Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Reppuri81

Onko kellään tietoa että minkä auton etukardaanin Vakionopeusnivel käy 745 willeen? Jostakin merkistä käy kuulemma mutta ei muistanu että mistä.....
Koneet, laitteet ja tekniikka / Wille 745
: 11.02.21 - klo:19:03
Mitä hydrauliikka öljyä suosittelette käytettäväksi? Ei ole jokapäiväisessä ajossa ja talvisin yritetään välttää käyttöä -20 asteen jälkeen....
Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään,nostolaite liikkuu,mutta vipu on todella jäykkä ja mittaristossa palaa oranssi valo missä on nostovarsien kuva???
eikös se pidä olla kone käynnissä kun koodit luetaan!
Joo, siinä kohtaa kun menee virhetilaan. Muistia tuossa vikailmaisimessa ei ole. Eli esim. kone lakkaa kulkemasta ja vikavalo loistaa -> kytkin alas ja laskee vilkut.
Kun käynnistää niin jää toi valo palamaan,pidin kytkintä pohjassa ja anto saman 5 välähdyksen sarjan. 
Ei ole jättäny välille,mutta oireili pihan aurauksessa heitti liikkumasta kun käytti kytkintä ja vaihto aluetta,sitä edelsi reilun puolentunnin maantie ajo aika mäkisellä tiellä,mutta ku antoi olla sammuksissa jonnin aikaa niin taas toimi normaalisti.
Osaisko joku kertoa mistä viasta herjaa,kun toi checktrans valo vilkuu 5-kertaa kun pitää kytkintä pohjassa virrat päällä??
Voisko olla jäätä venttiilin karojen päässä olvissa kupeissa. Siellähän pitäs olla karan palautusjouset ja mahdollinen kellunta-asennon lukituskoneisto.

Jos 'voimansiirto' on kunnossa niin tuon huomaa siitä että keppi ei oikein liiku, yleensä tökkää vain toiseen suuntaan ellei ihan umpijäässä ole. Vähän sama kuin vaijeri olisi jäässä.
Väkivaltaa ei kannata käyttää.

En tunne ao. traktoria, mutta jos muutkin liikkeet (nostolaite, kippi ?) ovat kerrasta muuttuneet hitaiksi niin todennäköisesti siellä joku prioriteettiventtiili tms. esittää omaa showtaan.
Kaverin Maxumi teki sitä että kuormaaja ja etunostolaite toimivat hyvinkin rivakasti mutta ohjaus katosi aina silloin tällöin. Hydraullikan sekalainen renkkaaminen tavallisesti korjasi tilanteen. Joku isommassa valumurikassa oleva venttiili siellä takerteli eikä muistaakseni ollut aivan halpa :-( Harvinainen juttu, tuskin on sama vika tässä.

Tuota jäätymisvikaa taidan ekana tutkia,ku keppi aluksi jäykkä ja ei tahdo liikkua ja jää työasento ns.päälle.pitää aina liikuttaa keppiä vapaa-asentoo ettei jää nosto päälle....nostolaitteet ja muu hydrauliikka toimii moitteettomasti.
Onkohan millainen purkamis prosessi vai saako pelkällä lämmittämisellä hoidettua?
5140 maxxumissa quicke 580 kuormain ja on hidas liikkeinen,ei oikisstaan vaikutusta vaikka isoja kierroksiapitää.uudet hydrauliöljyt ja suodattimet vaihdettu,muttei vaikutusta,vivussa on laaja liikerata.mitenhän sais herkemmäksi ja nopeammaksi? Vaikuttaako kiristää vaijereita  vai onko jossain muualla vika??
Onkohan ihan normaalia kun kytkee nelivedon päällee niin alkaa kulkeen ns.vähän nykivillä tyylillä,vai mistähän voi johtua??
Toisenpuolen napit toimii, mutta toiseltapuolen ei tapahdu mitään...,voiskohan se olla syynä ettei vivusta tapahdu mitään?
Käytin johot irti lokasuojan  napeista,mutta ei minkäänlaista vaikutusta asiaan.
Toimii lokasuojan napeista ja parikertaa vähän toiminu moniasento katkaisijasta,uudella katkaisijalla aivan sama homma,nostolaitteita ei ole käytetty pitkään aikaan edes,mistähän kannattis alkaa vikaa etsimään??
Sivuja: [1]