Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Nufa

Periaatteessa muokkarin jälkeen voisi kylvää suoraan keväällä, on sen verran hyvä jälki.
Mutta meillä eukko äestää kumminkin kaikki lohkot ennen kylvöä, tiedä sitten onko tarpeen vai ei,
mutta meidän vaihtelevilla mailla olen todennut sen kumminkin paremmaksi vaihtoehdoksi.
Meillä 5-vuotta käytössä on ollut Puolalainen Agro masz 3m nostolaitekone putkipakkerilla.
Ei pahaa sanottavaa. Vuodessa ajettu n.30 ha, jälki siisti vaihtelevillakin maalajeilla.
Laite itsessään siististi tehty, hitsisaumat siistit, ja sulatettu oikeaoppisesti mollemmin puolin kappaleita.
Ei hitsiroiskeita pitin runkoa, ja maalaus asiallinen, jopa putkipakkerissa on vielä maalit tallella.
Saisi Suomalaiset konevalmistajat ottaa mallia polakeista monelta osin.
Ei huonoa sanottavaa kyseisestä vehkeestä, mikään ei ole vielä mennyt rikki.
Vai ei varoitusvalo pala .....
Eikös se ole hyvä asia?
Jopa Valtrassa.
 ;) ;) ;)
Länkkäreissä ainakin oli tollainen pikakiinnike.
Ja toi kuvassakin oleva puomi kuuluu länkkäriin.
Eli, just päinvastoin kuin on opetettu.
Tervehdys!
Tukirengas paineen puolelle.
Ei J.......a, ja täällä Suomessa ei ole varaa maksaa metsänomistajalle ja koneyrittäjälle
niille kuuluvaa palkkaa.
kannattako tehdä mitään? Pääkaupunkiseudulla puhdistamot vuotaa kaiken aikaa, joten onko pieni lisä pahasta?
Juu, katoppas sieltä kardaaniakselilla olevat holkit, onko paikoillaan, ja jos on niin niiden holkkien booritus.
Jos on vähänkin enempi murskattavaa, tai kiviä, niin unohda Elho. Osta Optimal tai Ilsbo (sama kone) sivusiirrolla, niin saat hyvän, ulottuvan, ja kestävän koneen pitkäksi aikaa.
Aika monessa mehumaijassa lukee rekisteriotteessa traktori.
Traktori statuksen saa jos sen kaivuulaitten saa irti peruskoneesta.
(Eli on ns. pikakiinnitteinen.)
Voi perkules teidän kanssa.......Jos sen pumpun koplingin kiristää liian tiukkaan niin se saattaa haljeta ,tai siitä irtoaa pala,
niinkuin on kyseisessä tapauksessa käyny.
Pumpun ja jakopään välissä pitää olla semmoinen tiiviste missä "runko" on peltilätkä, ja mihin on vulkanoitu kumitiiviste.
Vähän niinkuin O-rengas pellissä kiini.
Edelleenkin, jos pumpun koplig on uusittu, ja kierretty liian kireälle se on haljennut, ja se ravistaa ja saa npumpun
pultit löystymään tai jopa katkeamaan. Tämä siis ainoastaan jos pumpun päähän on vaihdettu uusi kopligin osa. Eli
siis kun pumpun akselissa on kartio, ja siihen tulevan koplingin  osan kierrät liian tiukkaan. se halkeaa ja seuraukset
on edellisen kaltaiset.
Moro ! Otappa se hydepumppu irti ja katso sen pumpun ja jakopään välinen kopling tai miksi sitä nyt sanoisi.
Ettet ole vaan kiristänyt sitä liikkaa ja mennyt halki.
Ittellä kävi kerran niin ja ravisti pumpun pultit poikki, siitä öölivuoto.
Uusi tiiviste ja kopling muutaman kympin.
Sivuja: [1]