Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Muutaman kymmenen kokonaisala kaikkiaan.Onko viljaa pakko pitää nyt kierrossa mukana.Voiko koko alan kylvää nurmikasville vai pitääkö olla eri kasveja kuten riistapeltoa osa.Entä tukien kannalta paras vaihtoehto ilman viljaa.Nyt estynyt kesällä viljan kanssa toimimaan.
Samasta Nesteen jalostamon putkesta Teboilinkin polttoöljy tulee lehtitietojen mukaan. Lisäksi tullut Venäjältä länteen tankkerit täynnä näihin päiviin asti. Spot eristä maailmalta sekoittavat uutisten mukaan valkopesten länteen tuleviin. Tankkerit katoaa eli transportterit pois päältä ja öljy pumpataan toiseen tankkeriin joka on hyvisten puolella. Liikemiehet tekee rahaa aina. Ei me tiedetä varmasti mitä öljyä alkuperältään se Nesteen rekka tuo,
Savenmaa. Kaiken kokoisija ja mallisia
Jossakin maatalousjulkaisussa oli juttu aikanaan kun NH 8080 oli luovutettu käyttöön Mommilan kartanoon
On se kumma kun eivät osaa kopioida hyväksi ha*****a rakennetta .Ainakin 70 luvulta "Clysoonissa " New Hollannissa ollut korkeat kohlimet kuulalaakereilla-. Kun vielä pohja on kapeampi niin virtaus on kovempi eikä nurkkiin tartu . Ei ole kolmeenkymmeneen vuoteen tarvinnut kohlimen laakereihin eikä kohlimiin koskea . Sampon " kakkosneloset " lätsällään on tukossa kun siikanen ei sovi pyörähtämään vaan jää nokalleen kököttämään. Taulapääkin tajuaa ettei matala kohlin kestä nytkyttelyä eikä yhtään kohlinkammion tukkeutumista katkeamatta. Viimeinen usko järjen voittoon meni kun katsoin erään Sampo 3085 kohlimia . Nerot oli kasvattaneet kohlin pinta alaa jatkamalla kohlimia muttei siirtäneet kohlin akselia taaksepäin. Seuraus, kohlimet oli katkennut akselin takaa. Sama kone oli katkaissut kohlimet myös kun Claassilta kopioitu pöyhinkela kohlinten päällä oli kietonut olkia ja alkanut tehdä pyöröpaalia . Viisas oppii kerrasta mutta tyhmä ei koskaan
Menkää hiekkalaatikolle kinaamaan pojat. Asiaan . Puimuri jossa ketjussa oli tarkoitus keskustella on jo estelty
https://youtu.be/8TqC_SUqGQY . Suur tilallinen Niko Ahlqvist Vihdissä jotenkin kuvioissa mukana kun sitäkin esiteltiin . Ihan asialliselta puimurilta vaikutti . Ei tietenkään isojen valmistajien tasoinen mutta hintakin on eri luokkaa . Kelan iso halkaisija 800 mm on isommasta päästä joten puintikoneisto voi olla kohtuullisen tehokaskin .Viljat saa varmasti puitua tälläkin jos luotettavuus ja varaosahuolto on kunnolla hoidettu. Mekaniikka tuskin ongelma kun laakerit ja hihnat on yleisiä tarvikkeita . Sähkö ja eri oten isomman mallin tietokone pohjaisuus on huollolle haaste. Jos kone tekee häiriön onko huoltoa saatavana . Isoilla merkeillä on maan kattava huolto palvelu tietokoneineen .Tavalliset korjaukset tekee pätevä asentaja puimuriin merkistä riippumatta mutta tietokoneihin pitää olla merkin omat ohjelmat.
Joko on kokemusta miten idän ihme selviää suhnien kasvustosta . Onko ergonomiassa millä vuosikymmenellä verrattuna Sampoon
50 sarjalaiset on kaikki monikelaisia tehokoneita .Pääosin samat hihnapyörät ja komponentit oli 4,5 tai 6 kohliminen . Itse ottaisin mieluiten 8070 joka muuten kuin 8060 mutta alennusvaihteinen voimansiirto ja nelilovinen vaihteisto kuten TX malleissa . . Isompi säiliö ja moottori siinä sivussa . Hydro malli olisi iso etu mutta silloin on valittava 8080 kun 8070 on harvoin hydrolla. Moottori saisi olla tehokkaampi ainaki pienemmissä . Turbo tekis hyvää .Nuitten pienempien vetareita katkeilee joskus . Toisilla tuo suora akseli ei katkea koskaan mutta repivällä ajo tyylillä jotkut saa katkemaan. Tosin vaihtaminen helppo kun rengas laakeroitu akseliputkeen kuten kurma autossa eikä tunkkeja tarvita.. . Tuossa jotain teknisiä tietoja """"" New Holland
8060 New Holland
8060 New Holland
8070 New Holland
8080 New Holland
8080 mech New Holland
8080
Years 1983-1991 1979-1982 1982-1987 1978-1986 1978-1984 1984-1986 1984-1987
Engine Ford Ford Fiat Ford MB Fiat MB
Engine Model 2715 2715 8061S 2714ET OM 401 8361 SI OM 421
Displacement (cm2) 6220 6220 5499 5945 9570 8102 10964
Cylinders (Turbo) 6 6 6 T 6 T V6 T 6 T V6 T
Power (BHP) 116 116 131 140 175 170 205
Alternative Power (BHP) Ford 2725E 123 Ford 2725E 123 MB 140, MB 155, Fiat 155 MB 205
Fuel Tank (l) 250 300 300 300 350 350 350
Transmission Type mech mech mech hydro hydro mech hydro
Gears 3 3 3 3 (mech 4) 4 4 4
Speed (km/h) 1,7-24,6 1,5-22,8 1,5-22,8 1,2-25 0-25 - 0-25
4WD
Header Width (cm) 457 457 457 457 579 518 579
Alternative Headers 305-518 335
Mitäs kokemuksia NH 4,90 tai sen viisikohlimisesta isostaveljestä verrattuna kilpailijoihin.Näyttäis tulleen suurimmat muutokset sitten TC tulon parisenkymmentä vuotta sitten.Ohjaamo joka oli melupesä on viimeinkin saanut kumityynyt ja vivut on poistettu.Hiljainen paperilla miten käytännössä.Nelikohliminen saanut jälkipuintikelan onko puintitehoa?Seuloihin esiseula .Miten pelittää.Tankkikin on kasvanut.Onko Claas JD tai Sampon vastaavista vertailupohjaa tai miksei isommistakin uusista malleista