Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 616 617 [618] 619 620 ... 663

Viestit - Hervast

Tuommonen pikku kippo...

Kunnon täppäri ostaa tämmösen ja kuskaa sepeliä kukkurikuormilla  ;D

http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-32/

640:stä meni tappeja aisanpäästä ja nostosylkyn päästä. Vedetystä tangosta pätkästyt tapit katkes rasvareiän kohdalta.

Kauhat on vanhaa perua tuon 640 kuikan ajalta ja takaseinä on pysty, kun laittoi korvakkeet 960:lle niin soraa sai kauhaan puolet tilavuudesta. Nyt Vila sovitteella jossa on lukituskin taas 30 mm tapilla, ja saa kauhan pohjan käännettyä ala-asennossakin 45 asteen kulmaan joten tavara myös pysyy kauhassa.

Aika monessa käytetyssä Q sarjan kuormaimessa ne vila sovitepalikat näyttää hitsatun kiinteästi eurosovitteeseen kiinni.
Keula kopioitu zetorista !
Vapaa sana / Vs: Erään varusmiehen loppu
: 02.11.10 - klo:18:03
Meille sanottiin että mies ei ole terve jos sitä ei armeijassa vituta. Mut samaan hengenvetoon todettiin että apuakin saa jos alkaa ahistamaan.

Minulta katkesi kesällä nuo molemmat välitangot 960 kuikasta. Tuttu sorvas sitten veldox levystä n. 80 mm halkaisijaltaan kiekot sylinterinpäähän ja leveämmän holkin varustelevyn päähän. Nämä sitten yhteen pätkällä em. rautalevyä. Hieman epäilin että kestääkö kun hitsaan levyn noihin kiekkoihin kiinni kun kiinnityskohta ei ole kovin suuri, mut huoli on osoittautunut aiheettomaksi. hyvin on kestänyt. Hintaa tuli muutamia kymppejä ja jos sattuisi hajoamaan niin saa itse korjattua.
Valtralla tais olla vajaat parisataa tuo linkku ?

Varustelevy meni vaihtoon aiemmin, se eurosovite vaikutti niin hempulalta ja noissa 900 sarjan kuikissa on täyttökulmat aivan perseestä. Nyt on varustelevyn runko 10mm putkipalkkia ja lukitussylinteri on palkin sisällä. Voi huoletta työnnellä kiviä ym. vaikka kauhaa ei oliskaan mukana  ;D

But it is the tractor's fuel consumption that attracts particular praise. On the test bench at rated speed the 8690 managed to sip 227g/kWh, while at maximum pto output this dropped down to the best result we have recorded so far at just 209g/ kWh. Moreover, fuel consumption was so good throughout typical performance rates, as well as the Powermix rates, that the big red was the first tractor to receive a `very good' in the fuel economy department. Even if you compare the 8690's stats to the most efficient Stage 3a tractor we have measured, the Massey is still more efficient ­ and this statement continues to hold true after the additional cost of the liquid urea has been included.

Tuohon kun asennetaan perään portaaton laatikko joka pitää vetohommissa kuormituksen optimaalisella tasolla niin moottorin ominaisuuksista saa kaiken irti.

Toki mitä pienempi moottori niin sen pienempi on myös saavutettava säästö kulutuksessa.
Lainaus
Man-merkkinen traktori (tällä hetkellä ei ajokuntoinen)


nuff said
Jeps tiedossa on että quicke ei ole järein kuormaimista, mut traktorin lisävarustekuormaimissa nyt voi homma kusasta niin monessa kohdassa että turha edes verrata kiinteästi asennettuihin kuormaimiin. Senverran olen itsekin seurannut lumikoneiden kulumista että puskutuet pitäis olla mielellään jotain muuta mallia kuin "perus" joka sallii esteeseen ajettaessa kuormituksen siirtymisen aisan takapään tuentaan. Osin edellisestä syystä ja vähäisestä tarpeesta (laiskuudesta) asia on jäänyt ideoinnin asteelle.

Ja aurassa pitäis olla terässä relax tyyppinen törmäyssuoja, vähän epäilyttää sen perinteisen mallisen alueauran törmäyssuojan reagointinopeus vaikkapa em. kantoon tai kiveen ajaessa.

Tuntiveloitus on 40 päälle siirtymineen vaikka varsinaista lumikalustoa jota käytetään vain ja ainoastaan lumiurakointiin ei olekaan käytössä. Jos kaikki koneyhdistelmän kulut pitäisi kuolettaa ja palkka tienata lumiurakoinnilla niin tuntihinta olisi luonnollisesti aivan eri luokkaa. Nämä vähäiset ajot kun tulee nyt tehtyä omien teiden ja pihojen putsailujen kylkiäisinä.

Metsäfirman kanssa piti tehdä kirjallinen sopimus tässä syksyllä lumenauraamisesta vaikka on aika minimaalisen pieni alue hoidettavana. Laitoin sitten 45+alv tuntihinnaks niin vielä ilkesi firman mies moittia sitä kalliiksi. Sanoin siihen vaan että jos tuon alle mennään niin minulla on muutakin tekemistä, hintakilpailuun en ala.
Vastaus nro 2 miellytti minua eniten. Ajallaan työnsä varanneet saavat hommansa hoidettua suunnitellusti, mut viimehetken hätähousut voivat joutua odottelemaan. Opettaa ehkä seuraavalle kerralle organisoimaan asiat paremmin.

Netissä päivitettävä kalenteri on suorastaan hullu ajatus. Kyllä senverran pitää olla ammatikseen urakoitsevan kartalla tilanteestaan että osaa suoraan sanoa että onnistuuko työnteko vai ei. Sitten asia on eri jos työn organisoinnin hoitaa henkilö A ja työn suorittajat on erikseen.
Kärkiaura + levitettävä takalana on todistetusti tehokas yhdistelmä ummen aukaisuun, toki vaatii peruskoneelta voimaa ja painoa. Liki 10t ja 200 hp konekaan ei kunnon umpihangessa jaksa kerralla työntää tieuraa valmiiksi vaan se pitää levittää erikseen. Mahdolliset kelkanurat aiheuttavat siinä vaiheessa vielä lisätyötä.

Etuaura on tullut mieleen auratessa alle 10 cm pakkaslumia hyväpohjaisilta teiltä. Vaikka alennusvaihteellinen linko on kevyt pyörittää ja huki läpäisee lunta ihan mukavasti, niin ylimääräinen lumen vatkaaminen tuntuu joskus turhalta. Myös isommilla pihoilla olis nopeampi keräillä vähiä lumia ensin karholle ja sitten puhaltaa pientareelle.
Liikennemallin 6850 + kuikan 960 lumikauhalla. Perässä talvella 260 Huki tai sitten itsetehty 2.5m perälevy jossa betonipuntti painona ja verkkoterä. Jonniilaiset kannatinpyörätkin löytyy. n. 15 aurattavaa pihaa + teitä talvessaan + mehtäfirmojen aurauksia vaihtelevasti.

Ennen oli Eskon 252 linko ja joka kerta lähtiessä oli pelko perseessä että Esko palaa kappaleina tai jumiin menneenä pajalle. Loppu murehtiminen kun sijoitti pari tonnia väliin ja vaihtoi Hukiin. Jonniisortin etuaura kiehtoisi, nopeuttaisi aurausta jonniiverran mut ei tietenkään ole mitenkään taloudellisesti perusteltava hankinta.
Ja se päävirtakytkin tietysti, olipa sitten uudempi tai vanhempi kone kyseessä.

Sähköjen virittyly on aikaaviepää puuhaa, mut omasta kokemuksesta uskallan väittää että jokainen vaivanhetki palkitaan myöhemmin kun ei tarvi korjata tai etsiä vikoja.

Ensin kannattaa suunnitella ja miettiä mitä piuhoja tarviaa vetää mihinkin paikkaan ja sitten pistää johtonippu kerralla suojasukkaan. Ja asennusvaraakin kannattaa jättää, ylimääräiset pituudet saa helpommin piilotettua jonnekin kun piuhanippu on sukan sisällä.

Onko hukissa takaterä pultilla vai hitsillä?

Hitsillä. Pitäiskin tässä alkaa haeskella hukiin teriä talveksi, on tullut orkkisrauta jo melkein kulutettua.
Kolisee se vähän mut ei se koppiin pahasti kuulu...

En ole kovin suurta ajatusta uhrannut moiselle meluhaitalle, pitäähän traktorikin melua, ei sen rinnalla ole lingon kolinat enää suuri ongelma. Ehkä sisäänkantautuvin ääni on kun jumpsauttaa lingon maahan, kyllä jo siihen herkkäunisimmat varmasti herää.

Ittellä kaikenlaista aurattavaa lenkillä eikä sepittäminen jaksa hirveästi kiinnostaa. Huki siis käytössä.

Alennusvaihteen ehkä pasas puoli on että lingon voi pistää hyvällä omallatunnolla käyntiin senjälkeen kun on vetänyt sen täyteen lunta. Entisellä 252 Eskolla kävi joskus suvilumen aikaan että traktori meinasi sammua ja levykytkin luisti kun puhalluksen pisti päälle. Pitkä ruuvi, ahdas kammio ja suoraveto sen tekivät. Ei ole Eskolinkoa ollut ikävä sekuntiakaan.

Ei se Hukikaan täydellinen ole, mut uskaltaisin väittää että hintaansa nähden parhaita tehdastekoisia linkoja mitä on markkinoilla. Jossain 300 sarjan eskossakin on sellasia rakenteita että voi kiesus, nämä on sitten urakointilinkoja  ::) Painoa kyllä on mut räkärauta on väärässä paikkaa.
Teettäisin takalevyn jollain sepällä.

Leveys vetokoneen mukaan 270-300 ja paino ajatellun käytön mukaan. Lisäpainolla saa lisätehoa tienpinnan muotoiluun. Terälevyn korkeus vähintään 70 cm jotta lennättää lumet ja polanteet tieltä. Tukipyörät järeät, suunnilleen 10x16" kokoluokkaa.
Sivuja: 1 ... 616 617 [618] 619 620 ... 663