Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 48

Viestit - Realisti

Pakokaasujarru tuossa mun pumassa säästää kivasti ajojarruja, jos uutena nopean koneen ostaa ei saisi pakokaasujarrua jättää ruksimatta.
Mun mäkkäri on rikki! Hajonnut itsekseen hallissa! Toisen puolen rengas melkein tyhjä nimittäin.
Vistechin levityskalusto on rosteria, siinä on säädettävät siivet.
Peruskone ilman mitään turhaa, mekaanisesti sama kuin apv ja tehty Itävallassa. Hinta vain halvempi kuin "laatumerkeissä"
Realisti ajoi muistaakseni parhaaseen vuorokauteen vajaa tuhat paalia mäkkärillä. Eli se 100 000 tulee jo kolmessa vuodessa kun reilu kuukauden päivät on kelejä.


Justjuu.

Vaikkapa 960 kpl /24 h = 40 paalia/tunti = 1,5 min/ paali. Ja tämä ilman taukoja (joita mäkkärillä ei muuten tullutkaan). 

Korjatkaa jos laskin väärin.

Schaiban väännössäkin kannattais joku roti pitää.

Ei tosiasioista kannata paskaa puhua. Karvan vajaa 25h ajettiin sateen alla, kohtuullisen kuivaa tavaraa 8-9m vedetty yhteen karhottimella ja jotain 960 paalia tuli. Muovit, polttoaine ja kahvit tuli pellolle.
Edit: niin ja kahden eri talon rehuja, urakkatilan ja omia. Siirtymä pisimmillään 15km.
Jokainen joutuu itse kantapään kautta kokemaan fusionin ennen kuin tajuaa sen... Kuinka helppoa sen paalirehun tekeminen voikaan olla. Itelle ei äkkiä tule toista konetta mieleen millä voi lähteä hyvin mielin urakoimaan 5000-10000 paalia kesässä yli 50 000 ajettuna.
Jos tahtoo hienoja ominaisuuksia niin ostaa niitä, mutta jos haluaa paaleja helposti ja luotettavasti niin toistaiseksi fusion on ainoa ratkaisu. I love it.
Ei pidä unohtaa, Jotta ab alueella nuori saa vieläkin avustusta 50 prosenttia ja korkotukilainan. Eikä c:llä tuo ole paljoa huonompi. Jos on nuori ja hyvät lähtökohdat, ei liikaa velkaa ja peltoasiat kunnossa, niin ei muuta kun navettaa pystyyn.

Tuolla Antti vähän aiemmin laskeskeli palkkoja. Asia on just noin, kyllä se rakennus tulee maksettua mutta mitään kunnollista korvausta hukkaan menneelle ajalle ei tällä hetkellä saada. Onneksi rakentamisvaiheessa ei vanhaa velkaa ollut ja kohtuu summa omaa rahaa oli varastoitu hankkeeseen niin nyt voidaan elää pelkän korkotukilainan kanssa. Toki senkin lyhennys ja korko vie nykyhinnalla parin kuun maitotilit.
C-alueesta ylöspäin tulee mikä tahansa koppi maksettua, eri asian onko siinäkään mitään järkeä.

Se on vähän sellainen juttu? Että vaikka saisi 100% avustukset. Niin jos jokainen tuotettu yksikkö tuottaa tappiota niin se kannattavuus on vähän kyseenalaista? Että kannattaako sitä koppia laittaa pystyyn. Mutta kuten todettua niin pohjoisessa kuokkaa maahan ja sitä rataa. Täällä etelässä valitettavasti kun tukia tulee huomattavasti niukemmin niin laskelma näyttää vähän erilaiselta...

Ab-c1/c2 tällä hetkellä tukiero on täysin mitätön, eli sillä ei kyllä tuotannon kannattavuutta ratkaista.
Jokainen joko investoi tai sitten jollain aikavälillä lopettaa.
Tällä hetkellä vanhassa remontoidussa parsipuuhalassa pyörii ~46 lehmää ja meijeriin lähtee maitoa ~400 000L. Tarkoitus olisi ens syksynä tehdä noin 10 paikkaa lisää ja optimoida tuotantoa vanhassa et lähtis se reilu puoli miljonaa litraa.
Meillä tää vanhan optimointi on pakkorako kun on investoitu yhden isohkon robottinavetan verran peltoon, ja koko ajan raivataan lisää. Toinen vaihtoehto olis ollut tehdä se robopuuhala vaan peltoa ei olis ollut.
Työlästä tää vanhan korjaaminen on, jona vuosi 2009 jälkeen on rakennettu jotain. Kahta ekaa pätkää osin lainarahalla ja sen jälkeen tulorahoituksella. Työlästä se on mutta edullista, ja velat lyhenee hiljalleen kasvamisen sijaan.
Tällä hetkellä 40 maidossa olevalla menee kompleksin hoitoon kahdelta hengeltä 2x2h ja päivällä ja illalla appeen lykkäilyt päälle.
Jossain kohtaa varmaan aletaan uutta tekemään todennäköisesti ainakin alkuun hartiapankilla, mutta ajankohta vielä hieman auki.
Minäkin aikanaan kehuin viconeita ja kuhneja tällä palstalla, mutta kyllä sitä kummasti on mchale-vuosien aikana mieli muuttunut... Ei sitä käsitä ennen kuin on kokeillut. 45000 paalattu mäkki menee paljon huolettomammin kuin uusi kuhn.
Taisin maksaa omasta koneesta viime keväänä 350 000 Sek vat0%. 24000 paalia, leveät renkaat, paalinkäännin ja kaikinpuolin siistissä kunnossa.
Ja nyt pyynti 47000. Reilu Kympin tulonsiirto konekauppiaalle. Hehheh.
Siitä saa rahaa kun Fusionilla paalaa  8)

Joo ei kävis enää mielessä alkaa kuhneilla leikkiä... Entinen tais pudottaa 22 000 paalin aikana hintaansa 4000€...
Taisin maksaa omasta koneesta viime keväänä 350 000 Sek vat0%. 24000 paalia, leveät renkaat, paalinkäännin ja kaikinpuolin siistissä kunnossa.
Onpas mukava lukee tätäkin viihdepalstaa välillä. Entinen fusion2 oli 22 000 -44 500 paalia meillä, ketjut vaihdettiin 10k paalin välein eikä mitään muuta jos ei jotain letkuja ja noukinpiikkejä lasketa. Myin koneen naapuriin jossa sillä ajettiin taas tonni viime kesänä ilman ongelmia. Ostin viime keväänä Ruotsista 24000 ajetun -10 mallisen koneen, nyt siinä 30k mittarissa eikä taaskaan ollut mitään remontteja. Eiköhän tuolla vielä 20k päästele huoletta, eikä ollut aikomus vaihtaa mitään ketjupyöriä...
Voi Kristus mitä settiä ketjun alussa, vuoteen en ole tätä paskasaittia avannut mutta saadun vinkin takia oli pakko...
Kaverin navetta joka ainakin aiemmin seurasi myös tätä palstaa, että kannattais vähän miettiä mitä sieltä nimimerkin takaa huutelee. On se sen verran pysäyttävä tilanne että taitaa harvassa olla kaverit jotka alkaisi tällaista vakuutuspetoksen takia tekemään, ja nekin jotka tekisi taitaa olla linnassa tai suljetulla.
Mutta just tilan isäntä kehui että melkoinen turistikohde on heidän navettavainaasta tullut, se on kumma kun pitää käydä raatoja kattomassa aamu- ja iltahämärissä salaa. Itse kävin talon isännän kanssa tuolla ja täytyy sanoa että huonot on ollut unet kun tilanteen näki paloiltana ja sen jälkeen. Ei ollut paljoa pelastettavaksi.
Melko kova kaveri on jolla ei yhtään ota psyykkeen päälle kun tuon näkee, vaikka itsekin on useampi sata teurasta laitettu pois ja kymmeniä jouduttu lopettamaan. On tuo niin eri tilanne.
Mutta jokatapauksessa tämä agronetin paskajournalismi ei ikinä petä, täällä aina paska on paskaa!
Molempiin kysymyksiin: kyllä.
Se porsiminen loppuu kun laittaa sen oikean tasapainotettiin kardaanin ja tukilaakerit, vakio-osilla tuosta kohtaa särkyy ennen pitkää.
Maxxumiin tuli sarjan mukana kardaanin tukilaakerointi, muuten ei kestä noita vauhteja. Kai ne edelleen sitä tekee.
Sivuja: [1] 2 3 ... 48