoa.

No tuon kanssa sitten aika liki linjassa, mulla työ 53e ja aine 1300g 167e.
Pääosin hyvää sanottavaa, mutta vanhemmiten alkaa pikkuvikaa ilmetä kun rakenne tosiaan aika monimutkainen joltain osin. Pääosa tekniikasta tukittu moottoritilan ja säiliön väliin vähän ahtaasti. Remmejä suht vähän ja pääosa helposti vaihdettavissa. Pui puhdasta ja helppo säätää, isot kohlimet (6kpl) ja raskas puintikela. Puintikelassa öljykylpyinen 2-portainen vaihteisto, yksi vikapaikka lisää vrt. sellaiset joissa ei ole. Varstasillan säätö vähän hankala kun etupää säätyy hytistä ja takapää moottoritilasta. Säiliön tyhjennyksen kulmavaihteet kestovoidellut ja niitä noista joskus menee, purkukoneista näyttää katoavan ekana. Puintikoneiston kytkentä on levykytkimellä. Leikkuupöydän kytkentä levykytkimellä, pikapysäytys hydraulinen. Moottori ikuinen ja pieniruokainen. Jos työkalut pysyy kädessä niin ostaa pois, halpoja suht tehokkaita koneita. Mutta jos remonttia ei saa olla koskaan niin pysy erossa, ainakaan paljon ajettua huonosti pidettyä ei kannata ottaa harmikseen. Ns. peltivikoja ei ole omassa koskaan ollut. Itsellä 530S josta kokemukset, 520/525 vähän heikompia joltain ominaisuuksiltaan. Super II -malleissa ja 530/535 parempi pöytä kuin vanhemmissa.


Ei ollut tuosta pätkimisestä puhetta asentajan kanssa. Ihan autohuoltoliikkeessä käyntin, osas kyllä ilmastoinnin huollon.

Mitä muuten maksoi? Kerran täytätin ilmastoinnin huoltoasemalla, maksoi n. 90 e. Tänä keväänä sama kone kävi alan erikoisliikkeessä, 220e. Mitään osia ei vaihdettu kummallakaan kertaa, pelkkä täyttö. Onkohan kylmäaineen hinta pompannut muutamassa vuodessa koska siitä tuo isompi lasku pääosin muodostui?
Ittellä on ollu ikh ja ylijäämä siipiä.Ylijäämän on parempia.

Samat kokemukset. Ylijäämän siivet on hyvästä värkistä tehty.
Joko ne parametrit on katottu että on oikein? Ei kai se moottori voi ylikuormittua kovin kesken kun siinähän on niin raju välitys että syöttötela pyörii vain muutaman kymmenen kierrosta minuutissa kun esim. 80 hz nopeudella tyhjätään koneistoa. Tuolla toisaalla keskusteltiin näistä ja joku kertoi kuivauksessa käyttävänsä vain 8 hz nopeutta eikä sekään aiheuta ongelmia.

Itsellä tosiaan teki tuota heti alusta asti ja jatkuvasti kunnes korjasin ne arvot, ja sen jälkeen ei ole tehnyt kertaakaan missään tilanteessa.

Tästä ongelmasta (ja ratkaisusta) puhuin taannoin joko Arskan tai Keskustekniikan miehen kanssa eli ainakin jommalla kummalla taholla on asia tiedossa.
Oliskohan sama vika mikä mulla oli 2014 kun uuden Arskan otin käyttöön. Herjas juurikin tuota ylikuumenemista ja pysäytti syötön aina hetkeksi ja taas sama juttu. Sähkömiehet ei keksineet mitään, mutta lopuksi itse kävin tamun asetuksia läpi ja muistaakseni moottorin nimelliskierrosluku oli syötetty sinne väärin, sen jälkeen ei ole kertaakaan ollut ongelmaa.
Urakointiuutisten jutun kuvassa taka-alalla näkyy taka-alalla Classic uudella värityksellä (?).

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/porista-comia-2.0/

Sellaistakin edelleen kai sitte tehdään, vaikkei markkinointimateriaali halaistua sanaa mainitse.

Kuvia ainakin löytyy http://www.sampo-rosenlew.fi/fi/media-center/pressikuvat-/verrato-series-.html
Sivuja: [1] 2 3 ... 28