Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - J.A

http://vaihtokoneet.agritek.fi/agriteknew/maatalous/traktorit/case-ih-optum-270/9576e12c-69f9-4138-b5c3-cc1516651df9.html

Vaihtuiskohan päikseen mun nyyskyyn, meinaan noi levikkeet... Tuskin! Paljonkohan tuollainen levikekierros jo maksaa +20ke? Pintapaine kyllä varmaan ihan kohtuullinen, akselimassat taas jotain muuta.. 😬
Jumalaton mörkö ja peräs joku Masteri Potila, mitä vetäis vaikka ännä valametilla.  ???
Jos vakiona meinaa pitää, niin ilman muuta ännä. Aivan onnettomia nuo pienenpään teet liikuttamaan muuta, kuin itteänsä. Kokemusta T154 ja N174, niin ännä kyllä hakkaa 100-0 vetohommissa tuon teen, kun molemmat on vakioja.

Sitten, jos aikoo ohjelmoida, niin teestä kyllä saa voimaa paremmin.
Oma 141 ännä 128,1hv/482nm
Tuosta 136hv/540nm penkittäjä kyseliki, että onko nokka-akseli hiottu, kun vääntö oli nuon korkea, vaikka oli nokka-akselit aivan tehtaan jäljiltä.
Voi olla se 6800 liika vanha. Eikös tämä vetämättömyys alkanu aikoinaan näistä uusista ihmeellisistä tehonormeista? Valmetti tais olla etunenässä nillä ilmottamassa vai oonko väärässä? Ennen oli DIN ja SAE, nyt on iso normia ja ece normia ja mitä lie,moottorin teoreettisia tehoja ilman apulaitteita. Esimerkkinä 140 Ännä valametti,vahvin nelisylinterinen,oon kuullu höpistävän puolestatoistasadasta hevosesta,yllättäen penkissä veivaa vain 120 hepoa. Kuitenkin ko. härpäke on voimansiirroltaan ja rungoltaan kai jo aika järeä,eli painoa löytyy. Luulen että 6800 ilmotettu ja penkitetty teho ovat paljon lähempänä toisiaan kuin tuollaisen ännäläisen.
Lisätehoja lisätehoja,pitää koneen liikkua tai ulosotosta mennä tietyn verran,kuulin kerran kovasta halontekijästä,syötti konettaan niin kiivaasti että traktori edessä meinas kakostella. Oli laittanu ryöminnällä traktorin liikkumaan että saanu lisätehon käyttöön ;) ;)

Muistaakseni minun 6800 kävi Valtran testipenkin läpi. Moottorista löytyi se 115 Konia. Jooo.... Valmetti/Fergu/Acgo tosiaan ilmoittaa 150 konia 4 pyttyiseen sisu dieseliin. 140 taitaa löytyä jostain kyltistä koneen juurelta. Tuo 120 konia voi olla lähempänä kun otetaan kaikki apulaitteet huomioon ja voima siirtyy voimanottoakselilta dynamometriin. Fendin 820 on muistaakseni Suomessa puhuttu 210 hevosvoimasta. Saksassa Puhutaan 195 hevosvoimasta. Traktor Powerin testissä mittasivat Dynamohäviöksi 5%. Vetotehohäviöksi 30%. Saksassa puhutaan dunamotehosta; eli tuo 15 hevosvoimaa on juuri tuo tehohäviö mikä syntyy kun voima siirtyy moottorilta ulosottoakselille. Jenkeissä taas puhutaan vetotehosta.
136hv/540nm tuli vakio 141 ännän ulosotolta.
Miksi Case sähkölohkoilla ja Valtra mekaanisilla? Versun suuntaan kattoisin ennemmin, ku perus hitechiin.
Onko olemassa jonkinlaista nostolaite- ja puolihinattavan välimuotoa? Eli nostolaitemallia jossa olisi vapaasti pyörivä tukipyörän tapainen jonka varassa peräpää voisi käännöksissä ja kuljetuksissa normaalisti nojata?

Hämärästi muistelen tuollaisen idean jossakin olleen toteutettunakin mutta tarkkaa tietoa ei ole korvien väliin jäänyt.
Valmetissa tuo on ihan normaalia.
Uudet ja vanhat Valtrathan menee ku juna tiellä, ku vaa pitää rattia suoras. Mitä ite oon ajanu, niin uusia NHta ja JDtä ainakin saa tyyrätä tiellä koko ajan, että menee suoraa. 
Jaa, täälä näköjään kattotaan sylinteriluvusta, pystyykö jotaki hommaa tekemään raktorilla vai ei. Kyllä nämä nykypäivän isot 4-sylinteriset on painavempia ja tehokkaampia, ku vanhat 6-sylinteriset.

Paremmin jollaki 141 ännällä pystyy 5-siipisiä paluuauroja vetää, ku vanhalla kasitonnisella.
Noissa T4 ja N4 malleissa ilmeisesti aina mekaaninen vetokoukun laukaisu vai kuinka?ennen piti ainakin ottaa hyttijousien kanssa hydr.laukaisu
SAI ottaa hydr. laukaisulla. Vituttaa tuos 4-sarjas kiskoa sitä vinttaa, ku vanhemmas Valtras tartte ku vähä keinukatkaisinta koskettaa, niin koukku aukee.
5000een pitää näköjään lyödä 7,5l mylly, että pystyy 702n haastaa. :D
Ei tuos jousia oo, ku on pitkä akseliväli.
Virtaus pienimmälle, 10%, joikkarin lohkot saa kelluntaan, kun painat ylintä nappia ja lykkäät eteen ylös (1-lohko), ja/tai sivulle oikealle (2-lohko). Muut lohkot menee, kun pökkäät vivun ihan alas. Tämä kaikki siis niin, että virtaus on pienimmällä. Ainakin 3- ja 4 -sarjan malleissa näin.
niinno jos vetokoukuista puhutaan, nin kasitonnisarjan jenkeissä on parhaat koukut, sis jonnuissa. siinnä on koukku takapyörälinjan takapuolella ja vaikka vetäjässä on kokoa, nin parinkymmenen motin lietetiinu kääntyy sillä pienemmässä ringissä, kuin kuustonninelisatasella valtralla. ja se on sitten testattu, ettei ole kuulopuheita. se tuo koukun sijoitus mahdollistaa traktorin kääntyä liki 90 astetta suhteessa vetoaisaan.
Se, vaan jos vetopiste on kaukana taka-akselista tekee raktorista aika levottoman ajettavan tiellä, jos on isompi kärry persiis.
Aito suolahtelainen, eli valmetti on, 8100 on 7,4 L koneella, vapari,
Vakiona, turbon kun ruuvaat kiinni, alkaa tehoja löytymään.

8300 ja 8600  oli näitä Valmetin pelleillä olevia ferkuja, hytistä nämä
Tunnistaa ulkoapäin, 3000 srj. Ferkun hytti,

Samoten perästä tunnistaa kumpi kyseessä, moottori kummassakin  sisudiesel.

Se 8100 ei ole ihan lelu....   7,4 motti.
8100 on vapari 6,6l, 8200 on vapari isolohko, eli 7,4l.

Taitaa muuten 8100 olla joitaki malleja turpolla tehtaalta tulles.
Sivuja: [1]