Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - Partson

Katsos, maahantuomani Stark murskain mainittu, ja mitäs sitä itsenäisyyspäivänä muuta tekemään kuin netissä roikkumaan.
Korjataan alkuun yksi mielikuva. Stark murskaimet tulevat Liettuasta, eli ovat made in EU kuten mainoksessa seisoo. Myyty on, paljon, kuten niin ikään mainoksessa sanotaan. Itse olen vaatimaton kehumaan omiani, mutta yleensä tuntuu että asiakkaat olisivat olleet tyytyväisiä ostokseensa, vaikka ovat oikeita töitäkin näillä koneilla tehneet.

Stark on edullinen, koska meitä on täällä tasan yksi henkilö töissä ja koneen varastointi- myynti- ja toimitusprosesseista on otettu kaikki ylimääräiset askeleet pois. Pienempi määrä ihmisiä tekee vähemmän asioita. Yksinkertaista. Olen kyllä asiakkailleni kertonut että enemmänkin saa maksaa, mutta toistaiseksi kukaan ei ole halunnut tähän tarjoukseen tarttua.

Varaosien saannista sen verran, että lähin varaosamyymälä on asiakkaan puhelimessa. Osia on minulla varastossa, ja toimitukset hoituu kotiovelle postilla tai kaukokiidolla. Taitaa yleensäkin olla yleinen trendi kaikissa koneissa niin että ne varaosat on muutenkin jossain muualla kuin lähimmän jälleenmyyjän hyllyssä. Niin että tilata ne täytyy muihinkin koneisiin, jos ei asiakas itse, niin jälleenmyyjä tilaa.


Menipäs taas korkeammaksi matematiikaksi yksinkertainen asia. Määritä "linströmin vakio" ! Annetut luvut: alkuperäinen väärin ilmoitettu ulottovuus 280cm. Siihen lisätään 60cm ja saadaan yhteenlaskun tulokseksi 330 cm (280+60) = 330 Eli millä "vakiolla" tässä tapauksessa yhteen laskun 280+60 tulos (340) pitää kertoa että saadaan oikea tarkoitettu tulos 330cm . Vai mikä tässä oikeastaan pitikään paikkansa? Kuka olikaan se myyjä? Vai oliko tämäkin näitä ... ihan sama mitä kirjoitetaan kunhan kirjoitetaan. Ei ne paikkaansa pidä kumminkaan tai voihan ne osaksi pitääkkin :)

Muokataan nyt vielä , vaikka meni jo turhaan piruiluksi.
Saattoipa tulla pieni näppäilyvirhe, 5-näppäin on kätevästi 6-näppäimen vieressä, tai sitten jokin tuntematon voima sumensi laskentataidon toistaiseksi pysyvästi
Ai siis kiinalainen...😂? En edes tarkistanut kun luulin että suomalainen! Mutta jos hyväksi kehui, niin mitäs Siinä! Odotellaan jos jollakin on enemmän kokemusta.

Nyt en kyllä ole varma. Eipä tuota äkki Googlailulla edes löytynyt, siis valmistusmaata. Mutta Suomi se nyt ei ihan varmasti ole, se mainittais. Taisi tässä ketjussa tuo olla mainittuna vähän ennemmin :) Jotakin "Stark" leikkuria on mainostettu made in Eu , senkään hinta ei ole paha, mutta ulottuvuus keskilinjasta vain 280 . työlevys muistaakseni 220 myöskin. Tarmolla esitteen mukaan 300cm keskilinjasta.  Jos kokemuksia niin mielelläni kuulisin molemmista ... rehupeltojen murskaukseen. Kesannot ja hömpät menee niittomurskaimella :)
Käyttäjäkokemuksia en voi Starkista antaa, mutta tuo ulottuvuustieto on korjattava. 220 työleveydellä oleva mallin ulottuvuus traktorin keskeltä on 330cm. Aikaisemmin ilmoitettu 280cm johtui sekaannuksesta, tehdas ilmoitti sivusiirron määrän traktorin keskeltä kulmavaihteen kylkeen, eikä terärungon kylkeen. Tuosta johtuen ulottuvuudesta "puuttui" 60cm.
Stark murskain on valmistettu liettuassa.

Mitä tästä opimme? Aina ei pidä uskoa myyjän antamia tietoja
Pitäis kokeilla ostaa vaikka ikh:ta (sama ilmeisesti mitä partson myy)
Sen verran korjaan, että ei ole sama kuin mitä ikh myy. Ostan teräni suoraan Stella Srl:ltä italialaiselta terävalmistajalta. Se mistä ikh omansa hankkii, en tiedä, muttei ainakaan tuolta.
Jeantiliin on kauttani saatavissa volframi pinnoitettuja teriä, hinta selviää parhaiten kysymällä. Kukaan ei ole niitä jeantiliin kaivannut niin en ole hintaa selvittänyt.
Stellan terien laadusta osaan sanoa vain sen että naapuri ainakin vielä tervehtii vaikka sille olen paalaajan ja noukinvaunun terät myynyt, ja kyllä ne apevaunun teriä ostaneet asiakkaat, nekin vielä juttuhin tulee, hurjimmat jopa ovat hankkineet lisääkin teriä.
Terävalmistajilla on useita malleja, eri paksuisisia ja pituuksisia, toiset on enemmän taivutettu kuin toiset. Tuo y-terä malli mitä olen tarjonnut cabeen on valikoitunut mm. sen perusteella että ko konevalmistaja itse on käyttänyt juurikin tuota y-terämallia, kuin myös terän valmistaja on vahvistanut asian että tämä nimenomainen y-terä kuuluu laitevalmistajan mielestä siihen vasaraterän paikalle.

Miksi laitevalmistaja on päätynyt tällaiseen ratkaisuun, en osaa sanoa. Ehkä se on raha kysymys. Valmistajalle on edullisempi pitää hyllyssä vain yhtä mallia joka sopii jotenkin kaikkeen kuin kaikkiin sovelluksiin parasta mahdollista palikkaa.
Mutta oli mikä merkki hyvänsä,terien kans kandee olla tarkkana.Itte ostin Partsonilta y-terät cabeen ja muutaman tunnin ajon jälkeen rumpu hakkaantunu liki puhki :( Pienellä säästöllä iso vahinko :(
Kun nyt otit asian esiin niin...

Näissä kelatyyppisissä murskaimissa on terät yhdellä pultilla kiinni siten että esteeseen törmätessä terät pääsevät taipumaan taaksepäin, ja näin vähennetään terävaurion riskiä. Mitä kevyempi terä ja/tai kiinteämpi este (paksumpi vesakko, maa, kivi, kuorma-autonrengas, sohva, kaikkea löytyy) niin sitä lujemmin terä iskee taaksepäin. Ajettaessa kovissa olosuhteissa, terät luonnollisesti lyövät useammin rummun pintaa. Vesakkoa ajettaessa, y-terä, keveytensä vuoksi, lyö taakse helpommin kuin vasara.
Väistäessään taaksepäin terän liikettä rajoittaa ainoastaan rummun pinta. Tarpeeksi usein ja tarpeeksi lujaa rummun pintaan lyötynä, terä jättää rumpuun jäljen. Y-terän taka puoli on tietenkin terävämpi kuin vasaraterän, joten y-terä myös jättää herkemmin jälkiä roottoriin.
Tietenkin jälkien määrään vaikuttavat rummun materiaalin laatu ja terän materiaali ja laatu, työskentelyolosuhteet, murskattavan materiaalin laatu jne jne.

Teristä sen verran että saman valmistajan teriä käyttävät monet konevalmistajat ja mm. sen vihreän italialaisen virallinen maahantuoja ja samaa y-terää asennetaan tuon merkkisiin koneisiin jo tehtaalla.

Kiitos.. ja anteeksi.
Koska täällä ei saa mainostaa niin en kerro että olisi kiikarissa eurooppalainen valmistaja 180 - 200cm piennarmurskaimelle, kilpailukykyiseen hintaan. En ole sivuilleni laittanut aiheesta vielä sanaakaan, mutta kyselyjä saa laittaa.
En kerro enempää ettei mene mainostamiseksi.
Toistamiseen pitää linkittää vähän järkevämpi vaihtoehto metalliromuille:

http://www.haklift.com/naytatuote.php/vetohihnat-hinaushihnat-hinausraksit

6m pitkä, 70tonnin vetolujuus, paino reilu 15 kiloa.
Jos ei anna luonto periksi ostaa vetohihnaa/raksia, niin normi nostoliina/raksi toimii samalla tavalla. Nostoliinoissa/päällysterakseissa varmuuskerroin on 7, nostoketjuissa 4. Eli tonnin liina kestää vetoa 7 tonnia, ketju 4.
Tuollaisessa 70 tonnin vetoraksissa on sisällä 10 tonnin päällysteraksi.
Toki nostoon tarkoitetuissa rakseissa ja liinoissa ei ole valmiita koukkuja päissä.

Ei, en itse tätä keksinyt, vaan asiakkaat ovat kertoneet.
por-15 http://mve-online.com/index.php/ruoste/por-c-120_123?osCsid=q3d47agub7jgnr6m503c191gp4
Pysyy kuin tauti, voi levittää pintaruosteen päälle, kunnon myrkkyä. Olen käyttänyt useasti ajoneuvokaluston alustanosiin. Kestää suolaa ja lillinkiä.

Kotoisempi vaihtoehto: terva
Tarmoista en ole kuullut, mutta asiakkaiden kertoman mukaan kellfrit, matengit ja agf:t on ihan kelpo pelejä hintaansa nähden. Toki mihinkään raskaaseen urakkahommaan niillä ei pidä ruveta, mutta pieniin tarpeisiin päteviä pelejä - kuulemma.
Tosin alkuperäiset vasaraterät noissa tahtoo olla heikoja, ainakin asiakkaideni kertoman mukaan.

Varoitus! tämä on mainos:
 Onneksi allekirjoittaneelta saa laadukkaita länsimaisia teriä noihin vehkeisiin.
Yhteen "vanha paska, liian halpa korjattavaksi" volvoon käytin tuota noveroxia ihan kokeilu mielessä.
A) hyvä tuuletus koska tuo haisee aivan tajuttoman pahalta levitettäessä
B) ohjeen mukaan kaksi kerrosta kun laittaa niin hyvä tulee
C) sen yhden paikan kohdalla minkä tein pihalla ja kesken kaiken tuli vesisade, niin näyttäs siinäkin ruoste kurissa pysyneen
D) hyvän jos haluaa niin kannattaanee maali vetää päälle. Tosin tuo on ollu käyttötestissä jo pidemmän aikaa paljaalla noverox pinnalla eikä mainittavaa pinnan happanemista ole tapahtunut

Jos on irroitettavissa oleva osa, niin maatalouskaupasta sitruunahappoa. Sitä veteen, mieluiten lämpimään ja osat sinne uimaan. Uittamisen jälkeen huuhtelu ja kuivaus. Syö ruosteen mutta ei tervettä rautaa. uskaliaimmat antaa akkulaturilla virtaa, - muistaakseni puhdistettavaan ja + uhrimetallina toimivaan (mikä tahansa tuhoamisen arvoinen raudan pala) metalliin. Tämä elektrolyysi toimii kyllä sitten muillakin puhdistusnesteillä kunhan se on vain sähköä johtavaa.
osoitteesta prh.fi voi tilata oman hullunpaperinsa, sen nimi on kaupparekisteriote  ;)
Ohjauslaitteita ei toki saa hitsata/lämpökäsitellä, mutta raidetangon mutterin kuumentaminen irroittamista varten ei ole lämpökäsittelyä sanan varsinaisessa muodossa. Eri asia jos annat pillillä kuumaa itse raidetangon runkoon.
Tukivarsia on tullut itsekin hitsattua vahvistamistarkoituksessa useista harrastevehkeistä, eikä ole katsurit mutisseet, vaikka ovat todeneet että näin on hitsaamalla vahvistettu.

Löpöä! Kaikilla teillä on löpöä! Löpöllä lähtee! (siis liottamalla, ei liekkiä perään, tai miksei liekkiäkin jos on vakuutukset kunnossa). Noi induktiokuumentimet on vähän enemmän ammattikäyttöön tarkoitettuja, tai sitten pitää olla huonot vehkeet joita saa aina jostain aukoa.
Tietääkö kukaan mistä löytäs mutterin kuumennukseen tarkoitetun sähköllä toimivan pienen laitteen, esim, jarrusylinterin ilmausruuville?

Itse käytän sellaista pientä kaasutohoa, missä on n. sparay pullon kokoinen kaasupullo ja pieni poltin päässä. Olisko se jotain propaania/butaania tms seosta se kaasu. Sillä kun lämmittää nippaa ja sylinteriä nipan ympäriltä kohtuullisen mielivaltaisen ajan ja lämmityksen jälkeen ruikkii crc:tä nipan jenkaan niin irti lähtee, useimmiten. Jos et nyt ihan tuntitolkulla tuolla kuumenna niin riski tiivisteiden polttamisesta on olematon, kas se valurautainen sylinteri kuitenkin hukkaa sitä lämpöä tehokkaasti. Tietenkään kaasulla ei voi lämmitellä ihan kaikkea esim bentsiinilinjojen lähellä tai muuten kivassa öljy-heinä-pöly-muhju-naamiossa olevia paikkoja

Niin ja se laite mitä etsit on induktiokuumennin, löytyy googlella, tai allekirjoittaneelta. Alta tonnin sis alv, tarkemmat tiedot voit kysyä yv:nä mutta tässä en saa ruveta/en rupea mainostamaan.
Esmes 205 pösöön saa laitella sen verran hönkää et vastaa siviiliversion T16:sta.
Jos tarkoitat sitä b-ryhmän luokitusmallia, niin paljon onnea yritykseen. Ei taida ihan onnistua sisällyttäminen samaan mallisarjaan, toisessa kone edessä, toisessa takapenkin paikalla. Toinen etuveto, toinen takaveto, toinen miljoonittain massatuotettu, toinen lähes käsityönä tehty piensarjavalmiste.

ja mitä keskustelun aloitusviestiin tulee, niin jos ei se boksi tiedä että kone pyörii niin bensaa ei ruutata eikä kipinää jaeta.
Sivuja: [1] 2 3