Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 76

Viestit - Susikoski

Maaseudussa vai missä se oli kalkinlevittäjän haastattelu meinas että nykyajan isännät ei osaa kyntää. Onhan se hirveetä jälkee kun maakunnassa ajelee ,mihin on sekin taito kadonnut.

Kyllähän se toholampin poika olikin saamaton vilijelijä, kun vielä jotain yrtti tuhertaa.... :D

Mites se sun sukutalooooo lähti sitten kuitenkin alta? Ei napannut oikeat työt, muuta kuin kovissa puheissa soittoruokaloissa!

Nyt sitten "venäjä ensin" miehenä horisemassa pitkin ja poikin!

Mitä muuten ystäväsi Anus Putkonen nyt puuhailee??

Kenen töissä se Kataloniassa urakoi?

HUUTONAURUA TOHOLAMPIN sekopäälle!
On jöötillä kovat harhat !    :) :) :)
Maaseudussa vai missä se oli kalkinlevittäjän haastattelu meinas että nykyajan isännät ei osaa kyntää. Onhan se hirveetä jälkee kun maakunnassa ajelee ,mihin on sekin taito kadonnut.
https://fi.wiktionary.org/wiki/syylari

On pojat taas hakoteillä !

Just joo irrota ne päädyt jos sulla on niin hyvät työkalut ja korjaa sieltä ,pahoin pelkään ettei onnistu
on sen verran kokemusta .
Uusi ei pahan hintanen.
Paljon niitä vaan on onnistuneesti vaihdeltu.

Joo helppo vaihtaa tarvike pskaa, vaan ei kauaa kestä tärinää, on sen verran kokemusta, niinu SASsilla. Seinä Joen SyyläriSalmi korjas ainakin aikoinaan syyläreitä pura ja kokoa systeemillä, oikein hyvää kokemusta siitäkin, liekkö firmaa enää olemassa.
Itikan mäellä oli se korjaamo .  Kennon vaihto on eri juttu kuin kennojen tukkiminen ,jos ei tukos onnistu ei muuta kuin avata taas päädyt ei järkeä.
https://fi.wiktionary.org/wiki/syylari

On pojat taas hakoteillä !

Just joo irrota ne päädyt jos sulla on niin hyvät työkalut ja korjaa sieltä ,pahoin pelkään ettei onnistu
on sen verran kokemusta .
Uusi ei pahan hintanen.
Poikasia v...... kun ei kyntö onnistu ilman tukipyörää sitä se kaikki on.
Meni ranka jäähdyttimestä läpi ihan totaalisesti ja tuli sellainen 5x10 sentin reikä. Pillejä katkesi ehkä 6-7 kpl ja nyt mietin että jos vaan tinais pillit ylhäältä ja alapäästä umpeen?
Onkos joku kokeillu?
Vähän jäähdytystehoo menettäisi mutta se ei varmaan oo ongelma.
Myös voi tinata ne pillit pelkästään siitä reiän kohdalta umpeen, vastaava tapaus itellä ja onnistui., jäähdytystehoon ei vaikuta.Suomessa ei niin kuumaa keliä ole etteikö jäähtyisi, paitsi jos valumötti on kyseessä niissä on alamittaiset syylärit.Kannattaa kysyä myös korjaamolta hintaa ja sitten tarvike syyläriä.Kumpi edullisempi.
Syyleri kannattaa puhdistaa töhnästä varovasti paineilmalla, myös järjestelmän sisäinen pesu on hyväksi kahden vuoden välein ja nesteen vaihto ja tislattua vettä jos vähänkään epäilee oman veden laatua, porakaivo vedessä voi olla ikäviä yllätyksiä järjestelmälle niistä pahin on Rauta.
En ole koskaan kuullut että valtun syyleri olisi pieni (alimitoittettu)  vaikeuksien syy on istuimen ja ratin välissä.

SASkin aina kirjoitti SYYLERISTÄ, kaikki muut kirjoittaa SYYLÄRISTÄ tai jäähdytyskennosta   ;D ;D ;D

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=search2;params=eJwtzksKwzAMRdG9dFIomqifpLsxjv0gKW4cJKfF4MVXLhneozeQjx-_BsR2btxObVeIbgiWF_VqMkm_XYnpTjd60kg80ED8IGbi0RY6568L-b0lFNi20z69EIrLa6qHZCkuLmIVoeEQK0HC_4VO8BJmQ601QZYf-4w5eg..
Ammattilaisilla on oma kieli. Mikä v.... läri ?
Meni ranka jäähdyttimestä läpi ihan totaalisesti ja tuli sellainen 5x10 sentin reikä. Pillejä katkesi ehkä 6-7 kpl ja nyt mietin että jos vaan tinais pillit ylhäältä ja alapäästä umpeen?
Onkos joku kokeillu?
Vähän jäähdytystehoo menettäisi mutta se ei varmaan oo ongelma.
Myös voi tinata ne pillit pelkästään siitä reiän kohdalta umpeen, vastaava tapaus itellä ja onnistui., jäähdytystehoon ei vaikuta.Suomessa ei niin kuumaa keliä ole etteikö jäähtyisi, paitsi jos valumötti on kyseessä niissä on alamittaiset syylärit.Kannattaa kysyä myös korjaamolta hintaa ja sitten tarvike syyläriä.Kumpi edullisempi.
Syyleri kannattaa puhdistaa töhnästä varovasti paineilmalla, myös järjestelmän sisäinen pesu on hyväksi kahden vuoden välein ja nesteen vaihto ja tislattua vettä jos vähänkään epäilee oman veden laatua, porakaivo vedessä voi olla ikäviä yllätyksiä järjestelmälle niistä pahin on Rauta.
En ole koskaan kuullut että valtun syyleri olisi pieni (alimitoittettu)  vaikeuksien syy on istuimen ja ratin välissä.
Tukipyörätön kyntö vähentää luistoa kun auran paino on käytettävissä etenemiseen.
Tukipyörä on tehty sille jolle koko kyntö on vähän hepreaa se antaa virheitä anteeksi, mutta vastapainona huono jälki ja paljon polttoainetta kuluu turhaan ja jankkokin siinä tiivistyy kun pyörä luistaa.Päisteissä on verraton etu ilman tukipyörää, voi kovettuneet päisteet kyntää kunnolla.
Samoin muut pellolla havaitut kovat kohdat.

Miten tukipyörä estää kovien kohtien kyntämisen ?
Enemmänkin nostolaitteella automaattisäätö nostaa
auraa maasta kovissa kohdissa.

-SS-
ss on aivan pihalla kynnön perusteista huh huh !
Tukipyörätön kyntö vähentää luistoa kun auran paino on käytettävissä etenemiseen.
Tukipyörä on tehty sille jolle koko kyntö on vähän hepreaa se antaa virheitä anteeksi, mutta vastapainona huono jälki ja paljon polttoainetta kuluu turhaan ja jankkokin siinä tiivistyy kun pyörä luistaa.Päisteissä on verraton etu ilman tukipyörää, voi kovettuneet päisteet kyntää kunnolla.
Samoin muut pellolla havaitut kovat kohdat.
Valtava leuhostus oli päällänsä kun tojo talli aloitti tojo ralliauton tekemisen, nyt tekniset ongelmat
nöyryyttävät aika lailla.

https://yle.fi/urheilu/3-9870798

Jo neljäs kerta, saappa nähdä miten kauan tojon johto Mäkistä diggaa.
Täälläkin osa vänkytti vastaan kun moitin tojon osaamista .
Tuossa edellä poikaset tunnustaa etteivät osaa ilman tukipyörää kyntää joka on jokaisen kyntömiehen perustaito ja opetettu ala-koulussakin 60 luvulla.
No typerä on typerä ei osaa säätää auraa eikä pitää sitä kunnossa jotta voisi kyntää ilman tukipyörää.
On se Sassi ÄIJÄ !
Vapaa sana / Vs: muujussi ottaa osumaa
: 06.10.17 - klo:21:43
Katsoitteko ohjelmaa Meidän maamme vai mikä se oli, siinä kuitenkin helikopterista oli kuvattu joka puolelta maatamme sen Helsinki osassa oli kuvaa mereltä joka järkytti .
Koko hesan edusta oli aivan vihreätä mössöä meri täynnä kauaksi asti , se kuva ei kauaa ruudussa ollut kun jo siirryttiin muualle. Asia on arka siitä ei mielellään puhuta.
Hesalla on myös muitakin ongelmia kuten valtavan korkea kustannustaso, onhan se yksi euroopan kalleimmista kaupungeista asua ja elää. Hesa ei pärjää  kilpailussa muulle Euroopalle siksi vapaavuori haluaa valtiolta piikin auki.
Kasvintuotanto / Vs: onks tullu vettä?
: 06.10.17 - klo:21:31
Kylmin ja kurjin kesä 40 vuoteen näin ilmatieteenlaitos ja SAS jo maaliskuussa "Lohduton kesä " .
Kasvintuotanto / Vs: onks tullu vettä?
: 06.10.17 - klo:19:27
Toukokuun alusta ,tosin muutama lumisade puuttuu kuun alusta kun ei kärsinyt sadevesimittaria ulkona pitää kun oli yöllä pakkanen, tähän päivään yhteensä vettä on tullut 379 mm.
Olen kai sen joskus tarkistanutkin, mutta eikös Maxxumissa (vm. 1995) ole Carraron etuakseli? Tarkistin laskusta, että neljä ja puoli vuotta sitten keväällä oli Maxxumi etuakseliremontissa, jossa laskun mukaan oli vaihdettu "Olkatappi ylempi 2 kpl ", "Olkatapin laakeri ylempi 2 kpl", "Olkatapin laakeri alempi 2 kpl " sekä "Olkatapin tiiviste 4 kpl". Aikaisemmista remonteista en tiedä, meille oli ensimmäinen. Traktori oli ollut meillä siihen mennessä vajaat kuusi vuotta ja kokonaistuntimäärä käyttötuntimittarissa oli 10750.

Ihmetteln tätä siksi, kun vaikuttaisi siltä, että etupyörät keikkuu taas. Käyttötunteja on mittariin remontin jälkeen kertynyt noin 2000 ollen siis 12800. Traktorissa on etukuormaaja ja sitä käytetään 2/3 vuodesta joka päivä säilörehun käsittelyyn ja muunakin aikana toki monenlaiseen hommaan.

Onko tämä ominaisuus vai seurausta huoltajan laiskuudesta? Ja täytyykö tuo remontti teettää aina parin vuoden välein. Maksaa ainakin puoltoista tonnia.
Ne laakerien pukit venyy se on kuuluisa carran vika.
Sivuja: [1] 2 3 ... 76