Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - MitsuT

Itse itselleni vaststen. Ulkopuolisen hydrauliikkalohkon päästä oli varoventtiili kiertynyt auki.
Onko jollain ollu vastavaa?
Valtra M sarjan kone hukkaa hydraulipaineita.
Välillä ihan ok 200bar painetta ja välillä 170bar.
Kylmillä ja kuumilla öljyillä sama homma.
Kierroksilla vaikutusta kylmänä n+5bar verran. Lämpimillä öljyillä paine ei nouse edes kierroksilla yli tuon 170bar.
Välillä taas toimii ihan normaalisti.
Pumpullahan on päävaro joka säädetty 23Mpa. Eli n.230bar
Onkohan vielä erikseen varoventtiili ulkoisen hydrauliikan venttilipaketissa ?
Koneessa jartuventtiili,jarrua kun painaa niin paine käy aina 200bar tietämillä.
Olisko se vain pumpussa sitten vika....   
Niin yhteen niistä kaavion mukaan niitä on vaikka kuinka monta.

Mutta power beyondia ohjaa tuo mainitsemani vaihtovastaventtiili.
Jos jarru liitäntä koneessa niin se on siinä samassa piirissä 
Vasen takarengas pois ja hytin alareunasta luukku auki (muutama pultti irti)
Siitä pääsee vaihtovastaventtiiliin käsiksi.
Vasemmalla puolen konetta.
Hydraulilohkon päädyssä.
Vaihdoin karan walvoiliin ja kytkin ls linjaan letkun.
Nyt kaikki toimii kuin pitää.
Kiitoksia vinkistä.

Eli myös hammapyöräpumpulla olevassa power beyond järjestelmässä lohko pitää olla cc/ls mallia.

Aina oppii jotain uutta :)
Okei. Tuo selvensikin paljon.
Täytyy koittaa toisella tapaa.
Walvoiliin tuli myös toinen kara matkassa.
Muuttaa tuo nyt sitten kuormantuntevaksi ja kytkeä walvoililta tuleva ls linja valtran ls linjaan.
Josko se tuolleen toimis vaikka hammaspyöräpumppu onkin.

Vaihtovastaventtiilihän tuossa ohjaa pumppua,eli kierrättää takas tankkiin kun mitään hydrauliikka liikettä ei käytetä esim etukuormaajassa.
Kuormaaja toimii normaalisti kun kytken sen tavalliseen hydrauli lohkoon.
Tällöin kun painan venttiililtä kierron pois niin muu hydraulikka alkaa toimia normaalisti.

Tätä on kyselty keslalta ja valtralta.

En kuitenkaan usko että tuo olis niin hölmösti suunniteltu että kun power beyondiin kytketään jotain niin kaikki muu koneen hydrauliikka "kuolee" ..

Ajattelin kuiten kysästä täältäkin että jos jollain olis t tai m sarjan kone missä power beyond että miten muilla toimii.
Kuormaaja kesla.
Walvoil sähköesiohjauksella oleva pöytä.
Ennen oli 6400 perässä,jossa väännettiin vivusta kiertopäälle pöytään.
Nyt m150 valtrassa power beyondin kautta ja heti kun kuormaajan letkut kytkee niin kaikki muu hydrauliikka hukkuu...
Molemmissa koneissa hammapyörä pumppu.
Pitääköhän silti walvoilista tehä kuormatuntevaan järjestelmään sopiva vaikka on ympäripumppaavassa järjrstelmässä nyt. Ei tunnu oikeen kukaan tietämään.
Hmmm.... jaa nyt en osaa kyllä sanoa.
Tässä tapauksessa on walvoil sähkölohko power beyondin jatkeena.
Siis ls linjan kauttako?
On kytkettävissä. Menee vaihtovastaventtiilin kautta.
Mutta oire on sama oli ls linja kytekttynä tai ei.
Napista saan sitten paineen päälle.
Mutta kun power beyondlinja ns.lepotilassa niin sielä on siltikin se 40bar.
Morjens. Kuinka monella on tietoa valtra T ja M sarjan power beyond toiminnasta?
Järjestelmä missä on hammaspyörä pumppu.
Kuuluuko power beyond liittimessä olla koko ajan 40bar paine?
Ongelma seuraava kun kytken power beyond liittimeen jotain kaikki muu hydrauliikka lakkaa toimimasta. Etukuormaaja,nostolaite jne jne.   
Sivuja: [1]