Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - mäkitupalaanen

Täytynee nämä syystyöt koittaa päästä läpi, ellei mitään isompaa vahinkoa tapahdu. Sitten taas ehtii paremmin  paneutua asiaan, kun on maat mustana.
Kiitoksia kaikille vastaajille.
Pitäisi vanhaan puurankenteiseen halliin tehdä ovi talveksi. Oviaukkoja kaksi vierekkäin. n.4,5m ja 5,5m. leveät. Tuumattu että kaksoisliukuovi on ainoa vaihtoehto. Mistäs kiskoa edullisesti? Kukaan askarrallut tämmöisien parissa viimeaikoina?

Ovikiskot on tainneet halventua tarjonnan lisääntyessä, itse askartelin aikoinaan "pitkästä tavarasta".
Rautakaupasta C-profiilia -ei siis ovikiskoa- se suoraa seinään kiinni rako eteenpäin. Oveen palkin rakoon sopivat tapit vaakatasoon, sen päähän tavallinen laakeri rullaksi, ja hyvin toimii. Jos pitää saada ovet menemään päällekkäin, kaksi kiskoa päällekkäin seinään ja ylempään pidemmät tapit.
Ovia näkee usein 40-50 mm:n rhs-rungolle tehtynä, mulla on ovenrungot 30x30 huonekaluputkea, pelti päällä. Hyvin on tällaiset toimineet jo ainakin parikymmentä vuotta ja on kevyet käsitellä.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=739166656900838&set=p.739166656900838&type=3&theater

Tiedoksi .

Olin melkein oikeassa  ;D ;D ;D ;D ;D

Melkonen hässäkkä etten menis purkamaan ilman asiantuntia apua . Toivottavasti Mäkitupalaisella on apua tästä .

En saanut linkkiä auki , herjaa olevansa virheellinen tai vanhentunut.
Tuota Farming Forumia olen koittanut tavailla kääntäjän kautta, ei oikein tuo tekniikkaenglanti taitu. Siellä näyttää kyllä olevan paljon juttua, mutta en varsinaisesti mitään hyödyllistä ole ainakaan vielä löytänyt.
En tiedä millaiseen versioon tuo vetolevy on tarkoitettu, mutta ei sellaista ainakaan tästä löydy. Sehän olisi aivan liian yksinkertainen korjattavaksi...
Elikkä öljynpaineella toimiva pakka, levyt kuulemma samaa kokoa kuin Tunturi mopossa.  :P
Kalibrointia on kokeiltu kylmänä, lämpimänä ja kuumana, mutta ei havaittavaa vaikutusta ravistamiseen.
Ei ole havaittavaa eroa millä vaihteella ajaa. Pikavaihteiden vaihtokin tulee myös lämmetessä normaalia äkäisemmäksi, pitää kaasulla passata, ettei kovin lujaa paukauta.
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).


Nyt en satavarmasti muista, kun tuppaa jo välillä pätkimään, mutta luulisin että solenoidit on kyljessä olevassa kannessa kiinni. Se sitten taas on melkoisen putkihässäkän alla...
Tässä mallissa ei ole nappikytkintä vaan neljä pikavaihdetta napilla ja keppiä heilauttaessa tarvitaan kytkinpoljinta. Seuraavassa versiossa taitaa jo olla suunnanvaihtoviiksi ratin alla. Kytkinpoljin on sähkötoiminen, mutta jotenkin mekaanisesti "varmistettu", elikkä menee vaijeri laatikon kylkeen.
Veikkaan vauhtipyörän keskiön booreja ennemmin kuin akselia.
On kyllä tutkittu asiaa huoltomiehen kanssa ja tiedusteltu muiltakin, mutta ei ole tietoa löytynyt. Ei tosin ole ainoa meikäläisen koneiden vika jota ei ole koskaan kellään muulla esiintynyt.... :-\
Kytkin on siis power shift- mallia,mutta vanhempi versio jossa ohjaus solenoideilla. Ne taas on sijoitettu vaihteiston sisälle, elikkä vaikeat tutkia ja testailla.
Pakka on uusittu lähinnä siksi kun ei muutakaan keksitty....



Taas mietityttää... miten ilma katoaisi järjestelmästä sen jäähtyessä, ja taas lämmetessä tulisi takaisin.
Öljy on Fordin omaa, sitä ennen Castrolia, vaihto ei vaikuttanut mihinkään.
Kytkimen vaihdosta toisentyyppiseen en osaa sanoa, mutta vahva epäilys että joutuu vaihtamaan koko laatikon.
Samaa öljynpaineen vaihtelua itsekin epäilen, sen todentaminen vain voi olla vaikeaa kun ohjaussolenoidit on vaihdelaatikon sisäpuolella.
Sähköpuolessa mietityttää, miten lämpiäminen voi siihen vaikuttaa.
Varaosaluetteloista huolimatta siellä on nimenomaan öljynpaineella toimiva levypakka, johon on levyt uusittu, niinkuin mainitsinkin.
Kytkin on monilevyinen pakka, ymmärtääkseni solenoidiohjattu. Myöhemmissä malleissa ohjaussysteemiä on muutettu nykyisen mallin suuntaan.
Vika on alkanut ja pahentunut pikkuhiljaa, ei siis ole alkuperäinen "ominaisuus".
Sivuja: [1] 2