Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - fffff

Muutaman kymmenen kokonaisala kaikkiaan.Onko viljaa pakko pitää nyt kierrossa mukana.Voiko koko alan kylvää nurmikasville vai pitääkö olla eri kasveja kuten riistapeltoa osa.Entä tukien kannalta paras vaihtoehto ilman viljaa.Nyt estynyt kesällä viljan kanssa toimimaan.
Samasta Nesteen jalostamon  putkesta  Teboilinkin  polttoöljy  tulee lehtitietojen  mukaan.  Lisäksi  tullut  Venäjältä   länteen tankkerit täynnä  näihin  päiviin  asti. Spot  eristä  maailmalta  sekoittavat  uutisten  mukaan  valkopesten länteen  tuleviin. Tankkerit  katoaa eli  transportterit  pois  päältä  ja  öljy  pumpataan  toiseen  tankkeriin   joka  on  hyvisten  puolella. Liikemiehet  tekee  rahaa  aina. Ei  me  tiedetä  varmasti  mitä  öljyä alkuperältään  se  Nesteen  rekka  tuo,
Savenmaa. Kaiken kokoisija  ja  mallisia
Jossakin  maatalousjulkaisussa  oli juttu   aikanaan  kun  NH  8080  oli  luovutettu  käyttöön  Mommilan  kartanoon
On se  kumma  kun eivät  osaa  kopioida hyväksi  ha*****a  rakennetta .Ainakin  70  luvulta  "Clysoonissa "  New  Hollannissa ollut  korkeat  kohlimet  kuulalaakereilla-. Kun  vielä  pohja  on   kapeampi  niin virtaus on  kovempi eikä nurkkiin  tartu . Ei  ole  kolmeenkymmeneen vuoteen  tarvinnut kohlimen   laakereihin  eikä  kohlimiin  koskea . Sampon " kakkosneloset " lätsällään  on tukossa  kun siikanen  ei  sovi  pyörähtämään  vaan  jää  nokalleen  kököttämään. Taulapääkin  tajuaa  ettei  matala  kohlin  kestä nytkyttelyä  eikä  yhtään  kohlinkammion  tukkeutumista   katkeamatta. Viimeinen  usko  järjen  voittoon  meni  kun  katsoin  erään      Sampo  3085  kohlimia . Nerot  oli  kasvattaneet  kohlin pinta alaa  jatkamalla  kohlimia  muttei  siirtäneet  kohlin  akselia  taaksepäin. Seuraus, kohlimet  oli  katkennut  akselin  takaa. Sama  kone  oli  katkaissut  kohlimet   myös  kun  Claassilta  kopioitu  pöyhinkela  kohlinten  päällä  oli  kietonut  olkia  ja  alkanut  tehdä  pyöröpaalia .  Viisas  oppii  kerrasta  mutta  tyhmä   ei  koskaan   
Menkää  hiekkalaatikolle  kinaamaan pojat.  Asiaan . Puimuri  jossa  ketjussa  oli  tarkoitus   keskustella  on  jo  estelty https://youtu.be/8TqC_SUqGQY      . Suur tilallinen Niko Ahlqvist   Vihdissä  jotenkin  kuvioissa  mukana   kun  sitäkin  esiteltiin .  Ihan  asialliselta  puimurilta  vaikutti  . Ei  tietenkään  isojen  valmistajien  tasoinen  mutta  hintakin  on  eri  luokkaa . Kelan  iso  halkaisija 800 mm on  isommasta  päästä  joten  puintikoneisto voi  olla  kohtuullisen  tehokaskin  .Viljat  saa  varmasti   puitua  tälläkin   jos  luotettavuus   ja  varaosahuolto  on  kunnolla  hoidettu.  Mekaniikka  tuskin  ongelma  kun  laakerit  ja  hihnat  on  yleisiä  tarvikkeita  . Sähkö  ja  eri oten  isomman  mallin   tietokone pohjaisuus   on  huollolle  haaste. Jos   kone  tekee  häiriön  onko  huoltoa  saatavana . Isoilla  merkeillä  on   maan  kattava  huolto palvelu  tietokoneineen .Tavalliset   korjaukset   tekee  pätevä   asentaja   puimuriin   merkistä  riippumatta   mutta  tietokoneihin   pitää   olla   merkin  omat  ohjelmat.
Joko  on kokemusta miten  idän  ihme  selviää  suhnien  kasvustosta . Onko  ergonomiassa  millä  vuosikymmenellä  verrattuna  Sampoon
50 sarjalaiset on  kaikki monikelaisia tehokoneita .Pääosin  samat hihnapyörät ja komponentit  oli 4,5 tai  6 kohliminen . Itse  ottaisin  mieluiten 8070    joka  muuten  kuin 8060  mutta alennusvaihteinen  voimansiirto   ja  nelilovinen vaihteisto  kuten  TX  malleissa . . Isompi  säiliö  ja  moottori  siinä  sivussa . Hydro  malli  olisi  iso  etu mutta silloin  on  valittava 8080  kun  8070 on  harvoin  hydrolla.   Moottori saisi  olla  tehokkaampi  ainaki  pienemmissä . Turbo  tekis  hyvää .Nuitten  pienempien  vetareita  katkeilee  joskus .  Toisilla  tuo  suora  akseli  ei  katkea  koskaan  mutta  repivällä  ajo tyylillä  jotkut  saa katkemaan. Tosin  vaihtaminen  helppo  kun  rengas  laakeroitu  akseliputkeen kuten  kurma autossa eikä  tunkkeja  tarvita.. .  Tuossa  jotain    teknisiä   tietoja   """"" New Holland
8060     New Holland
8060     New Holland
8070     New Holland
8080     New Holland
8080 mech   New Holland
8080 
Years   1983-1991   1979-1982   1982-1987   1978-1986   1978-1984   1984-1986   1984-1987
Engine   Ford   Ford   Fiat   Ford   MB   Fiat   MB
Engine Model   2715   2715   8061S   2714ET   OM 401   8361 SI   OM 421
Displacement (cm2)   6220   6220   5499   5945   9570   8102   10964
Cylinders (Turbo)   6   6   6 T   6 T   V6 T   6 T   V6 T
Power (BHP)   116   116   131   140   175   170   205
Alternative Power (BHP)   Ford 2725E 123       Ford 2725E 123   MB 140, MB 155, Fiat 155   MB 205       
Fuel Tank (l)   250   300   300   300   350   350   350
Transmission Type   mech   mech   mech   hydro   hydro   mech   hydro
Gears   3   3   3   3 (mech 4)   4   4   4
Speed (km/h)   1,7-24,6   1,5-22,8   1,5-22,8   1,2-25   0-25    -   0-25
4WD                     
Header Width (cm)   457   457   457   457   579   518   579
Alternative Headers   305-518   335
Mitäs kokemuksia NH 4,90 tai sen viisikohlimisesta isostaveljestä verrattuna kilpailijoihin.Näyttäis tulleen suurimmat muutokset sitten TC tulon parisenkymmentä vuotta sitten.Ohjaamo joka oli melupesä on viimeinkin saanut kumityynyt ja vivut on poistettu.Hiljainen paperilla miten käytännössä.Nelikohliminen saanut jälkipuintikelan onko puintitehoa?Seuloihin esiseula .Miten pelittää.Tankkikin on kasvanut.Onko Claas JD tai Sampon vastaavista vertailupohjaa tai miksei isommistakin uusista malleista
Sivuja: [1]