Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 294

Viestit - junttieinari

Vapaa sana / Vs: Malmin hanke
: 19.02.20 - klo:18:44
Liikenteen päästöt eivät Suomessa kuormita ilmastoa . Lento ja laivaliikenne kyllä .

Itseasiassa  menee  päinvastoin:



Siellä  omaverossa kysytään:



Tilitätkö arvonlisäveron tällä verokaudella maksuperusteisesti?   Kyllä  Ei.

Mitä hemmettiä tämä tarkoittaa, siis jos on kyse maajussista, joka on alvin vuosimenettelyssä?

ALV:n voi tilittää suorite-, laskutus- tai maksuperusteisesti. Jos tässä valitaan maksuperusteisuus, ei tilikauden vaihteessa tarvitse tehdä tilinpäätösvientejä erikseen.

https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/tietoa-yritysverotuksesta/arvonlisaverotus/vahainen_liiketoiminta_on_arvonlisavero/pienyritykset_voivat_tilittaa_arvonlisa/

viddu en ymmärtänyt mitään, eikä auttanut toi linkkikään ymmärtämään. Siis mitä pitää vastata (kyllä /ei ) kerran vuodessa alvi kupongit jättävä ?

Ruksi kohtaan "Kyllä". MVL:n mukaan kun toimitaan, niin kaikki menee maksuperusteisesti.
Kait sitte jotain päivitysten ongelmaa.Lie pää asia että alvit tuli maksettua.Saamapuolella ollaan tukevasti ja sitä odotellessa.

Vähäsen tullee mullekki takas... otsikko vain siitä tupahus-ohjelmasta. Maaseuvvun tulevaisuuven vero-ohjeessa oli tuosta omaveron käytöstä, mainihti se että pitäs pystyö kirjanpito-ohjelmallaki tekemään, mutta mulla se ei näyttäny maholliselta ku 2, 2c ja enerkiaverohakemuksen laiton osalta.

Näyttäishän tuosta alv-ilmoituksestakin siirtotiedoston saavan, en tosin ole käyttänyt kun helpompi on OmaVeron kautta näppäillä.
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Suomessa ajetaan henkilöautoilla n. 40 000 milj. km vuodessa. 0.2 kWh/km kulutuksella tämä tekisi ~8 TWh sähköenergiaa, mikä vastaa ~10% nykyisestä sähkönkulutuksesta. Eli ei mikään mahdoton määrä.
Jaa, ettei enempää vain 8Twh.  Entäs pakut kuorma autot lähiliikenne ja kantaako maatalous kortensa kekoon, sähkömoottorillako silputtua AIV tä einarin hiilensidonta lehmät syö?

Entäs paljonko tuo 8 twh on käytännössä, se on Loviisan molempien yksiköiden yhteinen vuosituotanto sillä edellytyksellä jottei tule huolto/ korjaus seisokkeja.

Entä autojen sähkön kulutus,  muistaakseni teslan mitattu ( TM )kulutus on noin 27 kwh/ 100 km, mallia en muista.

Tuli vielä mileen notta >
Loviisan nykyisten reaktorien käyttöluvat ovat voimassa vuoteen 2027 ja 2030 saakka, entäs sen jälekeen, sähkökulutus kun nousee.

Henkilöautot tuottavat yli puolet Suomen liikenteen hiilidioksidipäästöistä, joten siitä lienee helpoin aloittaa päästövähennykset.   Raskaalle kalustolle diesel on viellä hyvän aikaa käytännöllisin vaihtoehto.

https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/perustietoa_liikenteesta/liikenteen_paastot_ja_energiankulutus

Onko 8 Twh paljon vain vähän? 5 Twh menee jo vuosittaisen vaihtelun piikkiin, eli ensimmäiset 10 000 tai 100 000 henkilöautoa ei juuri erottuisi sähkönkulutustilastoissa.  https://findikaattori.fi/fi/21

 Tesla Model S P85D, kulutus 17,7 kWh/100 km, eli vähemmän kuin laskin tuossa aiemmin. Ja kyseessä on kuitenkin iso urheiluauto, eikä mikään normikuluttajan kauppakassi.
https://www.apu.fi/artikkelit/nama-sahkoautot-kuluttavat-eniten-sahkoa-tesla-model-s-peranpitajana
Ja sehän löytyy viimeisimmästä verotuspäätöksestä.

No katsoppas että löytyykö se sieltä vai luuletko vain...

No sieltä minä sen tämän vuoden ilmoitukseen otin.  :P
Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !

Suomessa ajetaan henkilöautoilla n. 40 000 milj. km vuodessa. 0.2 kWh/km kulutuksella tämä tekisi ~8 TWh sähköenergiaa, mikä vastaa ~10% nykyisestä sähkönkulutuksesta. Eli ei mikään mahdoton määrä. 

 
Ei sitä maatalousmaan arvoa tartte mihinkään laittaa, uskokaa nyt jo.
miten tiedät rastit, kaikki ansiotuloa, 10% tai 20% nettovarallisuudesta pääomatuloa? Jos on perheviljelmä, niin miten valitset puolisoiden työosuuden tai varallisuusosuuden? Monelle maatalousmaa on iso osa nettovarallisuutta, niin heillä sille on merkitystä, jos käyttää vanhaa arvoa niin menee melkein kohdilleen.

No sehän lasketaan  edellisen verovuoden nettovarallisuuden perusteella. Ja sehän löytyy viimeisimmästä verotuspäätöksestä.
Puuttuuko keltään muulta viime vuoden verotuspäätöksen erittelyistä maatalousmaan arvo? Nyt vasta huomasin että koko lukua ei ole mainittu ollenkaan. Maatalouden verovuoden nettovarallisuuskin kyllä löytyy, mutta maan arvoa ei. Mistähän tuotakin nyt rupeaisi kaivamaan, vai käyttäisikö toissavuotista lukua?

Sitä ei tarvitse laittaa, verottaja laskee sen viran puolesta.
MOT ohjelmassa eileen puhuttiin kaivostoiminnasta. Suomessa suunnitellaan avattavaksi uusia kaivoksia akkumetallien louhintaan. Koboltti, Nikkeli ja Litium on tärkeimmät sähköautojen akuissa käytettävät metallit. Kuinkahan paljon täytyy luontoa vielä raiskata, että saadaan aikojen kuluessa kaikkiin akkuihin tarvittavat metallit? Voidaanko näitä akkumetalleja kiertättää? Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, kun alkaa maanuumenista nämä akkumetalliesiintymät loppumaan, mitäs sitten, toivottavasti niitä akuissa olevia metalleja voidaan sitten kierrättää.

Helpompi niitä akkumetalleja on varmaan kierrättää kuin öljyä. Kummankin hankinnassa saadaan varmasti ympäristö sotkettua. :P
Maitoukko tietää Valion huonot uutiset, ei vain vielä ole toteutuneet aikaisemmat, ainakaan kaikki... Karjalassa ainakin maksaaa Valio vielä maitotiliä jopa kahdesti kuussa. Pitoisuushinnoittelumuutos lähes plusmiinusnolla kun vastuullisuuslisä on 2snt/litra myös "vesimaidosta".

Trolli mikä trolli. Sylttytehdas löytyy viestihistoriasta. Ei edes Valiolla olla niin tyhmiä että pysäytettäisiin tilakoon kehitys. Pitoisuushinnoittelu on sitten ihan oma maailmansa, nestemaidon kulutuksen lasku tulee vaatimaan jyrkempää pitoisuushinnoittelua. Edessä voi olla mielenkiintoisia keskusteluja litratuen ja pitoisuuksien suhteesta,  meijerin ja tuottajan etu eroaa sitä enemmän mitä pohjoisemmaksi mennään. :-X
kaikki haluaa takapyöräkoneen joka kieltämättä on mukavampi kuljettaa kapeilla teillä, 2,5 metrisenkin tuollaisen leveys on 3,6.
Sivupyörään en ikinä ole vetänyt, mutta ihan tarpeeksi tosiaan on kuulunut tien ja liittymien ongelmista noiden kohdalla. Yks tuttu kuljettelee kevythinattavaa 2,5m konetta pahimmille paloille nostolaitteessa. Silti niille lohkoille pujottelee 12 jalan puimurilla.

Sivupyöräkoneella oppii ainakin muistamaan kaikki peltotien pientareella olevat kivet ja montut, varsinkin jos käy aina koneen täyttämässä kotona.  ;D
Vapaa sana / Vs: Persujen tieteenvastaisuus
: 06.02.20 - klo:20:31
https://www.suomenuutiset.fi/suomen-perusta-tieteellisesti-tutkittu-tieto-maahanmuuton-vaikutuksista-yritetaan-vaientaa-tai-leimata-huuhaaksi/

Ensin syytetään persuja tieteenvastaisiksi, sitten kun persut tieteellisesti tutkii maahanmuuton kustannuksia, se onkin huuhaata, kun totuus ei miellytä.

Tuo persuvastaisuus saa todellakin koomisia muotoja, suorastaan kiimainen persuvastaisuus saa näyttämään nämä perussuomalaisia kiivaasti ja kiimaisesti vastustavat ihmiset näyttämään suorastaan tomppeleilta.

Sillä että valikoidaan valmiista aineistosta omaa poliittista agendaa tukevia yksityiskohtia, ei ole mitään tekemistä tieteellisen tutkimuksen kanssa. 
Metsätalous / Vs: ”Talvi”raivuu
: 06.02.20 - klo:11:20
Talvitöiksi on raivuut mennyt viime vuosina, riippuen mihin aikaan talvi tulee. Tänäkin talvena pari hehtaaria tuli siivottua lumen ollessa välillä vähempänä.  Vesomisen kannalta kesäraivaus olisi tietty parempi, mutta tärkeämpää on että yleensäkin tulee raivattua oli vuodenaika mikä tahansa.
Väyrysen paluu näkyy seuraavassa gallupissa. Viimeisetkin alle 40-vuotiaat nostaa kytkintä. Paavo pääsee syksyllä pienpuolueen johtajaksi. ;D
Sivuja: [1] 2 3 ... 294