Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Viestit - leku

Useampi laskeutusallas tehty tuolla periaatteella, jos pienikin kaivettu oja yläpuolella, laskeutusaltaalle on määritelty minimi mitat, ei maksimeja.....
tekee maankäytön muodon muutoksen, silloin ei metsälait enää voimassa..
voihan sitä perustaa lintukosteikon, nehän aina kaivinkoneilla rakennetaan,...
minkäs sille voi jos myöhemmin huomaa että tästähän tuli sovelias virkistyspaikka!
kaikessa pitää ottaa nyky lain mukaan huomioon ympäristö näkökulmat, kunhan alapuolisiin vesistöisin ei tule ylimääräisiä samentumisia yms päästöjä, ei pitäisi olla kellään sanomista jos omalle maalle tekee
Komppaan edellistä turha murehtia mitään eikä laittaa euroakaan rahaa kiinni mihinkään ennen kuin sulla lainhuuto tiluksiin...
Vaikei sun tilanteeseen sovi esimerkki mutta mulla kävi niin että mutsi tempaisi sellaisen hintapyynnön talosta että likvin sai heittää olan yli ja siinä perässä lensin mikäkin pihalle ...
käynyt jo virallisessa huollossa, väittivät piirikorttivikaa, eivät pysty tarkentamaan, eli pitäs löytää joku joka ymmärtää piirikorteista jotain, selkeästi ei missään tiettyä komponenttia, joka olisi ottanut lämpöä, kaikki siistiä ja lakat kirkkaat.

sen verran vanha että tehdas ei enää tue, varaosia ei saa ja muutenkin vanhastaan kempin kokonaiset piirikortit ovat kullasta tehty ja pari timanttia kulmissa....

Elikkäs kempin langansyöttölaite sanoi sopimuksen irti kesken sauman.

löytyisikö täältä tietoa hyvästä korjaamosta, joka todella osaa etsiä mikä komponentti on kärähtänyt, eikä vain laita testeriä kiinni ja ilmoita että paskana on?

tietysti jos jollain on ylimääräisenä(tuskin) tai hyvä kokonainen kone myynnissä voi ilmoitella
Itsellä kuorma-auto puolen ketjut lavetin viimeisessä akselissa,  varmistan sillä suorassa pysymisen ja pääsee alkumäen tulemaan jarrulla alas. eilenä oli tämän talven ensimmäiset ketjusulkeiset, vielä riitti yhden vetävän ketjuttaminen...

ei ne ketjut paljoa maksa hyötyihin nähden, jos koneet pitää liikkua kelistä riippumatta
Nuo laput ovat periaatteessa laillisia, silloin kun mo ;n mielestä kulkemisesta aiheutuu vähäistä suurempaa haittaaa.

Jokamiehen oikeus parustuu vain ja ainoastaan tuohon "vähäistä suurempaan haittaan". Kuka sen sitte. Määrittelee, Suomessa ei ole ennakkotapausta aiheesta.
alkuviikosta tuli 7-tiellä vallu vastaan, tais olla kronos perässä.... 120 alueella

mahtaa tulla mukavana yllätyksenä puolan puujaloille...
kaverilla aika helppo hoitoinen kontti systeemi kun sai lisää vuokrapeltoja...

murskepeti, 7 konttia riviin, kuivurilta lietsolla putkea pitkin konttiin (saa kattoa myöden, ei kondenssi ongelmaa), lankutti oventaustan, purku pitkällä ruuvilla kärryyn,
lehtipuhaltimella tyhjäys, ei lapioimista. raskain työ laittaa käsin ilmastointiputket.....

koko rahallinen panostus 12t sillä 500 mottia tilaa, kaikki voi myydä pois jos ei saa jatkettua vuokria yms..
Metsätalous / Vs: Metsätaloussuunnitelma
: 25.02.18 - klo:23:13
suunnitelmia saa tehdä kuka vaan, jolla vähänkään intoa, ei suuren suuri homma / ha, vaikka ruutupaperille,
näissäkin hommissa pätee vanha sanonta, hyvää ei saa halvalla, halvimmat suoraan metsäkeskuksen inventointi tai jostain muusta keilauksesta saatuja puustotietoja hyödyntämällä, kukaan ei käy metsässä... usein vähintään 5 vuotta vanhoja tietoja...
jos hyvän haluaa, mies metsään ja ohjeistus perään.
Metsätalous / Vs: Tukin ja kuidun hinta
: 25.02.18 - klo:22:30

Njoo vanhassa kuusikossa laho saattaa laskea tukkiosuutta ihan jonniiverran, mutta 60 prossaa on jo melkein veetiulua päin naamaa.
 tuo laho rosentti vaihtelee hemmetisti todellisuudessa
Meilläpäin tuo tukki% olis juhlaa... viimeisin rehellisesti päätehakattavassa kuusikossa laho% oli kokonaispuustosta 54%.
viimeisin päätehakkuu oli 48 vuotiasta ja lahoa 38%. Kun aloitin matsätalouden harjoittamisen  ja tajusin kuinka paljon lahoa on, pistin 4,6 ha 02 sileäksi metsäkeskuksen luvalla, motokuskille oli ohje, että pitää tulla 10 tervettä tyveä vastaan ennen kuin muutetaan harvennukseksi, tuli kiinteistönraja vastaan....
Tere!

Keväällä vaihdoin telat, vmt tuli alle, berco tonnin kalliimpi,
Itse en huoli enää jatkoja teloihin, kahdet olleet, ja molemmat söivät tapin ja kauluksen v ituiks alle 1500 tunnin, pakko vaihtaa tavis lenkki tilalle, ettei syö vetokehää..(doosan ja komatsu original)
nykyään doosanin original on luvattoman huonoja, 3000h ja täys romut....
ei siinä muistaakseni mitään ihmeellistä ollut, itse purkasin sen aisanpäällä, joten jos vain neliö puhdasta työpöytää ja ajatuksella purkaa niin ei ongelmaa. tosin hyvin muistan kun itse sain kannen auki, piti lähteä hakemaan lonkerotölkkiä, kun en ollut ennen sellaista rakennetta nähnyt.....
en muista mitä kaikkea purin, mutta muistaakseni oli ulkokehään muodostunut ura kuulista joita piti hioa tasaisemmaksi, jotta alkoi säädöt löytymään..
olen kerran ottanut vastaavan auki, kun variaattori alkoi tökkimään, ei sieltä mikään silmille tule, tosin on kyllä erittäin veikeä rakenne, variaattori tehty geisha kuulilla.
tarkkuutta vain purussa ja kasaamisessa...
mutta taitaa olla verkko pikkasen keveämpää kuin peltilaita... ja siitä näkee läpi perruuttaessa.. tyhjänä...                    ja moni nimenomaan haluaa verkkolaitasena...

itse asiassa on kahdenlaista verkkolaitaa myynnissä; risu/lehtiverkkolaita ja erikseen klapiverkkolaita, ovat kaksi eriasiaa. toinen kestää kunnonkuormia, mutta sitten myös paino lisääntyy, klapiverkkolaita on painavampi kuin umpialulaidat, itselenikin tuli yllätyksenä.

itse en ymmärrä omaan kokemukseen perustuen ollenkaan verkkolaitoja liputan, umpialulaitojen puolesta, tosin jokainen tekee omat päätökset.
pidemmissä matkoissa otin päätylaidat pois, ilmanvastuksen takia.

tietysti pitää olla yhdistelmä sopusuhtainen yms. jos ajaa enemmän kuin harrastuksena. läpinäkyvyydestä ei hirveitä hyötyjä jos yhtään rattimatin ja peileihin katsomisen taitoja, sekä juuri sopusuhtainen yhdistelmä ja muut ominaisuudet oikeat.  umpilaitainen kärry toi enemmän asiakkaita kuin huono lehtimainos.....
ei paljoa auta hyvä priima kuiva klapi, jos se on asiakkaan pihassa kasan päällimmäiset loskaisena ettei niihin voi ilman hanskaa koskea.
eiköhän ole aika sama minkä keski-eurooppalaisen lavettimallin  hommaa, tarjouskilpailua vain pystyyn, kunhan hienosäätö kohdillaan kuten raideleveys (yllättävän paljon pitää klapeja umpihangessa kuskata), samoin ehdottomasti umpilaidat (eteen vähintään), mukava loskakelillä kipata läpimärkiä puita asiakkaan pihaan.... sillä konstilla sai paljon varastettua asiakkaita kun oli umpilaidat ja pressu päällä. Itellä oli aikoinaan agados 2,5tn/5mottia, ei yhtään valittamista vajaan 2000motin kuskaamisen perusteella, myin pois seuraavalle klapiyrittäjälle...
Sivuja: [1] 2 3 ... 6