Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Peltikuono

Me toteutetaan noita puomi+ kameratunnistus ja kasvotunnistus järjestelmiä.
Juu, kyllä.
Itse tehden voi joku roti olla kuluissa.
Etenkin kun oma työ on ilmaista  8)

En ikinä tee ilmaista omaa työtä. Koko ajan maksan itselle palkan. Tyel maksut on 88 t viime vuonna. Miten sulla?
Joo
Ajelen myös tukkiautoa satunnaisesti ja meidän alueella tuommoista aurailijaa ei katsota montaa keikkaa, kun laitetaan jo viestiä tilaajille. Nopeesti vaihtuu sössijät pois ylläpidosta.
Onko kellään kokemusta Kouvolan Konepajan kaksoishakkurista? Ensiöhakkuri tekee karkeampaa haketta, toisiohakkuri pieniin sen karkeamman hakkeen sitten sopivaan mittaan
Laikkahakkuri, n. 160 kg ensiölaikka ja toisolaikka on n. 100 kg.
Miten terien säätö toteutettu, käyttökokemukset? Valmistus ajankohta voinee olla 70- luvulla, tai 80-luvun alussa.
Laikkojen välinen veto, onko ketjulla, vai hihnalla?
Juu, kyllä.
Itse tehden voi joku roti olla kuluissa.
Minulla on kokemusta metsäautotien työntämisestä oikeassa koillislapin paksulumisessa talvessa ja jos sitä lunta talvessa tulee yli metrin, unohda kaiken maailman alueaurat, ne on solmulla jo Joulukuulla. Ja todellakin, etunostolaite jolla tehdään auraamista, sen tekee Jake! Valtran ja suitperkele on aivan äläskälpönen nostattelu vipu, joka ei auraamiseen sovellu edes Valtran poikittaispalkin avulla, ainoastaan jotain mitätöntä nurmikonleikkuu juttua voi sillä nostatteluvivulla kannatella, ei auraa, alueauraa tai kärkiauraa.
Linko perseeseen ja niin suuri, kun vaan löydät. Huki, Wieska.... Semmoinen Linko, että jos sattuu vahingossa tien pohja lipsahtamaan kantokasaan, niin kannot vaan lentelee, mutta meno ei hidastu. Esko ei kestä, isoinkaan. Ja Älähelkkarin Linko kelpaa torin laidalla esittelyyn, ei metsään. Penkkiin 4-pistevyöt, joita käytä, vaikka kuinka turhalta tuntuisivat, mutta kun se kerran reilusta vauhdista pysähtyy routineeseen kivenpiikkiin, niin pysähdys matkan voit mitata tönärillä, eli ihan kaikki kamat lentää lasista ulos, mukaan lukien kuski.
Juu, rajat on myös urakoinnissa ja nyt on selkeästi vedenjakajalla osa tilaajista. Minun laitteet ja koneet pääsääntöisesti itse rakennettuja laidasta alkaen, paitsi tuo Valtteri 8350 on nyrkkipajan nykertämä.
Itse teen pituiseen kaikkea muuta kuin viljelyä, mutta pyrin myymään työni niin kalliilla kuin mahdollista, niin pienillä investoinneilla kuin mahdollista. Se tietysti harakoita harmittaa, siis näitä kiiltopeltimiähiä, mutta olen sanonut, että vapaa maa.
Lavoja olen ostanut koukkukärriin, mutta niiden teko ei olisi vierasta, kolmenkymmenen vaihtolavan satsin olen joskus lamavuosina 1992-1996 tehnyt, mutta pitää olla tietyt laitteet iskussa ja mullei niitä ole enää.
Olen usein miettinyt, että minähän sortimentin ripulin saisi noi laitevalmistajat, jos perustaisi semmoisen DIY sivuston ja alkaisi laittamaan piirustuksia jakoon, että siitä mallia ja tehkää omamme itte....? Sanomista tulis, se on varmaa.
Juu, uusien kärryjen hinnat on aivan avaruudessa, mutta eipä huolta, niin on omavalmisteetkin hinnoiltaan karanneet mielettömiin.
Onneksi tällainen tee itse heppu kuin minä, tekee vaununsa itse. Kaksirunkoinen, vetävä kärry, oikealla tukkikuormaajalla, ja sellainen sit tekoon.
Koukku kärryt helvetin hintaisia, ostin käytetyn koukku laitteen Saksasta, 1300 euroa verollisena, kaikilla hydekamoilla, runko, vetävä telistö, ja muovimaalattu runko kuumasinkityksen päälle. 7000 sis Alv...  Ja homma toimii...
Mutta jollei pysty tekemään itse, niin kyllä kusessa on kun koittaa traktoriurakoinnilla maksaa kamat, koneet, palkat, verot ja osingot... Alkaa kuulostaa metsäkonemiehienkin jutuissa se 160€/h kaukaiselta rajalta... Sillä pystyisi koneen vaihtavan uuteen, maksaan palkat ja eläkemaksut, koneiden huollot ymsyms...
Jossain on raja, nytkö korkojen nousun kautta se tulee?
Lykkää kumpaankin sylinteriin niin kovan paineen että nousee keula ihan ylös tai laskee alas rajoittimiin.
Valtrassa saa tapitettua ilmakeulan ettei jousitus toimi.
Minä porailen reikiä ja kiinnityksiä kallioon ympäri vuoden.
Talvella kiila-ankkuri ainoa toimiva kiinnike, vaatii tosin isompaa reikää, mutta ne ei ole tuottaneet minulle ongelmia. Kesäisin kemla on toimiva ratkaisu.
Molemmat kestää kunhan on porattu riittävän syvää reikää.
Kemloilla kannattaa aina porata halkaisija X10 syvyys vähintään, kiila-ankkureilla toimii matalampikin kiinnitys, kunhan on silokallio.
Miten saisi vakaajan jousitetulle etuakselille?
Jos etukuormaajapuuhia harrastat, niin älä ota konetta SuperSteeringillä!
Oikeasti heikoin mahdollinen etuakseli.
Sivuja: [1]