Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - 6125R

Kasvintuotanto / Zyparia italon niskaan?
: 23.06.18 - klo:16:26
Pitääkö valmistautua hiljaiseen hetkeen edesmenneen italianraiheinä-kerääjäkasvin muistolle jos erehtyy Zyparia suihkauttamaan?

Onko se nyt toista vuotta tuo Zypar myynnissä joten jonkinlaista kokemusta lienee olemassa?
Tehoaineet Zyparissa Arylex 6 g/l+florasulaami 5 g/l. Lienee myynnissä toisellakin kauppanimikkeellä sama aine.

Vaihtoehtoisia ehdotuksia aineista/sekoituksista jotka sopii pohjavesialueille ja Italianraikin säilyttää henkensä? Pelkkää 50 SX ei kannata tarjota.

Joo, ja "kysy omamyyjältä" tai "asiantuntijamyyjältä" ei nyt auta koska toistaiseksi osaan lukea samat liturgiat viljelyoppaista itsekin.
Kasvintuotanto / Vs: savimaan kyntö
: 04.11.17 - klo:18:50
ite en kyl kehtaa nuin syvään mtmr maita kyntää kiviä nousee muutenki. mut nyt loppuneella viikolla hiton hyviä kelejä kynnellä.   ite tein muutaman hehtaarin kun ei muuta tekemistä keksinnä.   ja överit jouten.
Onneks kivet maaperässä on täysin vieras asia..

No ei aivan, mutta murtopulttiauroilla on pärjätty pian 30 vuotta. Sitä ennen oli oikein puoliautomaattinen laukaisulaiteaura. Kaksi vieteriä sinisen auran suojana.
Lämmitys tuossa R:n kopissa on tehokas. Ikävä vain että puhallinnopeuksia, joita on varmaan kymmeniä, on alkaen kovasta puhalluksesta sietämättömän kovaan. Onko tiedossa mitään keinoa millä saisi hillittyä puhallinmoottorin kierroksia. Omalla säätimellään se ei onnistu.
Onko näissä käytetty jotain jalometallia, pronssia, kultaa tms. jossain raskaammissa valuosissa?

https://www.nettikone.com/valmet/602-4x4/1624376

Vai joko keräilyarvo huitelee noissa lukemissa?

Tuolla hintaa saa traktorinkin tarvittaessa.
Onko sulla penkin sivujousto päällä? Tekee kummia maantieajossa ennenku siihen tottuu.
Joskus kun unohtuu lukita sivujousto pois pellolta lähtiessä niin kyllä sen unohduksen aika äkkiä huomaa. Sellainen ikävä ilmiö tuossa muuten hyvässä sivujoustossa on kun istuinta joutuu pitämään oikealle käännettynä aina sen kuormaajan ohjainmurikan takia niin jysäyttelee toisinaan ko. murikkaa sivuverhoiluun. Tainnut insinöörillä jäädä koeistuminen tekemättä kun jalkakaasua ei kertakaikkiaan pysty käyttämään ellei käännä istuinta. Selkeä, ja pahin puute R:mallin hyttiergonomiassa.

Pitänee vaihtaa juuripyörät ja laittaa levikkeiksi nuo sontinentaalit ens kevääksi.
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.


Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa vielä enemmän.

1,4-1,6 bar ollut kaikessa ajossa. Sontinentaalit 540/70 x 38.
Hytin jousitus piti ens töikseen säätää kovimmalle että tohtii yleensä maantiellä ajaa.
Pienoinen yllätys Valtran jälkeen kun piti alkaa ohjailemaan suorallakin tiellä. Valtran rattia tarvi käännellä vain mutkissa. N1-Valtra kyseessä.
Hieman myös epäilyttää Jörniksessä etuakselin kiinnitys. Yhtäkkiä näyttää siltä että sitä työnnetään kardaanin varassa ja pari kettinkilenkkiä varmistaa ettei akseli tipu matkalle.
Jousitus edessä on muuten hyvä mutta manuaaliasetus/jäykistys pitäisi pystyä asettamaan esim. kuormainkäytössä itse valitsemalle max. nopeudelle. Nyt on tilanne sellainen että asetus muuttuu automaattisesti liian alhaisella, olikohan 15 km/h, nopeudella pehmeämmälle säädölle. Harvoin on sellaista kuormainhommaa jossa ei mennä yli 15 km/h. Ei kuulemma ole ohjelmoitavissa esim. 25 km/h nopeuteen asti.
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.
Sivuja: [1]