Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Viestit - leksa

selvisi pelkällä liittimellä. Nyt toimii taas normaalisti.
Ennakkotiedoista poiketen se kone ei käy jos syöttöpumpun päällä olevasta"kaasun säätimestä" nyppästään johto irti tai jos liitin on rikki. Se ei käy edes tyhjäkäyntiä jos tuoöiitos ei pelaa. Nyt taidettii selvitä liittimen korjauksella kuitenkin.
Huoltomiehille ympäri suomea olen soitellut useasti. Jotenkin vain on tympässyt pyytää huoltomies paikalle toteamaan sama kuin minkä voin itse todeta ja sitten jos vika on ollut joku tosi simppeli ni niitä oon yrittäny kartoittaa. On sekin tullut koettua että huoltomies tulee ensin pitkän matkan takaa ja kokeilee muutaman nippelin ja toteaa että vika on niissä. Lähtee pois, tilaa osat, tulee takaisin asentamaan ja oho...vika ei ollukkaan niissä, lähtee pois, tulee taas uudemman kerran asentamaan ja saa ehkä vian korjattua. Ni nyt jos oon yrittäny eliminoida mahd. monta ns. helppoa vikaa pois, ni toivon saavani jotain hyötyä....noh perseelleenhä se on kuitenkin mennyt tää analysointa ja mitään hyödyllistä ei oo saatu aikaiseksi.

Suuttimen putkelta ei kovin rajulla paineella ainetta tullut, vähän kostutti/valutti mutta ei mitään riemukasta suihkua työntänyt vaikka putki melko löysällä.

Polttoaine on käsittääkseni ollut kuranttia, oletan näin/toivon näin, koska samoista säiliöistä on tankattu toista traktoria ja pienkuormaajaa myös kokoajan.
Kysy vaa rohkeesti Rimulilta..tai voit sä viettää koko talven vaihtamalla osia..alottaisin ratin ja penkin välistä... 8)

Jopas oli asiallinen kommentti. Kiitos tästä! Luuletko sinä Saatanan palikka että en ole jo jollekkin ***** Rimulille laittanu viestä! HÄH!!! ELÄ saatana tule mulle täällä siitä urputtamaan ***** ÄÄLIÖ!
Ei auttanu anturin vaihto ei! Nyt pitää aamulla ottaa suuttimenputket auki sylinterin päästä vielä ja kattoo tuleeko sieltä ainetta ja tuleeko paineella vai tiputtamalla.
Mitäs pumpun oirehtimis/vikatilanteita immeisillä on näiden JD 10-sarjalaisten kanssa ollu?
Vika ei vielä varsinaisesti ole löytynyt, mutta uusi moottorin nopeusanturi (vai mikä lie) joka on siinä syöttöpumpun jakopäänkotelon päässä, ni se on nyt tuossa juuri pussissa, odottaa asennustaan. Sen aattelin kokeilla huomenna. Otin pari suutinputkea löysälle, ni kyllä sieltä startatessa vähän löpöä tuli ja pikkuisen se savua tuhnuttaa startatessa, joten kokeillaan tuo anturi ensin.

mikä anturi jakopäässä? Missä siellä? En äkkiseltään löytäny.

Se voipi pitää paikkaansa se että se kaasun säätöpotikka ei katkaise käyntiä vaan pitää sen tyhjäkäynnillä jos se saa virtaa. eli se ei voisi olla se perimmäinen syy. En tiiä....Kuka tietää?

tere.  engine speed sensor jakopään kotelo syöttöpumpunpuoli.
muistelen vikaa eräästä 6910 härähti  vain ja tuo oli syynä.

ja tuo  ylläoleva menee niin että vaikka askelmoottorin ja potikat irrottaa ni tyhjäkäynti tallessa....

Se ei edes hörähdä. Pyörittää vaan. Välillä vähän pyörityksen vauhti kiihtyy, mutta ei käynnisty eikä edes lupaa. Se sensorihan on siinä syöttöpumpun voimansiirron yläpuolella eikös niin?

Solenoidin päähän tulee virta. Sen saa siitä suoraan kynällä testattua. Se virta tulee siis heti ku virrat kytkee päälle.

Mikä sähköhärpäke voi siinä nyt aiheuttaa sen että se estää käynnistymisen, jos polttoainetta tulee pumpulle? Lista kaikista mikä voi sen estää?
Mikä on helpoin tapa testata toimiiko pumppu?

Sammutussolenoidi oli testattu siten, että kun täällä on myös 6910 joka käy ja kukkuu, ni siitä vaihettiin vian ollessa päällä solenoidi 6610 ja ei auttanut.
Pitää kattoo sulakkeet, tosin kun vika on ollut vähän on/off luontoinen ni onko se sulakevika....tosin kosketushäiriö vois olla. Onko siellä mitä releitä välissä mitkä voisi temppuilla?
mikä anturi jakopäässä? Missä siellä? En äkkiseltään löytäny.

Se voipi pitää paikkaansa se että se kaasun säätöpotikka ei katkaise käyntiä vaan pitää sen tyhjäkäynnillä jos se saa virtaa. eli se ei voisi olla se perimmäinen syy. En tiiä....Kuka tietää?
Siis käsittääkseni sähköinen kaasupoljin, ainaki siihe syöttöpumpun päällä olevaan mötkäleeseen tulee vaan 2 johtoa, eikä mitää mekaanista. Mikä anturi kampiakselilla?

Koneessa on noin 7700h tuntia. Sen vapaan tunnistimenhan voi ilmeisesti ohittaa hyppylangalla jos haluu testata onko vika siinä osassa.
Hyvää vuoden viimeistä päivää!

Ongelmana JD 6610 että se ei käynnisty. Välillä se toimii ihan ok ja välillä tykkänään ei lähde.
Nyt vikaa on analysoitu seuraavasti. Startti pyörittää reippaasti.  Tankin siirtopumppu toimii ja suodatin on vaihdettu. Suodattimelta tulee ainetta. Sammutin solenoidi pitäisi toimia. On vaihdettu vian ollessa päällä 6910 sammutin solenoidi tilalle ja ei siltikkään lähtenyt.

Nyt tuli tietoa että solenoidin jälkeen on se ns. kaasupolkimen sähköinen säädin, johon tulee 2 johtoa, että vika voisi olla siinä liittimessä. Yritin mitat liittimeen tulevien johtojen päät. Jatkuvaa virtaa ei ainakaan virtojen päällä ollessa kumpaankaan tullut. Minkälaista virtaa niissä pitäisi liikkua ja vaikuttaako se liitin ylipäätään siihen että lähteekö se käyntiin vai ei?

Onko ideoita vielä mitä voisi tutkia? Vaihtoehtohan on toki sekin että jakajapumppu on hajallaan.
Vika ei sinällään ollutkaan mikään kovin kummoinen eli kaasupolkimelta tulee vipu moottoritilassa poikittain, siinä kopin edessä. Se vipu liikuttaa jotain sähkökytkintä. Sen kytkimen kiinnitys ja piuhat on kopin sisällä kytkinpolkimen alla siinä matonreunassa. Sitä liitintä kun vähän korjasi niin jo alkoi kaasu pelittää.
JD 6910 teki jo joskus aiemminkin sitä että ei reagoinut kaasupolkimeen eikä käsikaasuun, silloin uudelleen käynnistys auttoi, mut nyt ei. Mikäs palikka siellä on hajallaa?
Nyt on jo tälle kevättä 2 kpl tullut tapauksia jossa kohtu tulee pihalle heti vasikan perässä ja molemmat hiehoja. Onko kellään mitään kokemuksia ja parempaa tietoa miksi näin käy? Eläinlääkäritkään ei oo osanneet mitään fiksua sanoa. Onko se liian vähästä kalsiumista, seleenistä vai mistä. Se on tullut ihan heti vasikan  perässä eli se on jo ikäänkuin ollut nurin niskoin jo tulossa valmiiksi.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6