Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 28

Viestit - Highlander

Mulla on 3401 MegaVitesse. Olisko se 32mottinen. 200 heppasella liikkuu ihan hyvin. 3x3.4m karhoja vedetty yhteen ja viikossa tehtiin 170ha. Omat 45ha tein yhdessä vuorokaudessa. 1-6km matkalta.
Viimekesän ja n.200ha kokemus 881 pöttingeristä. Ostin sen Saksasta huutokaupasta ja todella positiivinen yllätys kuin hyvässä kunnossa kone oli. Vm2012 eikä piikinkulmat olleet vielä juuri pyöristyneet. Hintaa oli puolet kotimaisista vaihdoksiin joihin myyjä sanoi että onhan toi urakointikäytössä ollut että uusi maksaa näin ja näin paljon. Etupyörää pidän epätasaisella ehdottomana ja kapea-alaista karhoa tekee.
Vesipeti pitäisi toimia myös parsinavetassa.
Mulla 3m SK ja siinä lata. Tulee seuraavaankin on hyvä kevytmuokatulla ja olkikasat sillä myös hajottaa. DS vantaissa ollut jotain ongelmaa ja itse niitä himoitsen ainoastaan helpon rasvattavuuden johdosta. Sitkaimet on aivan turhat minun mielestäni noin kapiaan koneeseen.
Täällä suunnitelmissa vaihtaa 8tn Komatsun pyöräkone joko Weideman, Schäffer tai JCB 320 tyyliseen ylettyvään pyöräkuormaajaan. Pikkasen lisää ylettyvyyttä vaatii mutta käyttö pääasiassa siilolla, appeenlappaus, soramontulla ja muutemakuukausi kaupungissa lumitöissä. Miten lie noi teleskoopit kestää siipilumikauhalla pitkiä päiviä ajamista? Onkohan kenellä noita käytössä kiinteistöhuollossa?
Tapit oli enne vuotta 2003? Olleissa koneissa meltoja mut me varmaan no vaihdettu kovempiin kaikissa. Kouvolassa taitaa olla yli 5000ha ajettu 4m kone jossa tais olla vain vaihdettu noi tapit olisiko 2002 vai jopa vanhempi malliltaan. Alkupään koneissa myös se taempi juosikuorman säätö akseli oli siten että taivuttivat jousia akselin ympäri ja venähti muuttui joskus 2003 mulla eka oli 2004 ja siinä korjattu. Joskus 2009 tuli vesijohtoputkien tilalle kurttuputket siis suppiloilta vantaille. Suppilon muotoa muutettu kanssa joskus 2004 paikkeilla ettei heitä multaa niin herkästi tukkimaan putkia. Nämä suurimmat muutokset mitä muistuu ja takapyöräthän oli jo mainittu.
Itse tilasin Agrimarktista osat omaan Pegasukseen. 219€ oli toimitettuna 7 piikkiin kärjet ja siivet. +700€ olisin ollut Agrimarketin hinta. Ensimäiset ajot tosin vasta ensiviikon alussa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: VERSU
: 30.08.15 - klo:02:50
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.
Mun 700 mylläs märkää niin nopiaa viimesyksynä ettei etukuirmaimella kerinny lumikauhalla mättää. Kuivan kanssa sitten palaa hermot ja tupakkaa. Sukkulakärry pitäs jostain katella kun baggeri ettei oikein toimi se puimurista tyhjennys.
10-15 paikkaa joista osan vois ruokkia appeella hoidettavia/valvottavia ja osassa vosi olla umpeen menevät köyhällä säiliksellä/kuivalla heinällä.
Jotenki luulis että kun itse pääsee auton tekemään niin siitä tulisi  sitten tyylikäs ja hieno. Sama kun nää tyningit. Että miten se ruma auto voidaan saada vielä rumemmaksi. Mut niinhän se on et ite kun tekee saa mieleisen vai oliko et just mitä sattuu tulemaan? Onhan se tietty se tyylikkyys käsitys 20vuodessa hivenen muuttunut mut tuskin toi kaunis oli silloinkaan.
Eilen tuli sähköpostissa Y-Agron kevät tarjouksia.
Siellä luki että V&N XM 850 ST HD 4 siipisenä maksaa 11900€
Vaihtoehdot vissiin hupenevat, mikäli etsii oikeaa, mutta leveämpää, suorakylvökonetta? VM:n 6metrinen puhallinkone? :-X

Sepä se. Miten ne väderit ja hörssit voiko niillä ajaa sängelle vai vaatiiko ne erillisen muokkauksen? Tietty hinnatkin voi olla niin kovia ettei köyhän kannata katsellakkaan.
Mulla on just tulossa rekallinen etukuormain työvälineitä ja itse ostin karhottimen huutokaupasta molemmat kuormat ihan pohjois saksasta. Nyt vaan sattui silleen ettei se pienekkään mitenkään pieneksi korkeutta meinaa jäädä 3.7m et alle 3 pitäs saada ja meinaa siksi rahti karata käsistä. Aattelin vielä yhden Amazonen Pagasuksen siihen kyytiin ottaa. vai onko jollain jotain pientä. 2.5 metriä on toisessa ja 7-4.5 olis ehkä toisessa autossa. 5 numeroon oon jo soittanu sakuissa ja aina sysää mut seuraavalle. Jouko Pasi on muuten yksi kuka tota saksa konsultointia tekee ihan työkseen että häntä käyttäisin jos enklanti ei vastapuolelta luonnistu.
Niin siis 2 konetta korvattaisiin yhdellä kuskeja kuitenkin kaksi ja juuri liikennöinti pelloille se hankaluus joka rajoittaa. Siltoja, rakennuksia ja puita joita ei voida kaata. Lohkokoko tietysti hehtaarista ylöspäin että geminin taitto vie kyllä paljon tupakkaa. Sarkaojoista sentäs ollaan pääsääntöisesti päästy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 28