Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Maknumi

Samaa mieltä. Vastatkaa mieluummin vaikka tohon mun iso-sampo kyselyyn. Tai ehdottakaa parempaa vaihtoehtoa kun kriteerit on ilmastoitu ja lämmitetty hytti jossa apumiehenpenkki, leveähkö pöytä vaunulla, siisti kunto, tehokas puintikoneisto, hinta alle 40teur verottomana.
Joo olen kuullut muiltakin että se on ensimmäinen juttu mitä pitää tarkistaa. Kuvissa kolakuljettimen etupää ja pöytä näyttää ehjiltä, joten siinä mielessä voisi jatkaa hankintaprosessia vaikka pyytämällä kuvia sisuskaluista. Mites noi isot sampot muuten, mitä tyyppivikoja joihin pitää varautua? Kulutusosia lienee noilla tunneilla jo vaihdettu aika paljon. Puintitunteja ei tulisi vuodessa kuin 60-70, joten monta vuotta saisi puida ennen kuin 4000h paukkuu 😀
Kun neljäsosa on kylvetty ja sade vaan jatkuu niin tuli nettiä selatessa puimurikuume. Siinä olis siistinnäkönen isosampo ja vielä sisäänajettukin. Mitäs noihin tulee vanhemmiten mitä kannattaa tsekata? Osaamista ja osiahan suomesta löytyy. Nh:lla aina puitu viimeset 20v mutta nyt tekis mieli siirtyä kotimaiseen.

https://www.mascus.fi/maatalous/leikkuupuimurit/sampo-rosenlew-sr-3065/lgjhlhek.html#
Turhamaisuutta tietysti monen mielestä, mutta kun "vanhassa" C10:ssä ei häiritse mikään muu kun se 70-lukulainen kuraläppä koneen kyljessä niin tuli mieleen että onko mahdollista korvata se C6/C8 2.0:n kovalla saranoidulla versiolla. Osakirjasta kun katselin niin aika lailla samaa osaa tuntuisi olevan tyhjennysruuvissa. Kaikkihan on tiestysti mahdollista, mutta kuinkakohan suuri projekti toi olisi.

Kiitokset kommenteista. Se hyvä puoli tuollaisessa varmasti olisi, että Sampon huolto-osaamista löytyy joka kylältä. Paria yksilöä kävin katsomassa, mutta eivät vakuuttaneet.
Kiinnostaisi moinen tappuri ja uuteen ei ole varaa eikä mielenkiintoa pantata peltoja. Mitäs noissa pitää erityisesti tarkistaa ettei ihan pommia tuu ostettua.
ykköskoneena on ollut Nyykkärin TX30, johon on saannut tehdä remonttia enemän kuin tarpeeksi


Mitäs remontteja tuohon on pitänyt tehdä? Eikös tuon pitäisi olla ns. luodinkestävä. Vai onko siinä jo useampi tuhat tuntia mittarissa?
Sivuja: [1]