Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Rauta_kanki

Kaikissa luukuissa on tiivisteet ja ei kanna mistään.
Kyllä se on ollu uudesta asti tuollainen, mutta nyt on jonkinverran pahentunu. Viikonloppuna juuri uusin kierukkaan lehteä kuluneen tilalle, mutta ei vaikutusta. Juu eihän se syöttöputki varmaan ainakaan yläreunasta aivan täynnä oo. Palopään hiekkatilakaan ei oo täynnä. Pitää ny koittaa vielä säätöjä rukata jonnekkin suuntaan, jos auttais.  Ei tuo ilmaputken laittaminen periaatteessa hullummalta kuulosta, mutta se mietityttää, että miten se tauolla ollessa käyttäytyy eli imeekö se ilmaa vaan lisää pönttöön päin. Eikä tuo savukaan nyt sinänsä mikään iso ongelma oo, mutta ei se ihan normaalilta kuulosta.
Luulisin ettei ainakaan ominaisuus ole, kun ei tuttavillakaan stokerit noin tee. Vedostakaan tuskin on kyse, kun tänäänkin on tuulinen päivä ja savua pukkaa. Nuohousluukkuun jos käden laittaa niin kyllä siellä hyvä ilmavirta käy. En tiedä sitte, että voiko säiliö olla liian tiivis, että ku polttoaine vähenee niin savua tulee tilalle :)
Selittäiskö joku vielä sen asian, että mites ku poltin on taukotilassa ni eikös sitte käy niinpäin, että säiliöstä imetään ilmaa pois? Eikös se oo huono asia? Puhaltimen käydessä vaan tulee ylipaine säiliöön mikä lykkää savua pois.
Syöttöputki on pyöreä ja palaturpeen paksuus ehkä 50mm. Enemmän tuntuis tulevan savua, jos palopääbon oikeen täynnä tavaraa. Ihmeellisiä asioita nää välillä on.

Kuinka tuollainen paineilmaletku on liitetty säiliöön ja polttimeen ilmatiiviisti?
Kyllä mä sanosin notta enemmän sitä kertyy tauolla. Pannu nuohotaan viikoittain ja piippukaan ei oo tukossa. Joskus oon kuullu puhuttavan, että joissain stokereissa on puhaltimen ja säiliön välissä ilmaputki tuon savun takia.
Sellanen outous stokerin kanssa, että savua kertyy säiliöön vaikka joka paikka on viimeisen päälle tiiviit. Palopään ja pöntön väli silikonilla tiivistetty ja samoin kulmavaihteen ja pöntön väli. Kannessa kunnolliset kumitiivisteet. Jos otan kannentiivisteestä vaikka 0.5cm palan pois niin savun kertyminen loppuu. Miten ihmeessä savu voi ryömiä polttimesta säiliöön? Palaturve polttoaineena.
Jos syötön väliaikaa ei voi pidentää, niin eikö se oo sama, jos syötön pituutta lyhentää? Polttoainettahan menee just sen verran palopäähän kuin on säädetty. Ehkä en vain ymmärrä mitä tässä haetaan. Mulla on itellä aika pieni palopää 130mm ja kierukka 95mm ja putki 114mm. Onko tässä nyt sama ongelma sitten, että kokoero on liika pieni? Syöttöä voi säätää 0.1sek tarkkuudella.
Löyty tämmönen keskustelu täältä ja tyhmä kun vissiin oon niin joudun kysymään.. Mitä haittaa siitä on jos kierukka ja palopää on lähelle saman kokosia? Miten se vaikuttaa esim kierukan kärjen palamiseen ja palamiseen muutenkaan?
Jaa, että tämmöinen foorumi tämä onkin.. En nyt kirjaimellisesti tarkoittanu, että valkea ois kierukassa ja syöttöputkessa asti vaan lähellä kierukan päätä. Vai kuuluuko palopään olla ihan päähän asti täynnä polttoainetta?
Kuinka paljon stokerin palopäässä kuuluu olla tavaraa tauon aikana ? Saako olla ihan kierukassa asti valkea vai pitääkö olla enemmän syöttöä? Meinaa välillä kovasti käryyttää stokeri näin kesäisin. Palaturvetta polttelen
Sivuja: [1]