Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 225

Viestit - klapikasa

Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 25
: 18.08.25 - klo:20:14
Ceylon anta kauheesti tänä vuonna, kärry tulee aika nopeesti täyteen. Ei ole välttämättä ihan valmis vielä, noi kuoret ei irtoo ja niitä on paljon. Vai onko se toi kuumuuus joka sen teki
Kun nyt oli auki, niin vielä lisää, niin rupes löytyy valoo, muutama poltimo oli rikki, mutta edeleen vilkut ei tuu virtaa ulos polttimoille, rele kai sökö? Kyllä lapsettaa mutta työvoitto kun ohikävelen näin että valot takana palaa.

Puimureita pijoissa ja kärryjä menee ees taas, mutta suht hiljaista vielä.
Taas hyppjohdoilla koitettu suoraan saada sähköö menee, laihoin tuloksin. Se lataa ja ne varot, ainakin merkkivalot toimii, niin olkoon, nytten toistaiseksi.
Niin, taas tuntikaupalla ihmetellyt masiinan, noh sataa kuuroja välillä, mitä tuosta on pois. Nyt se mysteeri irronnut abikon paikka löytyin. Latauksen lampun johto menee moneen paikkaan. Nii se taas ei latannu, ja kun on maalattu johtosrajat paikoillan, aika madotonta onko se sininen vai sini punainen kun aika monta sini joku on, Ni piti ettii ohmimittarilla tuli luku 735 navasta maahan, niin löytyi paikaa sille eksyneelle abikolle ja lataa taas,

Siinä, kaikki ne ryhmäliitokset kopin nurkassa puhdistettu ja voideltu. Noihin valokatkaisijiin tulee sähköö, mys sieltä pois. Vilkun releeseen tulee sähköö, usempaan paikkaan, mutta ei vilku missään, sillon kesemällä, kun suuliin sen ajoin, joka nurkassa oli vilkut ja omat ajovalot toimi. Nyt ei kumpikaan, vaikee uskoo että kaikki polttimot on rikki. Jatketaan mittauksia huomenna











Kojelauta aika helppo otta pois. Ei mitään suoraan pahan näköistä siellä, mutta paineilmaa, kontakttori puhdistus suihketta ja se crc electroa ja uudestaan.  jotain lisä toimintoja sain pelaa kun just kävi laittaa kiinni, mutta yleismittari unohtui, se olkikopan, kun sinne ähkeröin yläkautta, se johto tuli pis, mutta irto johdot kun yhdisti, merkkivalo paloi kopissa. Myös raiais tukeuma luukun toimi. Hälytys ääni toimii mutta taas nyt se ohjaupylväässä ei toimi, myös nyt taas ei mitään kopin katon sisävalo, puhallin tai pyyhkijä toimi. Ei ne nyt vaikuta puintiin mitenkään, mutta sr500 ei semmoisa oo. Todelakin kuinka helpot ja murto osaa sähköö kun siinä on, jopa viime vuonna vielä tankin sisävalo toimi!

Niin ja yksi ylimääräinen haara joka on lataus valon yhteydessä siellä liitin sarjan yhteydessä, kun on erivärisiä niin hyppää seuraavaan, joka tosin nyt irtosi, enkä tiedä mistä, mutta kuitenkin starttaa ja lataa, myös mistä hälyts johtuu toimii. 
Pikku hiljaa

Eikö näissä deutzeissä ole hihna kiristys pö sulku? Eli jos hihna katkee se sulkee pön tuloa?


On siinä puuta, osaluettelossa lukee laakeri. Tulee hiljaiseksi kun nuo ja osa 13 vaihtaa
Koko kojelauta irti nytten, paineilamaa ja contakt cleaneria litoksiin. Mittailin vähän nyt ja ehkä, vilkun relen kiinitys sattaa otaa kiinni sulakeen liitokseen, tarkuutta. Kylla ne orkkis valojen johdot ainakin toimi ja oli yhteyttä ihan littimeen asti. Nyt ois tlaa ja valoisaa kun se on irti mittailla, mutta kun ei ihan taitoa riitä mittailla.

Ei ole merkkejä rotista, mutta johtoja, just väli johtoja on uusittu, sen erottaa kun eri abikoja kun orkkikset. Ne kyllä toimi.

Ja kute arvaatte, toi kolo just se kojelauudan alla kerty hirveesti moskaa, jo eilisen kärrylisen puinti niin oli paljon moskaa, kun tietty oli puhdistettu nyt tässä kun oli auki ennen eilistä
Seps just, kun aika vähissä ne sähköt joka siinä toimii. Se kojelaudan alla, siellä on ne piuhat hyvikni ahtaasti.
Voishan sen noista liitimista irroitaa ja puhdistaa, voidella liitimet ja taikaisin. Kun siinä on abikon näköiset, oisk 6 vai 8 yhdessä nipussa, sitten pidike joka kiinni puimurissa, ja vastaavaa sitten toisella puolella, ulkopuolella, siinä aika monta pinniä jotka voi jättä kontaktia ottamatta ja sulakerasia noilla pyöreillä, onneksi oli rasia semmosia kotona vielä. Niin, vikapaikkoja tosi monia miksi vain osa toimii ja sekin ajoitain.
Oli kyllä niin lähellä eilen että olisin vaan ottanut sr500 ja sillä rupenut puimaan.

Fahr ei ladannut. latausvalo paloi, uusi laturi, sama juttu. Sitten sähköt hävis kokonaan, pää plussan virtalukoon, kopin liitos oli hitsannut itsensä heikoon kuntoon. Myös muita liitoksia, mutta sain sen lataamaan, ja menoksi. Kaatokela ja kierukka rupes kerää ja aika herkästi, vaikka ei nyt kovin paljon rikkoja seassa ollut, pöydän kytkin ei irronnut, koko koneisto piti sammuutaa kun sitä repi irti, ei semmosisa ikinä ollut sammossa. Pöydön kulma maata vasten jotenkin silleen että noi kurkien ja peurojen talaamat ei saanut nostettua, mutta savee laahas kyllä pöydän alla, lopulta tukkien terän?  Noi laon nosto piikit kai vois vääntää alemas? 

Ohjevikonen tietty jäi kotiin, ja säädöt nyt ihan miten oli, ensin tikkuja ja se heitti yli, reilusti, mutta kyll se siitä
Nyt sataa ja jarrut sun muuta korjausta täytyy harrastaa.
18,4 x26 ja 11,5 x15 rengastus nyt, Katoin mixhelinin xm kuormitetavuus taulokkoa tolle 600/65 x28, jotka mulla on puoli jouten, jos kelit niin vaatii, niin yllä manittu fahr ja yllämaintut michelin renkailla etuakseli painon voi pitää jopa alta puoli baaria, luulis että puhdistuis ja kantais.

Minulla on alavia multapeltoja jolla ei ihan ole asiaa liian painavilla pilaa taas salaojitukset.

Ja nyt tänään ne haluaa iltapäivä kuuroja..... ja huomenna, ja sunnuntaina.
No rupes löytyy valoja, mutta vilkun rele ei edeleen. Noh, siinä sitten vähän enemän tutkin, niin peltiluukku puintikelan edestä puuttuu. Myyjä onneksi löysi sen, tunnin ajomatkan päässä se on.
Joo, kuullut että on ajettu jumiin vastaavanlaisia kun unohdettu tai ei opastettu.

Laturi ei lataa, purin sen hiilet ja takas, ei on ei, saan uuden tos joskus iltapäivämmällä. Laurin valo paloi jatkuvasti, joskus eilen se lakkas palamasta ajoittain, mutta saatoi että ei saanut virtaakaan silloin. Nyt perehtyä eneäen ja aikaa tutkii sähköö, joku pieni siellä on, ei vilkun rele naksu, ja silloin keväällä se kyllä toimi. Ei kopin puhalinkaan toimi.

Todella selkee sähkökaava, mutta mikä sulake on mikä ei ihan ole merkitty, tai en tajuu.

Sr500, sen sähöt niinyksikertaisia ja just siinä sivuluukussta käsin kaikki ja jopa valot toimi, vilkut ei toiminnut varmaan pariinkymenen vuoteen, mutta avokopilesella seisomaan ja viitoittaa kädellä minne menossa

Suppeampi ohjevihkopsessakin on miten sähkökytkin kytketään mekaanisesti ja silpurin hihnalle on kuten sampossakin paikkaa silleen ettei hankaa kun ei käytössä, siis silppuri ales taittetuna.
Latvalan pihassa käynti kun muu perhe pyörii siinä naapuri talossa, totta että puimurit vähenee ja valtamerkki maarakennuskoneta on enemän. Sattui silmään kun sr680? varsta silta poistettu polttamalla reikä kylkeen, sitten heräsin, eihän tolla enää pui... Jotenkin sisäistä risti riitaa, mutta, nehän antaa lisää elämää muille noi raadot.

Ja onhan mulla suht lähellä Janno tossa käyttökoneessa, hänellä hyvät balttian kontaktit
Lähinnä jossain kohtaa elevaattorin ja kolan ketjut, rattaat, niin kai ne suht yleis? Niin uus vielä mulle, et ei ulkomaalaiset paikat tälle vielä tutut.

Jotenkin pelottava se sähkönappi semmoinen ku sillppuri. Ei hirveesti ajatuskatkosta tarvii. On merkkejä että kohlimet oijottu, ja vanhaisäntä luetteli mitä hän korjannut "vävykokeliaitten" tuhoja.

Tosi hiljainen koneisto  kun käynnissä, ei vatkaa, hypi, nirise jne. Siinä sähköt, n, puolet ei toimi, takerruin laturin murtuneeseen häiriösuojan piuhaan eilen vaikka ei liity mitenkään. Laturin valo palaa, sammu välillä, ja esm kaikki valot vilkut ei toimi. Kaavake, selkee semmonen olemassa, töötti ja se punainen valo toimii, kuten myös öljypainevalo sammuu kun käynnistää.

Ihan nyt, nyt vielä kuivahko. Siinä on vakiot 23 x26? etuset, ja minulla on muutama cm rivoilla olevia vantineilla michelin xm28 600/65? x28. On ne muutan cm matalempii, mutta eläis ja kantais todenäköisesti paremmin. 600 vissin levein joka tohon mahtuu, ja yllä mainitut sais käyttöön sen kuin levyleikkaamosta teetäis levyt fahr pulttijaolla.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Fahr kerho
: 13.08.25 - klo:15:24
Niin, hankin sitten 1080, on siinä ihmetelemistä kun on sr500sesta siirtynyt.

Parit, onko niin että silppurin pitää sammuttaa pois kun sammuttaa moottorin ja mustettava käynnistää sen myös kun koneiston käynnistää? Tossa sähköä ihmetelin, niin säikähdin kun silppuri oli päällä kun käynnistin moottorin, se kolina että hajosiko nyt jotain.

Toinen, onhan se sakemanni, niin DIN kaikki laakerit hihnat jne, mutta mistä sitten ne muuta osia tomoseen?
Sivuja: [1] 2 3 ... 225