Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11

Viestit - nakkisormi

Onko kokemuksia otsikon äkeestä ja sen kestosta? Onko jälki millaista? Riittääkö paino savimailla ja toisaalta onko kevyille maalajeille sopiva äes?
Minä vuosina tuota mallia on valmistettu?
Mikähän on vetotehon tarve?
Talosta löytyy ko. kärryt mutta suurempia kuormia kaivattaisiin. Kestääkö kärry esim tuoretta vehnää mikäli hommais jostain ne alkuperäiset peltiset korokelaidat? Tarkoitan siis niitä viljalaitojen päälle tulevia 30-40cm korkeita laitoja.
Mistä näitä kannattaa metsästää ja mitä uudet maksaa? Vai hajottaako niillä vain kärryt kun painoa tulee rutkasti lisää kuorman muodossa...?
Mitenkä muuten, käytättekö ruiskuttaessa minkälaisia hengityssuojaimia vai riittääkö teille traktorin hytti suojaimeksi? Entä muita suojaimia myrkkyjä lisättäessä koneeseen tai muutoin ruiskutöissä?

Vanha isäntä kun käy lisäilemässä myrkyt pönttöön ilman hanskoja, hengityssuojaimia tai muita suojavaatteita ja päästelee ruiskuttaessa puhallin täysillä ilman sisäkiertoa niin olen miettinyt, että onkohan tuokaan ihan terveellistä..?
Nyt on tiivisteitä uusittu ja suurimmat vuodot saatu hydetyöntövarresta tiivistettyä. MUTTA... Uusi pienempi vuoto havaittu sylinterin päästä. Kysymys kuuluukin että miten tuo tiivisteen vaihto onnistuu, pitääkö siinä vaihtaa koko se sylinterin päätyösa eli se jossa kierteetkin ovat vai pystyykö pelkän tiivisteen vaihtamaan?
Talosta löytyy hydraulinen työntövarsi, joka on saanut osumaa letkuihinsa traktorista nostolaitteiden ollessa ylimmillään eikä letkut ole sopineet taittumaan mukana vaan vääntyneet ja vääntäneet mukanaan metalliosia.
Korjaako esim Lakeuden hydro näitä joissa on sekä rauta että letkut saaneet osumaa? Muutoin työntövarsi on hyödytön, sillä sotkee öljysuihkullaan sekä traktorin, että työkoneet.
http://www.nettikone.com/john-deere/6330-premium/1191830

Tuosta Jontikka josta löytyy potilastietojärjestelmä ja Etupainotteisesti teknologiajohtaja rinnakkain...
Pitäis vaihtaa ennen toukotöitä suodattimet. Onko tuossa 6400 mallissa muualla ilmansuodattimia, jotka vaikuttavat hengitysilmaan kuin siellä hytin takaosassa ne kaksi korkeaa? Ja sitten kuuluu vihellystä puhaltimen ollessa päällä takaosasta lattian suunnasta, osaako joku sanoa mistä vuotaa?
 Ja kysytään samalla Mezzo Valtrankin samat suodattimet, onko muualla kuin hytin yläosassa ulkopuolella?
Nyt on vuorossa virran saanti laitteelle. Trimble CFX-750-laitteen mukana tuli kaksi johtonippua, toinen on tarkoitus laittaa akulta hyttiin tai jonnekin piiloon ja siitä saa toisella johdolla pikaliittimellä virran vietyä näytölle asti.
Saako siis tuon johdon (mallinro: 67258) mikä kuuluu akun päähän laittaa suoraan kiinni akkuun, vai pitääkö väliin laittaa jotain? Siinä johtosarjassa näyttää olevan jo sulake kiinni ja tuollaiset pyöreät "akkukenkä"-liittimet.
Entä mistä se nyt olisi kätevin laittaa menemään jontikassa?
Kannat vastakkain kolme/kasista ja M10:stä ja kempillä liimaa kiinni.

Juuri tuota hainkin. Kiitos.
sakemanni deeressä on m10 kierteet etu,keski ja takatolpassa.

Eli pitäisi siis nyt hommata sellaisen tuumakierteisen pultin tai kierretangon pätkä, johon voin kiinnittää vaikka kemppiliimalla tuon M10 kierteisen pultinpätkän niin, että saisi tuon M10 pultin ruuvata jontikan etupilariin ja siitä lähtisi uroskierre, johon kierrän RAM pallon kiinni. Mistä kätevin hommata tuumakierteellä olevaa tankoa?
Posti toi paketi, Trimble cfx-750 opastimen ja nyt tarttis saada se kiinni. Aika painavahan tuo on, joten kunnollinen kiinnityksestä täytyy tulla.
Mukana tuli RAM pallokiinnikesarja ja löysin Jontikan etupilarista reikiä, joissa on jo kierrekin valmiina. Sinne meni hyvin normaali pultti, jonka löysin hyllystä, mutta tuosta RAM-pallosta löytyvään kierteeseen se ei ainakaan käsin ruuvaamalla oikein tahtonut mennä, eli mikähän kierre siellä mahtaa olla? Laitankö väkisin, kun oikean kokoinen se kyllä taitaa olla, mutta kierteestä en ole varma? Vai onko parempia ehdotuksia kuinka/mihin tuon painavan näytön saa tukevasti JD 6400 -traktorissa kiinnitettyä?
Jos siis kierre on oikea pallossakin niin riittääkö jos laittaa palan kierretapista sinne väliin ja ruuvaa pilariin pallon? Kestääkö varren päässä olevan painon+pellolla rytkytyksen?

Toinen kysymys perään; mistä virta on helpoin/paras ottaa tuolle laitokselle turvallisesti?
Minkälaista koulutusta porukalla on, vai onko?
Miten tolla jontikan autopowerilla ajetaan niinkuin käytännössä? Mikä siinä tikussa on se musta ruuvi päässä? Entä mitä käsikaasulla tuossa tehdään, jos tikusta pystyy säätämään nopeuden ja polkimella kierrokset? En siis ole ikinä ajanut tällaista ja mielenkiinnosta kyselen. Lähinnä -30 sarjalaisten hyteissä istuskellut niin tullut mietittyä.
Mitä hyötyä umpivanteista on traktorissa verrattuna koottaviin vanteisiin? Onko umpivanteet pakolliset liikennemallissa nykyään?
Valmetti löytyy jo talosta, mutta jontikalla on sen verran mukavempi ajella, että ajattelin jos vaihtaisi valmetin uudempaan traktoriin ja jättäisi jontikan sellaiseksi, jolla voisi metsässäkin käydä sen verran mitä valmetilla nyt käydään. Ja niitä metsätunteja ei tule paljoakaan vuodessa, mutta metsäkärry löytyy eli jotakin siellä metsässä omilla koneilla pystyy tekemäänkin.
Mutta ei puututa tuohon sen enempää, vaan kertokaa jos jollain on kokemuksia tuosta jontikan parantelusta metsää varten.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11