Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
mut onko kapula aina mukana? tota moni mannau ku onkii sen toisen takin taskussa kun ei enää tarvetta...
Sattui tällainen tapaus. Rouva ajoi kaupunkiin, mutta kun piti kotiin ajaa, niin auto ei käynnistynyt, kun avaimet olivat isännän taskussa kotona. Siis ei meillä, vaan naapurissa. 
Yleensä auto ilmoittaa ennen sammutusta, että avain ei ole sisällä. Toki sen saa sammutettua pitämällä nappia painettuna muutaman sekunnin, siinä vaiheessa on sitten ihan oma syy.
btw. onko teille joku avaimella avattava auton lukko joku onkelma???
Ei kai se ongelma ole, turha välivaihe vain. Samoin kuin avaimen survominen virtalukkoon. Millä lailla avaimen käyttö ovien lukkojen aukaisuun ja auton käynnistämiseen on parempi, kuin vaihtoehto jossa nuo kaikki onnistuu koskematta avaimeen?
eipä ole ollut ongelmia, yhtälailla ne lukot on jäässä avaimillakin avattavissa jo on ongelmakelit. Mut happamia sannoi oksa kun eka kertaa koslan näki. Piti kirjoittaa (tesla). Mut harvalla tavan tallaajalla noita tesloja on, vai onko tää maatalous nykysin sellanen rahasampo että niitä ihan oikeesti on viljelijöillä.
Eihän Model 3 ole edes kalliimpi kuin suomalainen keskiverto uusi auto. Itseasiassa lähes 8000€ halvempi jos takavetoisen ottaa. S ja X sitten eri asia 100k€+ lähtöhinnallaan.
Oma auto tuo kahvat ulos, kun menee avain taskussa lähelle. Sitten kun auton läheisyydestä poistuu, menee ovet lukkoon automaattisesti.
Ja jos sattuu avainkäikäleestä patteri loppumaan, niin fyysisellä avaimella saa oven auki ja sisälukijaan avainkorttia vilauttamalla auto käynnistyy, vaikka patteri olisi loppu.
Eihän sen täynnä pidä ollakaan.
Itselle vähimmäisvaatimus on adaptiivinen vakionopeudensäädin, sähköikkunat nyt onneksi löytyy kaikista niistä autoista, joissa tuo vakkari on. Automaatti-ilmastointi ja käyttövoimana sähkö. 
Meillä taitaa olla aika lailla samanlainen maku .... lisäisin tuohon vielä lämmityksen etäohjauksen kännykällä ja vetokoukun.
Toki nuokin. Etäohjaus taitaa melkein kaikista sähkäreistä löytyä, vetokoukkukin löytyy omista. 😁 Ja Keyless entry on myös hyvä olla.
Itselle vähimmäisvaatimus on adaptiivinen vakionopeudensäädin, sähköikkunat nyt onneksi löytyy kaikista niistä autoista, joissa tuo vakkari on. Automaatti-ilmastointi ja käyttövoimana sähkö.
Kyllä hammasta naarattaa, kun 50k€ sähköautolla ajaminen on kuukausitasolla halvempaa, kuin jollain parin kympin bensakrematoriolla.
Kauvanko häätyy aijaa, että Nikko-auton hintaero kuittaantuu (50 k€ vs. 20 k€)...? 🎅
Vai kerkiääkö siinä tulla jo patterien vaihtoki siihen Nikko-authon...? 🎅
Eipä minua kiinnosta ajat, vaan se mitä kk maksaa. Auto vaihtuu uuteen 3-5v välein ilman käsirahaa. 4800€ menee vuodessa vähemmän käyttövoimaan, kuin entisellä bensa-autolla.

Ja vaikka pitäisi pidempäänkin, niin 8v on akkutakuu. Eli akun leviäminenkin on toisen tai kolmanne omistajan murhe.
Bemarissa vaihdetaan kone jo toista kertaa 8v omistuksen aikana ja Vaggilaisten dsg:t saattaa olla jo kolmatta kertaa pöydällä, ne vaan maksaa artisti.
tottumus toinen luonto. ja ite huomannu et se mikä on toiminu vuosiakausia huomaamatta ja laitettuna sen aikaisin ohjein ni jos jotain uutta joutuu moiseen ni eipä ohjetta löyty enää mistään ja sit ei muista yhtään kuin olis pitäny... mut jos nuiten kans räplää yhtämittaa ni kait se taito pysyy.. mut miulla ainakii unohuksen lumet tuloo aikas äkkiä. tuossa oli hauska ku 23 v yritti laitella tuota ja sanoi et itele laitto jo 3 vuotta sitten ni ei mitään muista miten pitäis... kun se ei toiminukaan ootetulla tavalla..
Missä Neuvostoliiton peräkylässä alle kolmekymppisetkin on noin uuvatteja teknologian kanssa?
3150 lähti mäkeen, kun ei kestänyt kuin turvemaita. Liian heppoista tekoa on Kronoksen jouset, siksi Tume kiinnostaisi. Tume tulossa yksinomaan turvemaille nyt.
Ja tosiaan tuo 380 vielä katselussa, että saa pikku Peuralla vedeltyä mukavasti.
Kyllä hammasta naarattaa, kun 50k€ sähköautolla ajaminen on kuukausitasolla halvempaa, kuin jollain parin kympin bensakrematoriolla.
Tämän on kyllä moni muukin huomannut, alkaa uudenkarheat Merssut ja Pasuunat vaihtumaan työpaikalla sähköisiin.
Sekalaisten verstaiden omistajat mm. Tattarisuolla, todellisessa ryjäkasassa, ovat suurin joukoin hankkineet päällikköparkkiin Teslan. Ei ole enää oven edessä kauhtuneita Porscheja eikä edes linttaan ajettuja 2000-luvun alkupuolen eemelimersuja.
Toki on vaikutusta sillä, että sähköautolla ajajajan ei tarvitse kovin suuresti osallistua valtion verotulojen kartuttamiseen. Lisäksi autoedun arvo on alempi ja hankittaessa maksettava autovero on käytännössä poistettu.
-SS-
Kyllähän moni asia vaikuttaa sähköauton hankkimiseen. Ja autoverohan on tosiaan pyöreä 0€. Kyllä saa laskukoneessa olla häikkää, jos 40k€+ työsuhdeautoa valitessa ottaa jonkun muun, kuin sähköauton. Ja onhan suurin osa sähköautoista todella hyvin varusteltu. Lisäksi tilanne on nyt se, että mieluummin ottaa sähköauton käyttöedulla kuin vapaalla autoedulla, että saa vähentää 10snt/1km työmatkoista ja maksaa muutaman kympin vähemmän leasingmaksuja.
Kyllä hammasta naarattaa, kun 50k€ sähköautolla ajaminen on kuukausitasolla halvempaa, kuin jollain parin kympin bensakrematoriolla.

Tämän on kyllä moni muukin huomannut, alkaa uudenkarheat Merssut ja Pasuunat vaihtumaan työpaikalla sähköisiin.
Kyllä nämä aloittajan ketjut tarjoaa aina viihdettä.

Mies pihalla kuin tamppoonin naru ja älylaitteet vapahtajan vanhoja.
Mites Tume Harrow R, onko kokemuksia? Kapoisten sarkojen äestämiseen pitäisi joku nostolaitekone olla, hyi hitto.
Nyt on sähköauto tilattuna, ei tarvitse hassata 400€+/kk käyttövoimaan.