Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - MS

Kiitos!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Petkus erot
: 16.10.23 - klo:20:11
Tervehdys, osaako joku valistaa miten mallit K-212 ja K-541 eroavat?  . Itsellä on K-212 ja mietin olisiko K-541 tehokkaampi ja käykö samat seulat.
kiitos vastauksista!  Myrkkyä on ohjaamossa vaikka kuinka mutta ehtivät ennen noutajaa kusta ja paskantaa rakenteisiin niin, että haju pirullinen keväällä.
No joo, siinähän sitä tulee aineksia katukeittiöön...
https://youtu.be/A6O6d_2x8g8
Voiko siis paimenpojan langat vaan jättää maahan vierekkäin ja mitä tapahtuu, jos rotta jää molempien lankojen päälle rötköttämään?
Eli voisikohan paristokäyttöisestä paimenpojasta tehdä rotanpyydyksen? Riittäkö teho tappamaan?  Rotat ja hiiret tuppaavat menemään ladossa olevan puimurin ohjaamoon, vaikka on siivottu ja luukut auki.
Kiitos hyvistä vastauksista!
Moro, paripyörissä se ongelma, että välivanne on traktorin puolelta todella ahdas, eikä mene pohjaan asti. Uusia ei viitsisi hankkia, joten onko vinkkejä miten voisi esim. työstää hieman välivannetta traktorin puolelta, jotta menisi sisemmäksi. Rälläkällä hiominen kävi mielessä mutta ei saa varmaan tarpeeksi tasaisesti hiottua. Entä auttaisiko se, että rälläköisi railoja tasaisin välimatkoin välivanteeseen ja hakkaisi sitten sisään. Yksi ajatus, että pienentäisi vielä välivannetta esim. rälläkän railon mitalla, jotta menisi traktorin pyörään  ja hitsaisi sitten esim. peltiä toiseen reunaan fylliksi, jotta olisi tiukka myös paripyörän puolelta.
Onko ideoita?!
Mikä niittokone levittäisi leikatun kasvuston mahdollisimman hajalleen, jotta uusi kasvusto pääsisi helposti kasvamaan läpi? kalliit murskaimet ovat pois suljettuja. työleveys mielellään (2,5)-3m.
Vastauksista kiittäen!
Nyt minulla on Kvernelandin  90-luvun kultivaattori (turbo 2), jossa ei ole mitään tasoittavaa laitetta perässä, joten jälki on välillä liian epätasaista.  Piikitkin saisivat ehkä olla jäykemmät.  Laite sinänsä on älyttömän kestävä, ei ainuttakaan piikkiä katkennut.
Nyt olen miettinyt  esim. käytettyä Lemken Kristalia tai HE-VA Mega-Dania.  Osaako kukaan kertoa miten niiden piikit käyttäytyvät kovalla savella ja miten tasaista jälki on? Koska olen luomussa, niin tärkeä pointti on saada maa läpileikkautumaan ja rikkojen juuret kuivumaan.
Naapuri joutui vaihtamaan Mega-Danin jousilaukaisimet murtopultteihin, koska piikit antoivat liikaa periksi.
Tärkeää on siis hanhenjalkaterät, maahakuisuus  ja maassa pysyminen.  Muokkaussyvyydeksi riittää 10cm.
Vastauksista kiittäen!
Kiitos vastauksista! Merkkeihin vielä sen verran, että mulle on kehuttu perusrenkaista Mitasta, miten lienee käytännössä.
Varmaan moneen kertaan kaluttu aihe mutta kuitenkin...
Eli mitä mielipiteitä/kokemuksia eri merkkisistä talvirenkaista esim. aurauksia silmällä pitäen. Ripakuvioiset  ristikudos-ja vyörenkaat vai palarenkaat. Itsellä ollut TRI2 Nokiat ja olin aika pettynyt sekä pidon, että kulutuskestävyyden suhteen, hinnan huomioon ottaen.
Varo Kespesiä,  täysi paska. Paitsi, jos haluat pikeävän kattilan ja nokipaloja...
Itse tein sen virheen, että ostin sellaisen aikoinaan ja ilman varaajaa niin kuin suositellaan. Ensiö ja toisioilmaa ei saa koskaan kunnolla kohdalleen ja tyhjäkäyntijaksojen aikana pikeää kattilaa ja piippua.
Onko kokemuksia kiilapulttien käytöstä traktoriaurassa? Millainen kiinnityssysteemi niissä on ja pysyvätkö kiilat kiinni? Entä voiko niiden pituutta vaihtaa, jos halua esim. 2 terää päällekkäin. Harvoin näkee tr auroissa, onko niissä jotain ongelmia? Olisivat niin kätevät kiireessä ja ulkona, ei tarvitsisi pulttien kanssa tapella.
Kiitos vastauksista!
 Itsellä kevyenliikenteen väyliä 320 Rotella 56e/h. Siis liian halvalla menee edelleen.

no täytyy kysellä täältäkin et mites on talven urakat lähteny käyntii ja minkälaisia hintoja saatte ??
Sivuja: [1] 2 3